Maia skrev 2010-03-17 10:56:11 följande:
Precis vad min ssk på psyk sa. Nu vill jag inte ha ett barn, räcker med sonen. Har haft två jobbiga veckor på raken nu men jag sa ärlig till ssk hur jag mår och så så de vet och kan ha lite koll på mig. Det jobbigaste är att sonen har börjat få en ordentlig egen vilja nu och det det är mycket gnäll och lite av en kamp med det mesta. Vet ju att det är en del i hans utveckling men har haft sämre tålamod med honom. Försöker göra mitt bästa och hålla masken även när tålamodet tryter men har inte samma energi att tex leka med honom. Sitter mest i soffan och hoppas han kan roa sig själv. Det funkar ju inte så bra nu när han har börjat bli gnällig och vill underhållas mest hela tiden. Så, det bästa på hela dagen är när vi nattar honom för han sover för natten redan vid 18.00 så man har ganska mycket kväll kvar för att ta det lugnt och bara slappa. Hur går det för dig Susye? Och alla er andra? Tråden verkar ju lite tom...
men sonen måste lära sig att leka själv. tror inte på det där med att man ska aktivera barnen precis hela tiden. låt honom gnälla lite det tar han inte skada av. barn ska lära sig att leka själv stundtals o använda sin egen fantasi. sen ska man givetvis leka med dem mellan varven etc. o ha inte dåligt samvete för att det känns skönt då han lägger sig. är nog många föräldrar som tycker det under deras gnällperioder.
bra att du är ärlig mot din ssk så du kan få rätt stöd o hjälp. hon ofta träffar du din ssk?
själv så går det upp o ner. mest ner nu. har inlett kbt nu efter alla år o det är tufft. så mycket som jag förträngt som kommer fram.
tråden verkar stå lite still just nu men vi tappra som är här får väl hålla igång den så kanske nån ny hittar in.