Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
Vill bara titta in o krama om er alla här.
Mår inget vidare just nu.
Maria: svarar dig i inboxen under helgen
Vill bara titta in o krama om er alla här.
Mår inget vidare just nu.
Maria: svarar dig i inboxen under helgen
Helena: har du inget jobb just nu då eller så du kan anmäla ny sgi? jag jobbar inte o har inte gjort sen -99 men lider även av somatiska sjukdomar som begränsar mig. har aldrig levt ut min sexualitet då jag varit hypoman/manisk men däremot raserat min ekonomi helt o har skulder långt upp över öronen. minns inte ens alla inköp jag gjort etc. totala blackouter som skrämmer mig. sen jag fick mediciner så är jag väl aldrig direkt hypoman men däremot alltid mer eller midnre depp med ångest. men är relativt nöjd bara jag slipper uppåtperioderna för de skrämmer mig då jag ju helt tappat kontrollen då. är extremt stresskänslig o skulle aldrig fixa ett sånt jobb du har utan att bli hypo. mer än en sak i taget stressar upp mig otroligt. mitt senaste samboförhållande valde jag att avbryta då han ingen förståelse hade alls för mina sjukdomar utan mer eller mindre bara gnällde om hur tråkig jag var som aldrig ville göra nått. men vem vill det då man är depp o sen uppe på det lider av en värksjukdom. försökte massor av ggr förklara för honom varför jag inte ville (egenltigen orkade för ville gjorde jag ju egenltigen) göra saker o sa att han kunde ge sig ut med kompisar själv men icke. detta ledde till att jag levde med konstant ångest o press. trivs bra med att vara singel nu utan den pressen. jag har sjukersättning förresten.
förlåt att jag inte hängt med här på några dar men har knappt orkat med mig själv men jag tänker på er
Maia: ja det lättar faktiskt lite då jag gråter men idag har jag gråtit "för" mycket om du förstår hur jag menar. fick ta dubbel dos benzo för att komma ner lite. men förr kunde jag inte gråta alls o då stängdes allt ju inne o det var ju inte bra det heller. hoppas du kan hitta tillbaks till dina tårar