Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
Hej!
Jag har så mycket frågor och funderingar som snurrar i mitt huvud fick inte så mycket svar av mamma eftersom när hon var manisk så ansåg hon att hon var frisk och när hon var depprimerad så gick det inte å prata med henne :( nu e jag gravid å väntar mitt första barn jätte spånande lite konstigt att inte ha mamma å prata med.. Men många saker som snurrar e när mamma var depprimerad sa hon ofta att hon var tom e det nån som känner igen sig i det? När hon var mannisk blev jag ofta ledsen hon kunde säga hemska saker en gång sa hon en morgon när jag var 16 att jag inte fick bo hemma längre för hon kunde inte ta hand om mig jag bodde då hos kompisar å öängtade efter att hon skulle höra av sig men hon hade fullt upp med sig själv å ingen tid för mig!!! Det e mycket mer orkar inte skriva mer nu... Hoppas nån kan känna igen sig å förklara för mig... Jag vet att mamma älskade mig
Måste bara få skriva av mig...
Ibland blir jag nästan för farlig för mig själv och min och makens relation..
Jag tänker inte alls på det då jag är mitt uppe i varvet så att säga, men efteråt tänker jag att "shit, tänk om det hänt något just då?"
Vad snackar jag om?
Jo, jag har varit tillsammans med min man i 10 år i år, varav 5 år som gifta..
Vi har haft både ups and downs men kärleken har alltid bestått oss emellan..
Det är dock nu på senare tid som jag börjat uppleva mig själv som "farlig"..
Jag har tex börjat se med "lite för ljusa ögon" på andra män..
T e x har jag börjat tycka makens ena kollega (som vi tillsammans med hans fru och son även umgås med ibland) är väldigt attraktiv, har haft fantasier om honom och nu sist när vi var hos dom på "fest" så gick jag i ärlighetens namn runt och hoppades på att vi båda skulle råka bli "lite för fulla" och att ett tillfälle skulle dyka upp så att man kunde få hångla lite med honom..
För det är så långt jag skulle kunna gå utan att mitt samvete säger ifrån, men det är en annan historia..
Nåja, det har även börjat bli så att om jag och maken tjafsar/börjar bråka om något (oftast på kvällarna) så känner jag bara "fan va trött jag är på det här", går och lägger mig i sängen med datorn och känner hur det verkligen spritter i kroppen efter någon annan famn att ligga hos..
Oftast händer det då att jag kan gå in på tex facebook och kolla om någon är inne på chatten eller på msn, och är någon av manligt online så känner jag mig på sånt humör att jag inte kan låta bli att flörta lite..
Aldrig rakt på, utan alltid "mellan raderna" så att säga..
Jag har även under vissa perioder (vet inte om det är de maniska eller deppiga?) t o m sökt upp vissa kändisar på facebook, och när de accepterat min vänförfrågan eller svarat på ett meddelande som jag skrivit till dom och frågat om något oväsentligt egentligen, men bara för att "skapa en kontakt" så kommer det där enorma lyckoruset som är så underbart, det känns som om man tagit något "uppåtjack", adrenalinet bara pumpar och livet känns underbart..
Jag var så desperat efter lite spänning i livet så att jag t o m förut bestämde med en kompis och dennes klasskompis (som jag aldrig träffat utan bara chattat med på msn och pratat med på facebook, även här med en flörtig underton) att vi skulle träffas och ha en "tequilakväll" med enbart ett syfte från min sida (att få hångla lite såklart)..
Sen när jag vaknade upp nästa morgon så undrade jag vad f-n jag håller på med!?
Varför söker jag de här kickarna? Och jag känner varje gång att jag är så nära gränsen, så skulle tillfället finnas när jag är mitt uppe i en sån här period är jag inte säker på att jag skulle kunna stoppa mig själv..
Är det någon mer än jag som är såhär tro??
Nej jag har aldrig tvivlat på om min mamma älskade mig eller inte har bara haft svårt att förstå visa saker. Hon låg mycket inne på sjukhuset mest när hon var manisk och ibland var det under tvång dom gångerna var det jobbigast eftersom jag inte var 18 fick jag inte hälsa på... I slutet gick det inte att prata med henne alls hon hade flyttat från våran familj och bodde med sin nya kille hon lämnade inget brev eller nånting satt det e svårt för mig att förstå hur det kunde gå så långt när hon hade 3 barn...
alltså det e klart att det var tufft men jag tyckte inte det då eftersom jag visste inget bättre det hade alltid vart så många kompisar tyckte att mamma var lite konstig speciellt när hon var manisk men jag blev bara arg å tyckte att dom var dumma i huvet! men nu när jag tänker tillbaka så var det nog ganska tufft jag fick hjällp från socialen av en kontakt person men inte pga mamma utan för att jag själv aggerade väldigt mycket uttåt. mamma fick elchockar har nån annan fått det å va tyckte ni om det? jag tyckte det var helt sjukt! när mamma kom hem å inte kom ihåg någonting! en gång när hon kom hem från sjukhuset när mormor å morfar hade gått bort så lyfte hon på luren å skulle ringa dom självklart fick hon inget svar å frågade mig varför.. ja berättade då hur det låg till å hon blev förtvivlad å deppig? allt blev väldigt förvirrande för mig!