• susye

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram

• Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
  • Maia

Jag har läst lite om bipolär igen på nätet. Tydligen kan man i en hypoman eller manisk fas få aggressionsproblem irritation osv. Jag trodde de problemen jag haft ganska länge nu bara berodde på borderlinen.? Nu vet jag varken ut eller in. På psyk får jag ju inga svar, har tappat förtroendet för dem helt nu. Vem är jag? Vad är det som händer inom mig? Jag har varit mixad men mest hypo ganska länge nu tills idag när jag föll ner i det djupa svarta hålet.

Jag förstår inte och är lite rädd för att läsa självhjälpsböcker då jag kanske fastnar i att vara en sjukdom igen istället för en individ, vem det nu är.
  • Doldis
    Maia skrev 2010-05-30 22:37:06 följande:
    Jag har läst lite om bipolär igen på nätet. Tydligen kan man i en hypoman eller manisk fas få aggressionsproblem irritation osv. Jag trodde de problemen jag haft ganska länge nu bara berodde på borderlinen.? Nu vet jag varken ut eller in. På psyk får jag ju inga svar, har tappat förtroendet för dem helt nu. Vem är jag? Vad är det som händer inom mig? Jag har varit mixad men mest hypo ganska länge nu tills idag när jag föll ner i det djupa svarta hålet. Jag förstår inte och är lite rädd för att läsa självhjälpsböcker då jag kanske fastnar i att vara en sjukdom igen istället för en individ, vem det nu är.
    Just dom aggressionsproblemen får jag med när jag är hypoman. Lättirriterad och gnäller och gapar på man och barn och kan även slänga ur mig kommentarer åt okända människor som råkar vara på fel ställe vid fel tillfälle.
  • Stealth
    Doldis skrev 2010-05-31 20:34:45 följande:
    Just dom aggressionsproblemen får jag med när jag är hypoman. Lättirriterad och gnäller och gapar på man och barn och kan även slänga ur mig kommentarer åt okända människor som råkar vara på fel ställe vid fel tillfälle.
    ... som jag fast jag brukar kuinna hålla mig.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Maia skrev 2010-05-31 20:44:42 följande:
    Ock så uppvarvad igen.. *suck*
    precis vart, vaxat bilen för tredje gången på 1 vecka. köpt saker till bilen för över 20 000:- nu ... men dne blev fin!
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-31 22:00:44 följande:
    precis vart, vaxat bilen för tredje gången på 1 vecka. köpt saker till bilen för över 20 000:- nu ... men dne blev fin!
    Jag är som tur är mest inne på mat och bak nu. letar recept hysteriskt och visst, det blir dyrt i början då jag inte har de flesta ingredienserna hemma. Är också extremt shopping sugen men det gäller mest kläder. Har konto på hm men fösöker med att vänta hela tiden med att beställa och hoppas på att det går över. :/
    Har nyss tagit mig en lugn cykeltur för att försöka varva ner.
    Hoppas på en hypo dag imorgon då det är mycket jag vill ha gjort.
  • Stealth
    Maia skrev 2010-05-31 22:07:35 följande:
    Jag är som tur är mest inne på mat och bak nu. letar recept hysteriskt och visst, det blir dyrt i början då jag inte har de flesta ingredienserna hemma. Är också extremt shopping sugen men det gäller mest kläder. Har konto på hm men fösöker med att vänta hela tiden med att beställa och hoppas på att det går över. :/ Har nyss tagit mig en lugn cykeltur för att försöka varva ner. Hoppas på en hypo dag imorgon då det är mycket jag vill ha gjort.
    505.JPG

klicka upp bilden!
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Maia

Stealth,

Snyggt!
    Vad är det du lagt pengarna på då? För det syns ju inte på bilden.
  • Maia

Sovit jätte dåligt och gav nu upp. Klarade aldrig varva ner igår innan jag gick och la mig så har snurrat hela natten.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe. :)
  • Maia
    Maia skrev 2010-06-01 05:09:10 följande:
    Sovit jätte dåligt och gav nu upp. Klarade aldrig varva ner igår innan jag gick och la mig så har snurrat hela natten. Nu ska jag ta mig en kopp kaffe. :)
    2 jäkla timmar kvar tills affären öppnar. Måste ju köpa lite olika mjöler som jag inte har för att baka frukostbullarna jag hittat recept på.
    Skulle ju knna förbereda inför middan men det är inte mycket att förbereda, skala morötter, potatis och hacka en lök.
    Tror sonen håller på att vakna iaf.
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2