Enensammamma skrev 2010-07-31 11:30:03 följande:
Jag satte en lapp på torkskåpet. X:s overall ska inte torkas i torkskåp
Jag trodde de hade lärt sig det, har sagt det varje år och det har inte varit problem innan. De har det tydlgien på en lapp någonstans... men nu var det en vikarie tydligen...
2 overaller, vattentäta vantar som hörde till, och möjligen ett par Ecco skor... har inte hunnit testa dem igen...
Jag kommer faktiskt att hänga dit galonställ i höst, så behöver de inte ta skalkläderna när det plaskar ner... Tycker galon är för tätt, men skit samma, de har inte svettas förut i det, och lär väl överleva några dagar under hösten med.
Och så kör jag med fleecefodrad gummiställ när det är blött och kallare. Känns lite surt att göra så, men jag vill inte riskera att kläderna förstörs igen. Visserligen kan man köpa funktion som tål torkskåp, men de är så dyra!
I skolan är det inga problem, där är det bara vantar och mössor som får vara i torkskåpet.
Stora tjejen var noga med att hennes kläder inte fick vara i torkskåpet _efter_ det hade hänt, borde ha informerat henne om detta innan, bättre polis finns inte