Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
En annan fråga.. Är det någon här som ätit Litium och minskat kraftigt i vikt samtidigt?
Jag ska ev. göra en GBP och med tanke då på hur bra *erm* det funkar runt med psykvården så undrar jag om värderna kan förändras? Min läkare säger nej, men å andra sidan litar jag inte helt på den doktorn då han sannolikt inte varit med om just denna kombination innan.
Sorry att snor åt mig lite uppmärksamhet nu, men jag e så förvirrad just nu.
Har en läkare som kör över mig totalt å vägrar lyssna på mig. Har en samtalskontakt , men det var likadant där, han lyssnade aldrig heller å han kände på sig att jag inte ville gå till honom mer så vi avslutade den kontakten..
Nu har jag fått kontakt på ams, som jag tycker är så mkt bättre än psyk. Det är en arbpsykolog och han rekomenderade mig till ett ställe vid linneplatsen, Göteborg en psykologmottagning.. Någon här inne som vart där, eller har ett annat ställe att rekomendera?
Har en annan fråga oxå, måste man verkligen ta mediciner? Eller finns det andra behandlingssätt?
Dom mediciner jag har provat har gjort mig jätte trött å jag har vart vaken ca 4 timmar per dygn sammanlagt.. Men ändå så vill min läkare att jag ska ta dom medicinerna...
*sucka*
Ska till henne i nästa vecka å be å få byta läkare på den mottagningen el om jag hittat någon annan någon annanstans ska jag byta till den.
Sen undrar jag hur ni gjorde efter ni fick diagnosen? Jag fick min för ett årsen å det känns som det står still för mig, har provat en massa mediciner bara men inget mer... Har vart sjukskriven drygt ett halvår sen dess. Fick ni någon information? Psykolog?
Hmm, detta blev lite längre än jag trott.. Hoppas någon vill svara iaf..
Tänker på er
Nattizz...