Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
Hej! Får man vara med här? Jag har inte fullt ut fått någon diagnos än, men när jag var på första besöket (blev remitterad av min husläkare) hos vuxenpsykiatrin häromdagen så sa läkaren att det var svårt att sätta en exakt diagnos bara efter första gången, men att det lät som bipolär sjukdom...
Jag hade ett hum om vad det handlade om då jag gjorde ett arbete om olika psykiska sjukdomar i gymnasiet, men när jag kom hem och googlade på det och läste om det så var det så mycket som stämde in...
Ska bli intressant att få utbyta lite tankar med er andra!
Fått Lamictal... Läkaren sa att jag inte kan räkna med resultat förrän om tidigast tre månader, antagligen sex månader. Hur överlever man det? Har ju ätit en massa mediciner, men det här är den första "riktiga" bipolärmedicinen... och han babblade en massa om att det skulle ta lång tid.
Erfarenheter av Lamictal?
hej jag hoppas att det är okey om jag hoppar in här såg tråden å blev genast nyfiken... jag e anhörig min mamma va mannodepprosiv hon gick tyvärr bort för 4 år sen pga sjukdommen jag har aldrig pratat med någom som var i samma situation som hon var i och tycker att det skulle vara lärorikt har haft svårt att komma över hennes bortgång!