Inlägg från: TigerLily |Visa alla inlägg
  • TigerLily

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Stealth skrev 2010-08-20 10:21:05 följande:
    Har ätit, hallucinerade på dom, fick sluta direkt...

Jag FLIPPAR på min man. Han tycker att det inte är något jobb alls att dammsuga, tvätta golv, tväta alla kläder, bädda rent i sängarna, vika alla jävla kläder, torka av diskbänkarna i köket regelbundet, fylla disken, tömma disken, tvätta toaletterna, polocka upp efter honom eftersom hans jävla tvätt inte går själv ännu till tvättkorgen.

Nu ska han fan få göra allt SITT själv. Jag gör mitt. Kul att vara gift och äga ett hus just nu ihop. HATA!
    oj, vad jobbigt. Jag har inte hallicar (vad jag vet:S)

Åh vad jobbigt det där med mannen. Fan sånt kan man verkligen gå i taket för!!

Kram å hoppas det blri bättre å att han hjälper till mer snart!!
  • TigerLily
    Stealth skrev 2010-08-20 10:42:44 följande:
    Lär väl aldrig hända, fan och vi ska ha hit hans familj på middag ikväll.
    Säg till mannen att du är sjuk och måste vila, ljug å säg att du kräkts eller nått.. så MÅSTE han fixa det själv?
  • TigerLily
    Stealth skrev 2010-08-20 11:00:59 följande:
    oj, om det hade fungerat hade jag stoppat fingrarna i halsen

är jag värsta överdramatikern nu om jag åkr och köper en separat tvättkorg till honom?
    nej absolut inte!! Tycker jag du ska göra! Köp honom tvättkorg, eget sköljmedel å tvättmedel. Å strykbräda å strykjärn!!
  • TigerLily
    Stealth skrev 2010-08-20 11:11:55 följande:
    Han har strykbärda å strykjärn. Används inte..... men haha nus  ka jag handla!
  • TigerLily
    Stealth skrev 2010-08-20 14:31:52 följande:
    2 stesolid senare och många timmar senare så har jag lugnat ner mig lite. Jag är lite gråtfärdig för att handlingen tog så mkt på krafterna, ska ha hans familj på middag ikväll. Jag snurrar r och ballar ur fullständigt ibland, idag skulle det kunna hända igen.

Jag får nog trycka i mig mer stesolid

suuuuck. Förlåt. gnällgnäll.
    men gumman, säg inte förlåt!! Man FÅR gnälla, det är viktigt!!

Jag börjar gå på högvarv.. duracell gånger tusen typ... får käka oxascand för att typ kunna sitta still, det spritter i hela kroppen men jag mår så JÄVLA bra, måste bara försöka hålla balansen!!!!!

Blev rastlös och lånade grannens hårsax.. klipp klipp säger saxen.

typsikt mig
  • TigerLily
    Stealth skrev 2010-08-20 15:52:46 följande:
    haha *klippklipp*
    faaan jag har åtagit mig värsta fina middagen nu, jag ska göra pannacotta å grejjer för ikväll.
    Och jag sitter och fotograferar kattmatsburkar.

Shoppade för en jävla m,assa igår och idag med.... och ska till ullared imorgon. VIll inte åka, det slutar med att jag shoppar för massa pengar
    Åh ullared.. mitt ex släppte av mig där en gång... å då han hämtade mig hade jag kaos i skallen och 2 proppfulla vagnar med allt möjligt. Kan ju säga att jag fick tömma över hälften, han tyckte inte jag var klok, men va fan.. att lämna nån med adhd och bipolär ensam på ullared.. haha vad trodde han lixom?
  • TigerLily
    Stealth skrev 2010-08-20 16:00:38 följande:
    hahaha vi ska ALDRIG shoppa tillsammans vi skulle få flipp totalt, och go bananas och ha skulder för resten av livet samt sitta och skaka i ett hörn i slutet av dagen delandes på ångestdämpande.
    {#emotions_dlg.djavulsk}
    hahaha ja fy fan!!!
  • TigerLily

styrkekramar till er alla som kämpar här! Jag vet inte hur jag mår, det svänger massor å jag e både rastlös, trött, reagerar jättestarkt på höga och plötsliga ljud, lättskrämd så in i helvete.. brukar må så då jag är på väg in i ett skov... och det får mig att känna mig nervös. Vill göra allt på engång men orken sinar fort och jag har huvudet fullt av kaos. Som att gå balansgång just nu.... fy. Lite läskigt eller vågar jag inte må bra? När fan ska man lära känna sig själv BÄTTRE?? Gör saker som jag VET får mig att må dåligt på sikt..som om jag utmanar mig själv eller nått. Fan.

Blev ego, ville skriva av mig lite

kram

• TigerLily
    Stealth skrev 2010-08-23 19:59:34 följande:
    Stesolid är slut hos tillverkaren eller någiot fick åka ett par mil för att få ut en burk, där hade de bara 40 kvar och de var de sista som fanns i mitt område öht

80 000:- hade vi i räkningar den här månaden. Jag som tyckte jag hållt så bra i pengarna. Jag är fan värdelös...

nä, inte alls värdelös, man får inte tycka så... jag brukar säga att jag är fantastiskt underbart galen/knasig...FÖr mycket, men det är desto mer att älska då! MAn känner att man lever lixom, med råge. Men fattar känslan...

Fy så jobbigt då det svänger i humöret. Jag har målat idag, ungarnas rum, fått för mig att allt ska vara vitt, innan var det en påbörjad icke avslutad vägg och takmålning där inne... sen började jag måla vanessas säng oxå som är träfärgad men lackad.. men orkar inte slipa.. vill ha allt vitt på engång. Sen tog jag oxascand å lite vin för att komma ner i varv...känns uselt men jag mår bättre. förstunden iallafall.  men fy så det tär... ibland. fick brev från min läkare att hon var orolig för mig..hade tydligen missat en inbokad läkartid. ibland går allt på turbo så jag glömmer det mesta. hatar det!! men fan, det e jag..måste leva med det.

• TigerLily
    Stealth skrev 2010-08-23 21:04:02 följande:
    jag ska börja med lithium snart om 4 veckor jag längtar jag villl känna mig normal. Vin lät bra... åh jag borde försöka varva ner....
    en tanke slog mig, kan vi inte försöka ha nån träff eller nått IRL? Skulle vara väldigt givande och intressant att träffa andra med samma sjukdom. Lithium ville min läkare skriva ut... men jag vågade inte..så det blév först topimax som jag mådde apa på..sen nu äter jag serequel och det funkar rätt bra...har inte så mycket depp längre iallafa´ll.
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2