Inlägg från: TigerLily |Visa alla inlägg
  • TigerLily

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Stealth skrev 2010-08-23 21:14:20 följande:
    Jag tycker det hade varit både kul och kännts skönt, att umgås med någon som är lika... annorlunda som en själv Tungan ute
    vart bor du? Jag bor i sthlm...vallentuna.
  • TigerLily
    Stealth skrev 2010-08-23 21:19:10 följande:
    oj jag bor ju i göteborg

jag har inte ätit heller, borde väl göra det, kanske mår bättre då. SKa bara ta något att äta kommer strax!
    aa fan va långt bort då!!! förresten..kommer´inte in på din pres.,.
  • TigerLily
    susye skrev 2010-08-24 07:08:48 följande:
    har både insomningstablett o ångestdämpande o går på samtal 2 ggr/vecka men när smrätan o saknaden efter min änglason sätter in som värst så är det inget som hjälper. då somnar jag inte på medicinerna utan blir bara flummig

oj inte menat att vara anonym, det var jag som skrev här ovan. Åh gud så jobbigt, lider med dig och hoppas att tiden läker såren så pass att de inte blöder så som de gör för dig nu!!!

kram!!!

• TigerLily

jag ska oxå till läkaren imorrn kl 8. Sen ett annat möte å sen ett 3:dje... å jag som är så glömsk usch!!! Måste skriva upp allt men glömmer endå. Men det är väl min adhd som har ett finger med i det spelet, likaså sviterna efter misshandeln, mitt minne är jättekosntigt efter det, bara blanka luckor vissa perioder osv.

men ska kolla imorrn med min läkare om jag inte kanske ska byta medicin eller justera doserna... äter ju 3 olika sen 2 behovsmediciner oxå. Hatar att behöva äta piller för att funka, känner mig jag vet inte vad,. men på gränsen till nått som inte alls är trevligt.

• TigerLily
    Maia skrev 2010-08-28 07:18:59 följande:
    Är det nån av er som har antidepp tillsammans med stabiliserande? Bara nyfiken.

Ja, jag käkar fluoxetin.
  • TigerLily
    susye skrev 2010-09-01 13:44:55 följande:
    Fan vilken ångestattack jag hade inatt
    Tog en Oxascand men den hjälpte inte så jag fick ta en till
    Länge sen jag hade en sån ångestattack
    Går ju med ständigt molande ångest då jag saknar min ängel så
    o bara jag tänker på att han är borta för alltid så får jag ångest
    Men detta var en ren panikattack
    Fan avd jag hatar denna sjukdom som tog min son ifrån mig
    styrkekramar till dig!!!!
    Maia skrev 2010-08-31 21:42:06 följande:
    Har hamnat i köp mani. Är medveten om det så jag kämpar för att hålla mig, det blir nån sak här och där. Kollar mycket på blocket. Idag hittade jag ett sidobord eller vad det heter, som står efter en vägg för lite utfyllnad och att göra fint på. Kruxet är ju sonen, kan inte ställa saker som han kan skada sig på om han skulle ha ner nåt men är riktigt nöjd. Precis vad jag velat ha länge men inte hittat. De på ikea ser så plastiga ut, detta ser mer gammeldags ut.

Det är jobbigt för vi har inga pengar så... 
    Jag e där med... köp-period, småhandlar överrallt på nätet, hänger en hel del på blocket oxå, har fyndat massor men nog fan blir man pank endå.. jag har fått mani på att städa å göra om här, målar å grejar. vet bara att jag måste ta det lugnt, menb det är lättare sagt än gjort. Känner mig som ett flipperspel som först får multiball.. å sen då det flyter som bäst blir det TILT typ. Så skulle jag nog beskriva min sjukdom på bästa sätt.
  • TigerLily

Kram till er alla! Själv är jag speedo nu... har köpt en massa vit färg och fått för mig att måla vitt i barnens rum, utanför rummet och hallen, ut med gamla möbler, jag målar som en galning här.. å slipar å spacklar i omvänd ordning... alltså målar först, spacklar sen, plockar inte bort grejer innan för då är jag rädd att jag ska tröttna... jisses vad det kommer bli sparlåga sen då det blir TILT här, nu är det värsta multiball.

Så jag måste passa på, vet ju att jag bara går och "gräver ner" mig sen,..

