Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Miffi skrev 2010-11-25 13:09:08 följande:
    I natt kom våran älskade Nellie Kan inte fatta att vi har två fina pojkar och nu en dotter. Nu känns hela familjen komplett. Nu ska jag bara mysa i min bebisbubbla
    wooow ja visste det GRATTIS!!!! Vill se bild =)) {#emotions_dlg.flower}
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • PåvägMotSyskon
    Goabullen skrev 2010-11-26 15:13:22 följande:

Ja men som sagt - jag litar inte riktigt på de hon sa Tyckte hon kunde ha zoomat lite mer - hon sa mer - se det saknas en snopp - då ser jag att det ser ut som en flicka. Sen blev bf framflyttad en vecka vilket inte alls stämmer överens med mina beräkningar. Är det verkligen så att alla foster är lika stor i vecka 18? Hittade en artikel från september om att tjejer ofta är mindre vid rutin UL vilket kan leda till att de sämre klarar överburenhet i 2 veckor...

Har hört att många barnmorskor säger han om barnet . Tror det är svårt och se så tidigt nämligen.. Jag var själv nu rutin-UL och de försöker se kön om man frågar. UL var tydligen i v 17+6 (mot min beräkning 18+6).. Vilken vecka är du i Mirakel10?

Kramar

grattis till ul! angående flytning

Även om du vet precis vilket dag äl skedde, så kan de flyttas bf med 1 vecka =))

Jag visste rätt säkert när äl skedde med ff temning, men hon förklara de att det beror på hur snabbt ägg o spemie smälter samman, o när de fäster går de fort.. så ja trodde att tidigare än bf 4jan kunde ja ej ha, tji fick ja när ja fick bf 31dec
  • PåvägMotSyskon
    Goabullen skrev 2010-11-26 20:09:01 följande:
    Tack PåvägMotSyskon! Ja så kan det bli - så tvärtom för dig Det konstiga tycker jag bara är att det i sånt fall är tre veckor efter jag hade mensen och en vecka efter ÄL-utslag.. Sen var bebben i vecka 12 vid KUB-testet som stämde överens med min beräkning. Sen blev det ändå flyttat en vecka vid nästa UL. Det var nog det som gjorde att jag tycker det känns lite konstigt.. Men men - bebben kommer när den kommer  
    ja jag gjorde ju äl-test och temp-metoden så jag hade ju verkligen koll på när det var äl. Men det spelar ingen roll sa min läkare, jag kan veta precis dagen för äl, men de kan ändå bli variation på bf med 1vecka beroende på hur fort det går =)) så äl skedde säkert när du fick din stegring, men att det kan ha gåt supersnabbt/sakta innan de smälte samman och fäste??!

Jaha, ja de kan väl vara säkrare vid ul än kub som är tidigare skede..
    Ja, klart bebben kommer när den kommer, men himla kul o spekulera o höra lite hur de kan vara, vad man hört läkare säga =)
  • PåvägMotSyskon
    nbms36911 skrev 2010-11-29 19:18:06 följande:
    Hej!!!
    Har läst tråden länge men aldrig vågat skriva nåt. Just idag är jag så lyckligt då jag plussade nyss.
    Kan man ansluta mig i tråden tror ni???
    Kan bara tillägga att vi försökte baka en flicka då vi har 3 underbara pojkar som är 1,4 och 7 år gammalSkrattande...  
    Välkommen hit, självklart är du välkommen fast du nyss plussat, det är ju för oss som försökt baka eller hoppas på ett visst kön =)

Jag har 2 pojkar, väntar enligt 2ul våran 3.e pojke nu.. så ingen flicka här än. =)

OM ni får en flicka nu, så får du MER än gärna dela med dig utav knepen för det, OM de blir fler här haha. =)
    Fast du får ju säga dem nu hur ni försökte
  • PåvägMotSyskon

Idag har jag varit hos barnmorskan. trotts att gårdagskvällen slutade me spyor från både lillebror som skrek o spytt hela sängen, o duschat flera gånger på kvällen.. så sluta de inte där, utan storebror ropa på oss båda, o spytt i sin säng också... SUCK, tvätt till BERG........! Så sambon tog vab dag o va hemma med mig, hade ju bm besök (samt borttagning av stygn idag av minstingen som slog sin panna på stolarna i köket Så ja kunde ju inte göra nått om inte han va hemma (ska iväg senare för  stygnbortagning till minstingen.)

