• Maia

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Stealth skrev 2010-05-15 11:32:28 följande:
    FAAAN jag ska på fest ikväll (nykter men ändå) och kan inte andas ska jag åka in till akuten och hoppas på att de lämnar ut ett par stesolid så jag kan njuta av kvällen iallafall utan fetångest? Jag känne rmig som en belastning
    Det kan nog kännas bättre bara du kommit dit. För mig brukar det vara just steget ut som ger mig ångest och då vill jag inte göra nåt, bara stanna hemma.
  • Maia
    TigerLily skrev 2010-05-15 21:16:45 följande:
    nån som vet hur det känns att få hallucinationer? Blä.. fy nu vågar jag inte testa ju.
    Alla reagerar ju olika på olika mediciner. Det som funkar på en kanske inte funkar på en annan.
    Har haft hallucinationer. Såg spindlar överallt och trodde även att de kröp på mig hela tiden. Spenderade dagarna med att ligga i sängen under täcket med bara en liten glipa att få andas genom. Inte så trevligt. Kommer inte ihåg vilken medicin jag hade då.
  • Maia
    TigerLily skrev 2010-05-15 22:42:45 följande:
    oj fyyy!! Får se till att vara förberedd på det värsta då jag testar den. Är så sjukt nervös för allt just nu, allt känns så konstigt, har nyligen´insett vad andra sett under en längre tid..att mina pojkars pappa inte alls är bra för mig. Så fort jag stått stadigt har han varit där och dragit undan mattan, och sen ställt upp till 100%.. men såfort jag fått för mkt luft under vingarna har han förgiftat luften, igen. och så har det varit fram och tillbaka. Så nu har jag tagit ett stort steg för att bli självständig. men helvete vad konstigt det känns. SVårt att beskriva i ord... men då jag ser tillbaka så fattar jag inte hur jag kunde vara så blind, hot, skyddad id... inga fasta punkter, inga fasta tider... skulder och räkningar i mitt namn, han kom och gick, vi fick massor med prylar.. men kärlek och omsorg fanns inte typ. Oj vad jag svamlar.. men jag e så nervös och har betsämt mig för attt fan klara det här nu,. vara stark å stå på egna ben
    Du kan ju prova medicinen. Händer nåt så vet du ju vad det beror på och kan säga till läkaren direkt.
    Bra för dig! Var med om ungefär det samma med exmaken. Lämnade honom och förlorade precis allt utom kläderna jag hade på kroppen. (vi bodde i annat land) Fick börja om helt från början, först bodde jag hos mamma sen pappa och till slut fick jag soc och kunde skaffa eget igen. Folk var underbara och köpte porslin, köksredskap och annat som hörde hemmet till. Kan babbla om detta men nu ar det ju dig det handlar om. Sorry. :/
    Har du bestämt dg på riktigt så kommer du klara det. Tufft blir det och förmodligen tidskrävande men du fixar det. I slutändan är det absolut värt det. Du är stark! Försök tänka på det när du har dåliga stunder och känner tveksamhet. Du klarar det här!
    Massa kramar.
  • Maia

Tänder ikväll ett ljus för susye och hennes sorg.

• Maia

TigerLily, det låter ju underbart! Tänk inte på ditt ex, hur ska han kunna sabba det om din nya kärlek redan vet allting?

Var bara lycklig!
  • Maia

Är så jäkla trött på att svänga så. Plus att inte veta hur länge ett bakslag håller i sig som min ssk sagt att jag måst tyvärr gå igenom.

Pratade med en annan bipolär irl idag. Det var jätte kul! Vi kunde prata med nån annan som förstår och skrattade massa om våra olika manier, orealistiska tankar man kan hamna i vid psykos, mani osv. Har aldrig pratat med en annan bipolär irl förut och tyckte det var skojigt.
  • Maia
    Doldis skrev 2010-05-17 10:50:08 följande:
    Jag är tydligen så psycho och komplicerad att dom ska anlita konsult  för att utreda mig!
    Man måste ju göra sig själv lite speciell så man inte är som resten av fåraskocken.
  • Maia

Jag hatar allt!

Vill inte gå till gemet på dagarna men vill i nte vara hemma heller. Känns som jag bara vill sätta mig på cykeln och trampa mig bort bort bort..
    Är på ett fruktansvärt humör och sambon säger till mig att ta stesoliden jag får men jag vill inte. Är så trött på att vara beroende av dem. Vill inte ha medicin alls. Folk kräver en massa av mig och säger att jag är så duktig, stark och har en väldig inre styrka. Det stressar mig.
    Måste bli frisk snart för jag är så trött på att vela runt på aktivering som värsta psykot. (som jag iofs är)
    Jag är bara trött..
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-18 17:55:07 följande:
    jag har vart hemma sen igår med feber. vaknade feberfri nu...
    Hoppas du mår bättre idag.
  • Maia

Hatar mig själv. Är elak mot sambon hela tiden, står inte ut med honom och har mindre tålamod med sonen vilket jag tycker är värst. Jag är inte elak eller så mot lillen bara det att han blir klängigare och grinigare när jag inte mår så bra och då måste jag ge honom den uppmärksamhet jag egentligen inte har ork med.

Mitt humör växlar väldigt nu. Mest går det neråt. Får bara vissa inslag av hypomani men då lutar det mer åt hystei, annars är det bara svårt allting. Vill inget göra och vill inte inte göra nåt. (nån som hänger med?)
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2