• Ruso

Gekås vol 14

Line80 skrev 2010-07-23 20:29:03 följande:
    åh det med retro djur hade jag me velat ha.. men fanns inte förra veckan när jag va där!
    Är du säker... det fanns i onsdag när jag var där... många... men jag  ville ha lite mer "tuffare" till min kille...
  • Ruso
    Thegran skrev 2010-07-23 20:59:01 följande:
    Finns lurvfleece tröjan i mindre strl? Ute efter ca 92. Hur är de i strl?
    Det finns från 80 i alla fall. Rätt normala i storleken, köpte 98 till min kille som är drygt 2 och runt 88-90 lång. Han hade nog kunnat ha 92 också, men jag vill ha den ett tag och den var inte för lång och man behöver inte vika ärmarna även om man kan. Han använder 92 och 98 i kläder. Stora flickorna fick samma storlek som jag köpte kläder på tex lindex.
  • Ruso
    wewe skrev 2010-07-23 22:06:12 följande:
    Hej!

Är det ngn som vet om de har sådana här jeans med muddar/resår och i mjukt jeanstyg, liknande nedan modell från Lindex??  Behöver stl 92 och 98.  (vissa jeans tycker jag har så hårt tyg så de inte kan röra sig/krypa...)

Vad kostar de isåfall?

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=759... 

Tack på förhand! 
    Den i större storlekar är inte jättemjuk, men min grabb på 2 har inga problem att röra sig och leka i den i alla fall. Mer som vanlig jeanstyg och mudden i midjan är grå, och resår nertill. Kostade 89.95 har jag för mig. De har en babyvariant som har jättemjukt jeanstyg, men den går bara upp till 86 och är inte speciellt stor i storleken heller.
  • Ruso
    wewe skrev 2010-07-23 23:39:48 följande:
    Dvs Barn-vinterkläder  (stll 92/98)...
    Var tvungen att ta fram jeansen och kolla Nej, de _är_ mjuka och sköna!! Resår nertill och grå mudd med snören, om det var pojkmodellen du var ute efter? Finns från 86 och uppåt, 89.95. (De där billigare är nog de som går till 86...)

Var där i onsdag och då hade de fått in en del overaller och vantar, begränsad med mössor, underställ falls. Annars var det inte jättemycket vinter än tycker jag... men så var jag heller inte ute efter det
    Fanns sköna softshell vantar som var vattentäta för 49.95, verkligen jättefina!!
  • Ruso
    FrökenLindström skrev 2010-07-24 13:10:27 följande:
    Har de många sagoböcker/barnböcker och isf, är de mkt billigare än "hemma"?
    Inge jättemånga, men jättebra priser!!
  • Ruso
    ChokladMoshin skrev 2010-07-24 12:52:05 följande:
    Tjingeling!
    Nån som sett om det finns Pingu grejer på GEkås?
    Typ, skallror, filtar matserviser etc?
    Såg att du fått svar att det finns... har dock inte så stora förväntningar, jag såg inte några.... enda pingu jag såg var nog ett spel. Men jag var inte ute efter sådant, men brukar alltid titta lite över hyllorna...
  • Ruso
    Norrskog skrev 2010-07-24 19:26:58 följande:
    Jag köpte först från Gekås, men tyckte att täcket var så otroligt tjockt och bylsigt att dottern drunknade i det. Nu har hon istället ett av Ikeas dyrare täcken. Köpte först ikeas billigaste täcke men det var så taskig temperaturreglering i det.
    Gekås kuddar tycker jag var svåra att använda till liten bäbis, så där blev det en ikea-kudde till slut också. Den är större och plattare än gekås kudde.
    Kläm och känn lite på ikea, så vet du vad som finns där innan du åker! 
    Sen kan jag hålla med om att beddtextilierna på gekås är lite roligare än ikeas, men men...
    wewe skrev 2010-07-24 19:02:20 följande:
    Ngn som vet om de finns underställ för barn (ca stl 92) inne o vad de kostar??

Vilket material är det isåfall?

Vilket material på underställ är bäst tycker ni:   ull eller polyester eller annat? 
    De har några olika sorters underställ, åtminstone ett i polyester och ett i fleece. De i polyester (funktionsmaterial) kostar 49.95 och finns i storlek 86/92.
    De sista "rönen" är väl att kudden till en liten bäbis inte skall vara så platta?

Jag köpte från Gekås nu till sista barnen, tyckte tvärtom att täcket var tunnare och skönar och kudden mjuk och gosig Och billigt, och passar perfekt till textilerna som de har (de flesta..) Lite "smaken är som baken..."
  • Ruso
    lindalake skrev 2010-07-24 21:49:38 följande:
    ja, bebiskudden ska vara fluffig men genomsydd (var den inte -07 på Gekås). Sen när barnet vänder sig själv ska man tydligen ta bort kudden eller ha en plattare, läste jag nyligen någonstans,
    Aha... genomsydd... men hur förblir den fluffig då
    Jag har varit nöjd mde gekås... och när de vänder sig och lägger sig på magen faller det ju sig naturligt att ta den bort. Numera har sonen kudde och ligger åt alla håll och kanter och sover (Han sover i växa säng, men har fortfarande kvar kudde och täcker för spjälsäng...)
  • Ruso
    lindalake skrev 2010-07-24 22:36:17 följande:
    fluffig är nog att den ska behålla fluffigheten så huvudet inte sjunker igenom. rätt start har bra kuddar tycker jag (den vi har och som BVC rekommenderat här)
    OK, har en rätt start också här hemma, men den har mest fått ligga...
    Men nu är mina så stora, minsten är 2 år (och han ligger sällan på kudden i alla fall utan snurrar mest runt...)
  • Ruso
    Enensammamma skrev 2010-07-25 15:03:08 följande:
    Har skal/regnoverall från Gekås

Efter ett åk i rutchbanan hade den hål i baken. Förstår inte hur man kan göra overaller till barn utan förstärkt rumpa och knän

Den kostade runt 200 om jag inte minns fel
    Fast det där låter inte som det skall... måste ha gjort något annat... Jag har haft flera skaloveraller, samt även tvådelade (Pick a boo- märket) och de håller lika bra som de jag har från både Polarn och Lindex. 
    Overallen kostade 159 i våras, men det fanns inga nu och hon jag pratade med visste inte om det skulle komma.
    Ena overallen fick jag reklamera då det började bli hål vid den tejpade sömmen - det var inga problem, och heller inte något som händer alla. Fick göra samma sak med ett par byxor från Lindex, och de kostade ändå 299.

Jag hoppas verkligen de får in flera av skalkläderna, behöver till mina 3 små och vill ogärna betala det dyra priset på Lindex eller det svindyra på Polarn. Dock kanske jag provar Lindex skaloverall, har en 30% rabattkupong, så då blir det inte så många kronorna dyrare än Gekås. Man vet ju inte om det kommer där heller...
Svar på tråden Gekås vol 14