• Ruso

Gekås vol 14

Enensammamma skrev 2010-08-15 10:08:31 följande:
    Även i riktigt tjock snömodd tex?

Jag kunde inte ens dra vår city cross i vintras :S

Dom fodrade byxorna från Lindex är ju galon men iaf BARA vattenavvisande?? Knepigt..
    Snön i vintras hindrade inte mig i alla fall
    Tycker den var precis lika bra som de vagnar jag haft med 4 hjul... även en sådan kan ju vara bökig om det är en halvmeter nysnö förståss

Lindex är inte så bra på det där med rätt info på websidan, förra året stod det att overallerna var vattenavvisande ett tag... och de var ju vattentäta med vp på 6000 den gång. Det kanske står något annat på, eller så kanske det inte är "riktig" galon?
  • Ruso
    Sandtrollet skrev 2010-08-15 17:08:02 följande:
    Några frågor.

Någon som vet vad vinterkläder (jacka & byxa set) brukar gå på i stl 122??

Finns V.SMILE tv spelet? Pris?
    379 kostade det jag köpte
  • Ruso
    lovelyangel82 skrev 2010-08-16 20:15:58 följande:
    Hejsan!

ska snart skola in min bebis på dagis och tänkte handla de mesta i ytterklädes väg på ullared..

men som första gångs förälder så har jag inte såå stor koll på vad man ska ha..  :-s
    risken är att jag kommer köpa kaka på kaka för man köper allt som de står vinterkläder på.....

så vad bör man köpa på ullared? och vad bör man skippa och satsa på att köpa hemma..

vore snällt med lite feedback och har ni priser på de ni rekomenderar så är de bara ett plus i kanten
    Jag har köpte fleeceunderställ, och fleecefodrade galonställ, vattentäta vantar (både vintervantar och lite tunnare "dagisvantar", vanlig galon finns ockås.  Mössa har jag köpte. Overall har jag köpte på Lindex till 30% rabatt... blir inte så mycket dyrare än ullared, och hade högre vattenpelare... Men har hört mycket bra om deras overaller också.
    Skalkläder kanske han/hon behöver nu först, det hade de ju inte inne av nu, annars har gekås haft ett bra, prisvärd set där och även overall. Nu har de skalbyxor, det kan väl vara bra att ha en sånn i alla fall. Jag köpte även en pilefleece, den var så underbar skön
  • Ruso
    elinile skrev 2010-08-16 21:55:14 följande:
    *nyfiken* Vad är det för kod som ger 25% på ett barnplagg??

25% på ett valfritt barnplagg F32001

30% på ett valfritt plagg SELC10321

30% på valfria jeans SELC10322

• Ruso
    elinile skrev 2010-08-17 13:24:06 följande:
    En fråga till, har den kupongen kommit på posten eller har den varit med i någon tidning eller liknande? Ville ha ett par jeansleggings, men de finns inte i blått på online-shopen bara i butik...
    Just 25% kom i reklam på posten tydligen, vi har inte fått den... så om du inte hittar någon som har den blir det svårt att få i butik tyvärr...
  • Ruso
    Blossa skrev 2010-08-18 11:31:04 följande:
    lovelyangel82: mät benen och armarna på ditt barn innan ni åker, och ta sen med dig måttband och mät overallen/tröjan/byxorna så får du med dig rätt hem.
    De har mycket i storlek 80 där. Nästan enda stället med vettiga priser som jag hittat overaller, 2-delat och regnset i strl 80. Så det blev mycket köpt där när sonen var liten
    Tänkt bara på att när det är overall så behöver man veta mått även på "kroppen", från nacke till gren.. annars hjälper det lite att de passar i ärmar och ben om kroppen är för lång eller kort...
  • Ruso
    Smultronbullen skrev 2010-08-18 13:10:52 följande:
    Hur är det med Playmobil, finns det?
    Japp, det finns lite i alla fall, och till bra priser tycker jag!
  • Ruso

Någon som varit på Rabalder outlet i Ullared?
    Jag såg skylten, men hann aldrig dit... tycker de har underbara kläder!!

• Ruso
    Enensammamma skrev 2010-08-19 19:13:00 följande:
    Enligt bloggen är ju inte överdragsbyxorna vattentäta..
    Det är väl lite hur man läser och tolkar...

"Ofodrade midjebyxor med avtagbara hängslor, i kraftig slittålig kvalité, som står emot väta och har tejpade sömmar. Stl 74/80-122/128."

Står emot väta kan väl vara vattentät också?
    jag har slängt lapparna nu, men är 99,9 % säker på att det stod vattentäta på dem? Har jag fel?
  • Ruso
    moln och sol skrev 2010-08-20 11:07:14 följande:
    Hej!

Är de någon som vet om dessa stövlar från Tretorn finns kvar? (Är det utplockat eller finns det mycket kvar?)

Vart då menar du, Gekås har ju inte stövlar....

Svar på tråden Gekås vol 14