• Smultronhjärta

Gekås vol 14

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ErXuMAmglX1hWM:http://3.bp.blogspot.com/_TQRcsAg0lP0/Swuk4xc2-XI/AAAAAAAAAXU/NtUNn4fRLBw/s1600/gek%C3%A5s.jpg

Här samlas vi och diskuterar allt om shoppingparadiset Gekås i Ullared såsom utbud,fynd,storlekar,priser etc.

Kom ihåg att det inte är tillåtet att efterlysa eller skicka bud i tråden- det får man isf sköta via inbox annars riskerar tråden att stängas.

För info om öppettider, köstatus,kameravy eller happenings på Gekås kolla in:
    www.gekas.se/

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50894492.html

Missa inte att kolla in Gekåsbloggen:
    gekasullaredbloggen.blogspot.com/

Här kan du läsa om och se programmet Ullared på Kanal 5:
    kanal5.se/ullared

Länk till föregående tråd där man även kan hitta länkar till äldre trådar/bildtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m48922593.html
    {#lang_emotions_flower}Varmt välkomna{#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 11:14
    Pristråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m52120528.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-27 19:55
    Här är länken till NYA Gekåsbloggen
    www.gekas.se/blogg/latest
  • Svar på tråden Gekås vol 14
  • Mamma till Rasmus
    veh skrev 2010-03-08 09:39:21 följande:
    FEL! (Enligt vad jag har fått höra). Nyfödda ska ha en MJUK, tjock och FLUFFIG kudde, som ska fluffas upp innan man lägger ner barnet. Huvudet ska sjunka ner, så att sidorna får litet stöd av kudden. Detta för att motverka att barnets bakhuvud blir platt. När barnet börjar vända på sig så ska den mjuka kudden tas bort (kvävningsrisk), och ersättas med en platt kudde eller så är man utan kudde. Står även in information som jag fått från BVC, de tog upp det på föräldragruppen, och det står på den kudden jag köpte (med referenser - Anna Öhman Leg. Sjukgymnast och M.Sc Dr Silvias Barn- och Ungdomssjukhus, Lars-Göran Friberg, Öerläkare Kirurgkliniken och Peter Tarnow Craniofaciala Mottagningen på Sahlgrenska)
    Vilken kudde har du köpt? det ovannämnda står även att läsa på socialstyrelsens hemsida
  • jojojojojo

någon som vet vad amningskudden kostar?

BF 2010-06-28
  • Ruso
    veh skrev 2010-03-08 09:39:21 följande:
    FEL! (Enligt vad jag har fått höra). Nyfödda ska ha en MJUK, tjock och FLUFFIG kudde, som ska fluffas upp innan man lägger ner barnet. Huvudet ska sjunka ner, så att sidorna får litet stöd av kudden. Detta för att motverka att barnets bakhuvud blir platt. När barnet börjar vända på sig så ska den mjuka kudden tas bort (kvävningsrisk), och ersättas med en platt kudde eller så är man utan kudde. Står även in information som jag fått från BVC, de tog upp det på föräldragruppen, och det står på den kudden jag köpte (med referenser - Anna Öhman Leg. Sjukgymnast och M.Sc Dr Silvias Barn- och Ungdomssjukhus, Lars-Göran Friberg, Öerläkare Kirurgkliniken och Peter Tarnow Craniofaciala Mottagningen på Sahlgrenska)
    Ja, och även axlarna skall vila på kudden.
    Jag har ändå köpt kudde på Gekås och tycker den stämmer in med alla rekommendationer ändå...
  • Zodic
    MeeWe skrev 2010-03-08 09:00:57 följande:
    Hej! Slänger in en fråga här. Ni som varit på Gekås på sistone, finns det ammningsrum där?  Var isf? Känn lite jobbigt att behöva sitta i något av fiken om det är massor av folk. Hur har ni andra gjort?
    det gör det, utanför kassorna! (om jag inte minns helt fel?)
    men tycker jag ser ammande mammor i fiken varje gång jag är där, så fom flesta gördet nog där..

ang vaxduken finns den i grått också! :)
  • Krabbolina
    Zodic skrev 2010-03-08 11:04:01 följande:
    det gör det, utanför kassorna! (om jag inte minns helt fel?) men tycker jag ser ammande mammor i fiken varje gång jag är där, så fom flesta gördet nog där.. ang vaxduken finns den i grått också! :)
    jo det finns ett amningsrum utanför kassorna, man kan även byta blöja där. Finns en enda fåtölj där inne.

Det tråkiga är när folk låser det rummet eftersom det är svårt att komma åt att byta blöja på en bra arbetshöjd. Vill itne direkt lägga lukas på golvet på ett dass.

När vi var där i torsdags satt det en mamma bland barnjackorna och ammade, lite ivägen. Känns inte så lustigt att rota i kläderna när en mamma sitter och ammar precis framför en.

Ska man amma bland kläder så kan man väl göra det i en hörna eller nått.
  • flumbullen
    Krabbolina skrev 2010-03-08 11:12:48 följande:
    jo det finns ett amningsrum utanför kassorna, man kan även byta blöja där. Finns en enda fåtölj där inne.Det tråkiga är när folk låser det rummet eftersom det är svårt att komma åt att byta blöja på en bra arbetshöjd. Vill itne direkt lägga lukas på golvet på ett dass.När vi var där i torsdags satt det en mamma bland barnjackorna och ammade, lite ivägen. Känns inte så lustigt att rota i kläderna när en mamma sitter och ammar precis framför en. Ska man amma bland kläder så kan man väl göra det i en hörna eller nått.
    Skötbord finns på handikappstoaletterna innanför kassorna iaf.
  • Smultronhjärta
    MeeWe skrev 2010-03-08 09:00:57 följande:
    Hej! Slänger in en fråga här. Ni som varit på Gekås på sistone, finns det ammningsrum där?  Var isf? Känn lite jobbigt att behöva sitta i något av fiken om det är massor av folk. Hur har ni andra gjort?
    Om du går till kundtjänstdisken så får du en nyckel till ett amningsrum/vilorum. Där inne finns det en säng med kuddar bl a amningskudde samt en toalett
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • tindistar
    tindistar skrev 2010-03-07 12:43:12 följande:
    Passar på att fråga här bland alla gekås älskare. När kommer Vår/sommarkläderna in?? Vi ska åka till gekås sista veckan i april. Har dem då fått in sommarkläder både till barn och vuxna??
    Puffar för min fråga
Svar på tråden Gekås vol 14