Inlägg från: MariaKsk88 |Visa alla inlägg
  • MariaKsk88

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Ja jag vet.. :( Hur gammal blev han? Runt min ålder, eller hur?

• MariaKsk88

Jag vet verkligen inte vad jag ska säga :( Jag tänker jättemycket på dig.. ska tända ett ljus för honom imorgon. Hoppas han har det bättre där han är nu.

• MariaKsk88
    susye skrev 2010-04-11 01:25:11 följande:
    tack. tror ärligt talat att han har det. men vi hade givetvis velat ha honom kvar här
    Ibland undrar jag om självmord inte är rättfärdigat i vissa situationer.. Ofta vill man ju ha kvar folk för sin egen skull, trots att de mår skitdåligt.. tänker på dödshjälp till exempel. Men tänk om det aldrig blir bättre? Jag håller mig kvar för min sons skull, vore det inte för honom vet jag inte om jag skulle vara kvar.
  • MariaKsk88
    Maia skrev 2010-04-24 17:45:27 följande:
    Jag borde också gå på ett sånt Maia, men jag vill inte.. verkar inte kul =/

Jag mår dåligt igen förresten.. manin är bättre men är fortfarande jätterastlös och depressionen är fortfarande väldigt dålig :( Har börjat gå hos en psykolog..
  • MariaKsk88

Hörni får jag fråga er en sak? Jag har haft problem med maten till och från sen jag var kanske 12-13... i perioder är det ok, i perioder hetsäter jag och kräks ibland, och i andra perioder svälter jag mig själv. Jag pendlar konstant i vikt, 10 kg upp, 10 kg ner osv. Men ingen tar mig på allvar, för jag är ju bipolär och det är viktigare.. Jag känner att jag har förlorat kontrollen helt vad gäller maten (just nu hetsäter jag hela tiden, går upp en massa i vikt och funderar på att kräkas) men min sambo tycker att det har att göra med att jag är bipolär så då är det ingen idé att ta tag i MATEN utan man måste istället ta tag i den bipolära störningen så blir det andra bättre. Vad ska jag göra? :(

• MariaKsk88

Jag får väl ta upp det på måndag, men det känns som att man skulle behöva gå till nån annan ang det, nån mottagning som INTE handlar om borderline och bipolär, för då pratar de bara om det hela tiden... bara få gå till en vanlig ätstörningsklinik och inte prata om det bipolära. Bara få bort ätstörningsbeteendet...

Vart var det du bodde nu igen, om du har lust att berätta det? Det finns ett ställe här som heter Fountain House men jag har ingen direkt lust att gå... Finns det inget annat man kan göra? Skulle vilja träffa andra med bipolär egentligen men såna som är lika "normala" och (relativt) högfungerande som mig :P Alltså som ni!!

• MariaKsk88

Tack båda två! :) Angelica, jag skriver till dig strax! Jag ska till min nya psykolog på måndag så jag tar upp det då. Vill ju helst inte ta kontakt med en ätstörningsklinik utan att de vet, utan gärna med deras samtycke... Kan ju ringa ätstörningskliniken och rådgöra också.

Angelica, jag pluggar till psykolog så jag kan nog be nån av mina kompisar hjälpa mig.. :P Nä skämt åsido... Jag har läst en bok av Christopher Fairburn, ska nog kolla igenom den igen.

• MariaKsk88

Hahaha ja ibland blir de glada att man blir hyper :D Du är nog igång snart igen, men hoppas du kan sova i alla fall.. ;) Jag kan INTE sova, har blandepisod, är deprimerad men lite manisk samtidigt, resten har medicinerna tagit bort.

• MariaKsk88
    susye skrev 2010-04-26 02:45:54 följande:
    sitter här mitt i natten o sorgen, saknaden o smärtan skär genom kroppen. begravningen närmar sig o det känns tufft.
    Jag tänker på dig <3

Själv mår jag piss.. Orkar inte med det här längre, sitter här o gråter :( Ska till min nya psykolog om 1½ timme.. vill hellre stanna hemma och göra nåt jag inte borde göra... När blir allt bättre? :(
  • MariaKsk88

Ninda, inte jag heller!!!

Jag vet inte va fan jag ska göra.. sitter här med självmorstankar och håller på att göra planer.. :( jag vill inte... inte igen!! Om jag tar en överdos ringer de soc. Jag vill inte göra det. Men vad ska jag göra? Om jag åker till psykakuten eller ringer 112 och ber om hjälp kommer de bara ringa soc i alla fall... :( Jag måste låtsas som ingenting så de inte kontaktar soc för femtioelfte gången. Trots att soc inte tycker vi kan göra något bättre så lär det väl inte se bra ut med en TILL anmälan. Vad ska jag göra?? :(

Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2