Inlägg från: MariaKsk88 |Visa alla inlägg
  • MariaKsk88

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Fan alltså jag ska till psykolog om en timme, undrar vad jag är på för humör då. Blandepisoder suger :( När jag mår bra tror jag att jag hittar på allt och att jag egentligen är frisk. Som nu alltså. Men tidigare skadade jag mig själv och nu förstår jag inte varför!!! Jag är nog frisk, det händer inte igen... Eller? :(

• MariaKsk88
    Doldis skrev 2010-05-04 13:32:00 följande:
    Jaha, ljög om akut vab och gick hem efter min sista klass. Egentligen hade jag rastvakt och kf-möte men jag var helt slut. Huvudet känns som att det är i två delar liksom. Läser just nu Ann Heberlein - jag vill inte dö jag vill bara inte leva - heter den och handlar om bipolär 2. Läs den!!! Hjälp vad jag känner igen mig!! Så tänkte jag men jag har iaf aldrig köpt nåt hus när jag har varit manisk. Så kom jag på att det har jag ju visst. Lägenheten för 30.000 var när jag var manisk. Det var 30 papp i handen så jag köpte ju av privatperson, det gick jättesnabbt. Jag var manisk på morgonen och på eftermiddagen hade jag köpt lägenhet. Visst, bra pris för en 2:a i en småstad. Men ändå. SÅ är det. Är lite chockad så här i efterhand, fast det var flera år sen.
    Jag kan skicka dig min bok som snart är klar.. undrar om den nånsin blir publicerad! Den handlar också om att leva som bipolär. Inboxa mig om du är intresserad, jag vill bara att nån ska kunna läsa den och känna igen sig.

Jag är precis utskriven från ytterligare en inläggning, bara 3 nätter men på LPT. SUCK. Jag vill så gärna bli klar med studierna... :(
  • MariaKsk88

Vad heter fluoxetin nu igen? Jag gick upp 10 kg av zyprexa så den rekommenderar jag inte. Välkommen förresten!! :)

• MariaKsk88
    Maia: sen när?? Låter lite abrubt..
  • MariaKsk88

Jag vill gärna träffa nån men bor i Stockholm tyvärr :( Nån som också gör det?

• MariaKsk88

Jag har börjat få nån jättekonstig grej.. jag får panik och blir rädd för folk och vågar inte gå ut. :( Fick ta taxi häromdan.. när jag går in blir det bättre.. Det känns som början på en psykos eller nåt, det är jätteläskigt. Som om de vill mig illa.. Någon som känner igen sig?

• MariaKsk88
    Stealth skrev 2010-05-07 20:51:48 följande:
    Välkomen i klubben jag parkerar på en annan parkering för att absolut INTE träffa mina grannar och smyger en annan väg hem Just nu tror jag att alla ogillar mig dessutom. suck...
    Men vad ÄR det för nåt?? Panikångest? Psykos?! =/

Jag brukar också få för mig att jag ska tatuera mig förresten...
  • MariaKsk88
    Maia skrev 2010-05-07 21:13:18 följande:
    De gaddar ihop sig mot mig.
    Vem?
  • MariaKsk88

Du måste sova!! Du vet ju själv hur viktigt det är. Förstår att det är jobbigt när sambon blir arg... försök sysselsätta dig. Men nu tycker jag du borde ta sömntabletter, lyssna på musik och lägga dig.

• MariaKsk88
    Maia skrev 2010-05-08 09:01:59 följande:
    Jag vill också tatuera mig! Vet precis vad jag vill ha men är osäker på om den är genomförbar då det är många små detaljer. Det är en ängel som ena halvan är mörk, har en svart vinge och ett horn i pannan. Andra halvan är vit med gloria över (hälften då) av huvudet. Symboliserar mitt svart-vitt tänkande. Går det att göra den så blir det förmodligen svindyrt och vi har inga pengar att ens spara. Den skulle bli stor, täcka hela min skuldra och en bit av ryggen.
    Bra att du inte har pengar. Gör inte den medan du är manisk!!

Jag har det också värre på kvällarna förresten, förstår inte varför :(
  • MariaKsk88

Men Maia är du säker på att du inte ska åka in? Fungerar du ens en gång? Hur är det med din son? Självmordtankar? Självskadebeteende?

• MariaKsk88

Skitbra :) Jag är exakt likadan med min son.. det går aldrig ut över honom (nästan). Jag håller alltid masken. Du har rätt, kanske därför det blir värre när de sover.

• MariaKsk88

Hörrni läs min tråd "min sambo är deprimerad och aggessiv" :( Orkar inte skriva allt här igen,,,

• MariaKsk88
    Maia skrev 2010-05-09 10:06:56 följande:
    Tack :)
  • MariaKsk88

Be sambon följa med så han får berätta! Lycka till hos ssk!

• MariaKsk88

Jag vet inte Doldis, just nu är jag hypoman och tycker att allt är helt galet underbart och det är såååååååå mycket jag skulle vilja göra. Jag tror att om jag är deprimerad så fattar jag inte varför/hur jag kan hålla på såhär. Man är ju som två helt olika personer! Eller vad tycker du?

• MariaKsk88
    Doldis skrev 2010-05-09 21:58:14 följande:
    Men precis! Har varit manisk hela helgen och fattar itne alls hur jag kunde sitta och vara motsatsen i tisdags och lyssnade på The Wall m Pink Floyd, apatisk och elak mot min familj och guvetallt, - var det samma person som var här i helgen??=? Hehe måste säga att du är hypoman och är inne här, shit det vet jag inte om jag klarar när jag är hypo, att läsa ett inlägg! Wow! Tack!
    Det är på gränsen till vad jag klarar av :) Ska ta stesolid och imovane och lägga mig.
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2