Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Idag fick jag kallelsen till ul =))

5aug blir det här. Ett tag kvar, men ett datum att fokusera sig på =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    Miffi skrev 2010-07-02 15:32:59 följande:
    Det blir en FLICKA! Bm är 99% säker och var mycket nogrann och hon såg ingen snopp och ingen pung utan såg dom tre vita strecken
    Jag är så Lycklig!
    grattis! Nån speciell tjej-metod mot killarna =)
  • PåvägMotSyskon
    Miffi skrev 2010-07-02 15:59:03 följande:
    Nej ,lite bisolvon och tranbärstab men inget som jag körde med regelbundet. Blev väl en i veckan ungefär och sex hade vi dagarna innan och under äl. Så jag vet inte om det var slumpen eller det lilla som gjode det.
    jaha ok, ja tog bisolvon men minns inte om jag tog de just i den omgången jag blev gravid.. isf OM ja gjorde de i samma veva så använde jag det strax innan/efter sex. drack tranbärsjuice men minns heller inte om de va i direkt anslutning.. å vi sexa inte mycket (sexa mkt när vi fick vår 2.a pojke) den månaden. varannan o var 3.e

Nu blev de mys typ lör, tis & ons, å äl va kanske ont alt tor (tor enligt ff.. men den kanske visa så för att ja ej äl testa 2 dagar i rad, fick + på ons nämligen sen minus (sist fick ja + 2 dagar) så de kanske avögr?? men ons alt tor va nog äl
  • PåvägMotSyskon
    lullelulle skrev 2010-07-03 21:40:44 följande:
    Fundering...

Har tittat lite smått i er tråd och blir väldigt fundersam...För det första, känns det inte konstigt att öppet tala om önskan om ett visst kön? Varför känns det så viktigt att det ska bli det ena eller det andra?
    Ser att ni skriver om olika tabletter, zink, bisolvon osv, menar ni att man kan "styra" vilket kön det ska bli?

Jag menar inte att döma er, ta inte detta fel, är uppriktigt bara nyfiken på hur ni resonerar. Jag tror säkert att även ni framförallt önskar er ett friskt barn, men får ni inte dåligt samvete mot er bäbis att ni så starkt önskar er det ena eller andra. Om det råkar vara det andra, hur känner ni då?

Själv önskar jag att jag får ett friskt barn, kille eller tjej spelar ingen roll. Längtar och välkomnar den lille oavsett kön!

Önskar alla lycka till med graviditeten!
    Varför är en önskan så fel? Man älskar barnet oavsett kön när det väl är ute.

Jag har 2 pojkar o ska ha ett barn till, är det så konstigt då om man skulle vilja ha en flicka? så mina barn får en syster..? å jag får en mor o dotter relation.. å köpa tjejkläder. fixa håret på? o alla grejer som gör att man vill ha de andra könet..

Få se hur hon ser ut me en blandning av den man ja älskar och mig?

Är det inte i grund o botten en självklarhet att alla önskar sig ett friskt barn? Vad har det med önskan om kön att göra egentligen?

Jag tycker det skulle va roligt me 1 av varje, utan att behöva förklara varför...

Älskar sina barn gör man ju ändå... eller har uppfattas det som om vi inte skulle älska barnet om de kom de som vi inte önska?? Låter lite enkelriktat av dig o skriva som du gör.
  • PåvägMotSyskon

har 2 pojkar å dem är världens finaste =)

Hoppas på en tjej för o se hur hon skulle se ut m.m =)

men kommer det en 3.e prins. Ja då har jag triss i prinsar & Lika lycklig.

Ul 5aug, de närmar sig =)))

• PåvägMotSyskon
    pellepluttskrutt skrev 2010-07-10 23:47:40 följande:
    Japp det blir vår tredje pojk! Självklart så hade jag blivit glad för en flicka med. Men om man får önska så vill jag ha tre grabbar :)
    Jag trivs med att vara ensam sessa i familjen!
    skön inställning. Ja man kan inte göra något åt att inte man fick dottern som man gärna velat haft.

men vi vet hur bra de e å va pojkmamma =)

Dock så vet jag inte könet än (5aug ul) men säkert är det en till pojke.. känns som ja inte är något annat =)
  • PåvägMotSyskon
    skrållan1978 skrev 2010-07-30 10:33:35 följande:
    blir förslossningen för mig en sväng.... kommer som blodklumpar lite,,,ringt in o dom vill ha in mig.. har mensvärk.....förbannade moderkaka o krångla... suck... håll tummarna att allt e bra nu, kram
    oj, vad står på... hoppas de inte är någon fara =/ inge mess från dig heller så man vet hur de gått....

tänker på er!
  • PåvägMotSyskon

bara 5 dagar kvar nu till ul.. shit va fort de går..  o vi ska iväg en sväng så ja har inge internet mer än i mobilen.. å då kommer de ytterligare va närmare hihi =)

ingen idé man skriver h*n utan de lär bli en han efter 2 tidigare pojkar

Men målet va en tjej.. fast det blev ju svårt å tillverka, iom att vi myste så precis till äl+ å på samma dag som mitt (1.a +) men kanske va mitt 2.a, då ja testa varannan dag pga begränsade tester..

Hoppas ni fattar hnur ja menar =)

dvs. mys 13.e 14.e april, +.a 14.e april.. o sen gick ner ner en del testet 15.e april... å ff räknar ju att äl skedde  15.e tror ja, enligt tempen..

Skillnaden nu mot me barn 2 var att me barn 2 så sexa vi varannan dag från dag 8 till dag 14, sen blev de var 3.e (pga miss på en dag så fortsatte de var 3.e pga det) Men nu så hade vi sexa sammanlagt 3ggr, varav 2ggr var i anslutning till äl..  Om nu de påverkar nått =) who knows. vi får se på tor nästa vecka vem som ligger i magen om h*n vill visa upp sig. =)

• PåvägMotSyskon
    Miffi skrev 2010-07-31 15:20:12 följande:
    Det finns chans på att det är en flicka för dig denna gången. Titta på mig två pojkar och en flicka i magen
    Jag håller tummarna för dig
    hehe. ja chansen finns kanske, men de känns ju nästan som den inte finns då man har 2 pojkar redan hehe =)

Körde ni nån speciell metod, (nära äl eller inte?)

tack så mycket iaf =)
  • PåvägMotSyskon
    Miffi skrev 2010-08-02 06:13:11 följande:
    Tog bisolvon och tranbär men inget som jag tog regelbundet Så jag tror att det var slumpen, sex nära äl också dessutom. Håller tummarna för dig
    nu minns jag inte exakt vilken äl jag tog bisolvon, men jag tror jag tog bisolvon vid någon äl (hoppas på den sista) och ja undrar om ja inte drack tranbär... men absolut inte regelbundet heller... Å enligt ff så myste vi ju 1&2 ddagar innan äl.. vi får se va som döljer sig =)
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke