• Maia

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Doldis skrev 2010-05-19 06:51:49 följande:
    Tro mig, jag hänger med... samma här...
    Skönt att veta att det inte bara är jag men tråkigt att du också går igenom det. Kramar
  • Maia

Hur tusan har det här gått till! Sonens schema ändrades och han har varit på dagis ca 2h mer/vecka denna månad. Nu fick vi räkning från kommunen på dubbla (!) beloppet mot vad vi betalat förut!?

Måste ringa dem men de är ju inte där nu.
    Jag tror jag ska sprängas! Håller jag på att jobba upp en hysteri? Ska jag ta stesolid? Ska jag åka till gemet redan nu och sätta igång? Vart ska jag ta vägen och vad ska jag göra? 
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-19 08:26:03 följande:
    Ta stesolid! Du låter som att du håller på att gå upp totalt i spinn, ring någon som du litar på, åk till gemet men var inte ensam! *kram*
    Klarade mig tills jag skulle åka till gemet. Kämpade där för jag ville inte ta stesolid. Efter ett par timmar var jag dock tvungen för jag hade sån jäkla ångest. Pratade med sambon på tel, han hade ringt mig fast han vet att jag inte har telefonen på mig när jag jobbar så jag trodde det hade nåt med lillen att göra och ringde upp. Han ville inget särskilt?! Varför ringa då? Han tyckte jag lät otrevlig och la på luren.
    Jäkla idiot!
    Tack för svar.
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-19 14:19:28 följande:
    Fan du skulle bo nära götet så hade vi kunnat mötas upp när det är som värst. Ibland (läs ofta) saknar jag någon som fattar mig att umgås med...
    Ja, det sklle vara skönt. Känner mig ofta oförstådd men å andra sidan kanske det är svårt att förstå mig när jag int ens gör det själv.
    Stealth skrev 2010-05-19 14:20:10 följande:
    Jag har klarat mig med bara 6 stesolid idag. Bra  ....
    Bra!
    Jag får bara 2 per dag så det är därför jag ofta drar ut på det och blir som imorse.
    Vet ju aldrig om jag behöver dem mer senare..
    Skulle vilja ha 4/dag (5mg) 2 på morgon Och 2 em/kväll.
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-19 15:58:28 följande:
    hahahaha jag mitt bipolära fanskap jag mailade in till radion nyss så läser de upp mitt mail och ringde mig hahaha men jag svarade inte... jag är störd.
    LOL! Varför? Var det bara ett ryck?
  • Maia
    TigerLily skrev 2010-05-19 20:54:40 följande:
    har ändrat eller ersatte bokstäverna i namnet med ** Räcker det?
    Tror du kanske ska ta och vänta lite till och tänka igenom det ordentligt, det går ju inte att ta tillbaka för de som redan läst. Alla du och han känner kommer ju förstå vem och vad det handlar om. Var försiktig och tänk efter lite längre, låt det sjunka in först och bli en del avv ditt förflutna innan du gör nåt förhastat, du kan komma att ångra dig. Ta och bearbeta det ordentligt med psykolog eller liknande först. Det kan lätt bli så fel...
    Kramar!
  • Maia
    TigerLily skrev 2010-05-19 21:04:01 följande:
    jo men det e ju gammalt.. hände för 4 år sen.. det är inte förrän nu som jag börjat vakna..  står i valet och kvalet.. han har gett oss så mkt skit.. tryckt ner mig genom alla dessa år... sen lyft upp mig då jag varit under isen.. för att sen trtcka ner mig igen... måste bryta mönstret.. och tror det blir lättare om jag gör det lite mer "offentligt" för det e ju inget jag direkt har pratat om till folk... hmm, fy jag mår pyton. ångest
    Jag vet. Hade ett ganska destruktivt äktenskap som tog slut -05. Var nertryckt, manipulerad, liten och nervig. Till slut tog jag en resväska och flydde.
    Jag har försökt bearbeta det med kuratorer och psykologer, familj mm MEN tror aldrig jag kommer komma över det. Det har blivit en stor del av mitt beteende hur jag blev behandlad då och något jag kämpar med att försöka bryta önstret. Jag tog beslutet att inte vara bitter eller hatisk då det faktiskt bara drabbar mig själv och tar för mycket energi.
    Det kommer lltid finnas med mig men jag försöker se det som en lärdom. (låter kanske flummigt)
    Du kan naturligtvis bara göra vad du tycker känns bäst för dig. *styrke kramar*
  • Maia
    TigerLily skrev 2010-05-19 21:30:59 följande:
    jag tror jag vet vad du menar.. men detta är för mig ett sätt att bryta på rikitgt med honom.. för han lyckas alltid nästla sig in och vara snäll... tills jag kommer på fötter å då drar han åt snaran typ. Jag har inte sett det själv... förrän på sista tiden, men andra har sett mönstret men jag har inte velat lyssna.
    Gör vad som känns bäst för DIG. Tänk bara så det inte blir konsekvenser. Vill dig bara väl men det är ju du och dina känslor som måste beaktas, inte mina erfarenheter då vi alltid går igenom olika saker och behöver olika sätt att hantera/bearbeta på.
  • Maia
    TigerLily skrev 2010-05-19 21:39:39 följande:
     känns overkligt.
    Men det är verkligt.
    Bara att luta sig tillbaka och njuta. Det är du värd. :) Kramar
  • Maia
    Doldis skrev 2010-05-20 07:57:41 följande:
    Tok-låg. Fan vad tröttsamt det här är, två dagar nu. En infektion har bara sänkt mig totalt, både mannen och jag har blivit smittade av lilltösens feber och förkylning. Fast min förkylning bryter liksom aldrig ut, jag är bara hängig. Och sånt kan få mig att dimpa ner direkt. Drar liksom med mig hela själen in i en pissig infektion. Huvet med och så är man där med depression, tankar på att bara fly från hela skiten, mm mm ... suck. Istället för att SE DET SOM DET ÄR. Det är en jäkla vanlig åkomma. Men jag verkar inte ha den förmågan helt enkelt. Jag exploderar liksom inifrån, det kryper i kroppen och känner mig som en bakugn i blodet. Och orkar ändå ingenting. Jag måste fan vara helt psyko.
    Vad jobbigt. Hatar att bli sjuk. Ja det är en vanlig åkomma men som vanligt för oss psykon ;) så tar det hårdare än det ska.
    Hoppas du kryar på dig snart. Kram
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2