Väntar på ADHD-utredning jag med, nån gång i höst hoppas jag, men medicinerar med concerta för det och det får bra effekt, men kanske int etillräckligt, men ska vänta på utredningen ínnan jag höjer dosen igen, går på 36 mg nu.

• TigerLily
    Maia skrev 2010-09-11 08:31:07 följande:
    Jag mår inte så bra men har ändå hamnat i shopping träsket. Håller på och gör om hela hemmet. Köpt nya matsalsmöble, mattor, prydnadsgrejer, sålt soffan och ska förhoppningsvis iväg idag och köpa ny, lampor, lite andra småmöbler och vet vad jag mer vill köpa. Har doch knappt matpengar kvar tills barnbidraget kommer men ff snålar och gnetar jag för att få köpa det ena och det andra. Har ju frysen full med mat så tex lillen går det ju ingen nöd på, bara han får vad som behövs så är det ok tycker jag. Fast nu när vi, förhoppningsvis, kommer iväg för att köpa soffan på ikea så håller jag på och planerar annat jag ska köpa. Tavlor stolsdynor, gardiner, pläd, kuddar.
    Vill fixa sovrummet och hallen också men sambon vägrar ta kredit och jag är vanligtvis emot det men nu vill jag ju göra allt på en ggn!

Till sonens rum ska jag bla önska lite ikea-presentkort. Det är väl ok? Han kommer ju få massa leksaker ändå och blir bara 2 så han förstår inte så mycket mer än att han får några presenter. Hur många spelar ju ingen roll för honom. Då kan jag fixa hans rum också. Han fyller slutet av nov och nu är vi ju nästan där så, där har jag ork att vänta. Speciellt som det är så mycket annat jag vill göra.

Har sålt av en del hemma också. Soffan naturligtvis, spjälsängen, smycken osv.

Jaja. Detta är vad min hjärna går ut på för tillfället. 

jag är exakt likadan nu!! Är inne i en ganska manisk/hypomanisk fas.. börjar må bättre, inga depp men helvete vad jag är besatt av att shoppa och ändra här hemma!! Tapetserat, målat, renoverat.. allt på en gång. sen nätshoppat massor å kränger sån jag inte vill ha längre... jisses vilken energi, bugar och bockar, vet ju att det tvärdör sen. men passar på att njuta av stunden. 21:- kvar på kontot sen en vecka tillbaka, men leverpå hoppet.. och blocket!

Kram på er alla där ute!

I min bloggkan ni se vad jag gjort hemma.

• TigerLily

Är galet rastlös och lixom orolig... kryper i skinnet och jag vill göra allt NU NU NU, möblerar om, målar... allt, får ingen ro i nått typ. Känns lite skumt, som om jag e på väg in i en vägg igen. Vägrar det!!

• TigerLily

ja jag hoppas jag slipper den, är trött på sjukhus och blackouts nu. Vill surfa vidare på vågen och bara må BRA!!

• TigerLily

Hej alla, här har det varit upp och ner och hit och dit, men ÄNTLIGEN har pojkarnas pappa börjat förstå mitt mående lite mer iallafall. Han fick själv oxascand inför ett tandläkarbesök och han som väger typ 90 kg blev heöt väck av en tablett.. så nu förstår han mig bättre när jag inte ens kommer ner i varv efter typ 4-6 om dan ibland.

Ska till läkaren på fredag, finns det nått annat än oxascand? tycker det inte hjälper så mkt alls egentligen, visst, udden av allt försvinner.. men jag kommer inte ner i varv alls... vissa kvällar så tar det nästan 2 timmar för mig att somna efter en imovane.. och så äter jag även serequel 300 som ska göra en trött.

Hatar att allt är så motsägelsefullt ibland, spelar ingen roll om jag sköter sömnrutiner, matrutiner osv.-. det spelar mig ett spratt varenda gång endå¨. :(

Trött som satan på morgonen, även efter att jag tagit både fluoxetin, concerta och ritalin.

• TigerLily

Hej alla, jag har idag bestämt mig för att "outa" mina diagnoser och skrivit en hel del om dem på bloggen. Känns både skönt och lite läskigt. Men vad fan, det är ju en sån stor del av mitt liv och jag hoppas och tror att det kan hjälpa andra som mår som jag och att andra ska förstå lite bättre vad det handlar om. Eller nått. Men just nu är jag upp/ner hela tiden, mycket som händer omkring mig. Ångrar mig säkert imorrn eller nått

Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2