• Maia

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Beställde ju kläder från hm för ett tag sen men skickade faktiskt tillbaka nästan allt. Gjorde en ny beställning nu i veckan och kommer väl få returnera igen.

Nu såg jag att några plagg jag vill ha till sonen har kommit på rean och är jättebilliga!
    Vet vad jag borde göra..be sambon att låsa hm-sidan men jag vill inte. Talar inte ens om för honom att jag bara beställer hela tiden. Jag vill ha pengar!!!
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-13 10:18:43 följande:
    oh, vi bor skitnära med... men min gubbe säger ju nej, och jag har så dåligt självförtroende ibland att det tar över hypomanin så jag köper bara billiga småsaker... svårt att förklara.
    Sama här. Vågar inte även om jag vill ta stora lån för att köpa större grejer eller så. Det blir mest kläder och skit till hemmet. (jag har lärt mig spara kvittona så jag kan lämna tillbaka sen)
  • Maia
    As mamma skrev 2010-05-13 17:43:55 följande:
    Jaha den har flyttat till anonymforumet!
    Jaså? Hade jag ingen aning om, låg den inte där från början, det har ju varit massa anonyma här..?
  • Maia
    As mamma skrev 2010-05-13 19:46:30 följande:
    Den har ju legat under Känsliga rummets psykisk ohälsa...
    Ah, ok. Jag märkte ingen förändring då den var kvar under mina favoriter.
  • Maia

Genombrott!!

Igår var jag irriterad och frustrerad på morgonen. Tog ett par stesolid och efter ca en timme verkade dom.
    Jag var och handlade, bakade bröd, gjorde middag, bakade kakor, och lite annat. MEN.. jag var inte hyper, allting skedde i en normal takt. (tror jag, vet inte riktigt hur det är att vara normal längre men tror att det är så.) Sambon påpekade också att jag verkade lugnare.
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-14 08:40:53 följande:
    En sköterska frågade mig: Vet du hur det är att vara normal? Vet du när du är normal? Vet ni? ----- Jag MÅSTE ha mer stesolid. Jag fick ju bara 25st 5mg den 7:e. De är FETSLUT. Tror ni de är snälla och skriver ut... jag har inga missbrukartendenser, och jag går bara på stes i perioder när jag verkligen måste....  
    Vad svarade du då? Vet du vad normal är? Jag vet inte men tror att det kan vara som igår. Fast å andra sidan, vad betyder normal?
    Brukar de vara "snälla" och ge mer periodvis så är det nog inga problem. Jag har fått högre dagsdoser nu då ja haft det extra rörigt runt mig men målet är att gå ner igen så snart det blir lite stabilare runt mig. Jag säger bara till ssk att nu behöver jag lite extra och hon vet att jag inte ber om det i onödan.Det har ju varit helt på eget initiativ att gå ner i dos och försöka sluta.
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-14 09:06:03 följande:
    Jag ringde dom nyss och sa att jag var orolig för att de ska tro att jag bara vill ha piller för skojs skull, de är så snälla och förstående MEN det finns ingen läkare där idag ju... så akutpsyk är det enda alternativet jag har.... Kan tavegyl hjälpa? Det är väl som attarax? Tänkte om man kunde köpa pollenallergimedicin receptfritt så kanske det kan hjälpa lite under dagen.
    Ingen aning faktiskt. Gå till apotek och fråga dem om det finns nån medicin som liknar atarax. Tycker atarax är rena sockrpillren men det är ju jättebra att de funkar på dig iom att de inte är beroendeframkallande.
    Kanske du kan ringa psyk och fråga dem?
  • Maia
    Doldis skrev 2010-05-14 09:37:27 följande:
    jaha, här kom dippen. Varför kan inte mani vara konstant resten av livet? varför tror jag aldrig att jag ska krascha när jag är manisk? Äh jag vet det är ingen höjdare att vara manisk heller, man gör en del ogenomtänkt då. Grannarna kommer vilken minut som helst och ska leka. Dvs deras pojk ska leka med vår tös. Jag vill bara in i sovrummet igen och inte gå upp.
    Konstant mani..Det skulle vara katastrof.
    Ska bara barnen komma och leka eller är föräldrarna med också? Är det bara barnen så behöver du kanske inte vara så delaktig iaf.
  • Maia

Stesoliden gör mig inte trött alls men tar jag dubbel dos så lugnar den mig lite iaf.

Det är så tråkigt att lämna tillbaka de stesen jag har kvar till ssk när jag hämtar ny medicin. Lockande att göra ett litet lager men ja har lovat att inte ha lager av medicin hemma och måste därför lämna tillbaka.
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2