iaf så prata jag med min bm om just va spec mvc sagt om hinnsvepning + tul och hon sa att ja fick fråga bm om hon utförde de, då kan ju hon göra det.. om inte så kunde hon skicka remiss så ja får tid innan helgen(lär de bli då ja hade tid för tul+hinnsvep på måndag. Väl därnere så kolla vi blodtrycket, hon sa inte va de låg på men antar bra =) och kände på magen växt 1cm, till 35 nu (hon klämde liiiiite på magen innan men gjorde hjärtljudkollen  direkt, o då avbröt klämande) 152 slog de (aldrig legat över 150 me nån av graviditeterna så ja skoja o sa att de kanske fanns chans för flicka ändå

O appropå min fråga om hinnsvepning så sa hon att jobbat på förlossningen så de skulle inte va nå problem, o mena på att hon kunde känna... tänkte mig då se om ja va gynsam, men de va ju lite mer än så hon gjorde Tungan ute så hon utförde hinnsvepningen redan idag! och fick en tid på torsdag om 2 dagar, ifall de inte startat av det. =))) sen blir de väl mån tiden om de inet funka på torsdag.. =)

nu blev ja nervös.. ska de starta som sist, så får ja bebis på torsdag... *chockad men otroligt spännande*

de va lite av dagen hittills för mig. =)

• PåvägMotSyskon
    Love83 skrev 2010-12-14 14:42:33 följande:

mirakel10 det är jätte svårt att se ser faktiskt inte alls, sa de något på rul??

påvägmotsyskon spännande håller tummarna för att det snart sätter igång

tycker det vart lite lungt här i tråden hur mår alla? själv mår jag ganska bra men känner mig redan gigantisk med tvillingmagen jag vaggar redan kan jag säga och är lite mer än halvvägs.

Tack så mycket =) ja vi får se om det händer nå under till imorgon eller torsdag =)
  • PåvägMotSyskon

Svarar lite kort, eftersom jag spytt igår, och tagit igen mig idag lite. Sambon hjälper me barnen så de känns super. Gjorde hinnsvepningen i tisdags, de hände ingenting, och idag va ja hos bm för en till hinnsvepning och hon sa att ja kan inte vara bättre än såhär "därnere" för att de ska gå.(öppen ca 3-4cm) och tappen hade påverkats å minskats, så de känns bra på de viset.. nu får man se de händer nått..
    Bm fick tydligen me sig slemmis sa hon efter hon utfört svepningen.
    När ja kom hem o gick på toa så såg ja mer av den troliga slemmisen, som en tjock klump-flytning, inge blod.. Kan de betyda nånting tror ni?

annars har mina slemmisar gått på förlossningen.

• PåvägMotSyskon
    Goabullen skrev 2010-12-17 06:45:38 följande:
    Spännande påvägmotsyskon! Det verkar vara på g tycker jag. Min slempropp gick innan lite grann - fyra timmar senare började förlossningen. Det kanske redan startat och är klart?

Ja de e spännande, men efter 2 hinnsvepningar (tisdags och torsdags dvs igår) så har de inte hänt nåt än.. men från första hinnsvepningen så hade tappen kortats av o de e saker som hänt därnere.. samt nu 2.a hinnsvepningen så lossna en del slempropp, o sen när ja va hemma igår.. så tror ja de kom liite nu med, visst ska de väl vara lite tjockare  o mer ?!  är idag i 37+6, samma tid som ja gjorde hinnsvepning me min 2.a pojke o han kom sedan 2 dagar senare... =)
  • PåvägMotSyskon
    Love83 skrev 2010-12-17 15:09:30 följande:
    vix va roligt jag såg ju på mina att det var något som stack ut och det har jag alldrig sett förut så håll tummarna för att det faktiskt var snoppar jag såg

påvägmotsyskon slemmisen är ju ett gott tecken på att det börjar hända grejer håller tummarna.
    ja, de hade ju hänt en del från hinnsvepningen i tisdags, till bara på torsdag då hon gjorde en till. Ja hade alla förutsättningar nu mena hon på, o chansen e ju större 2.a gången, då tappen kortats ner osv.. så man går å hoppas...
  • PåvägMotSyskon
    WAAC skrev 2010-12-23 09:18:16 följande:
    precis! Klart att det är extra kul att det är två små killar i din mage, men dessa mammor var liksom lite arga på killarna i familjen för att de inte fick en flicka. Och det är ju lite att slänga bort de underbara småbarnsåren.
    usch de e hemskt när de går ut över barnen. Ja väntar enligt ul 3.e pojken, o ja älskar han LIKA mycket som mina andra pojkar, för jag vet ju vad jag har redan och vad jag isf får....

MEN... jag önskar ju givetvis mig en tjej, konstigt om man inte va sugen på lite av de andra godiset när man provat 1 sort bara =) om man ska säga de på de viset =)

Men en abort för fel kön, ALDRIG i mitt liv. Men en önskan kan man få ha, bara det är inom det normala.

Vilken kanal gick det på?? missa ju de SJÄLVKLART =/
  • PåvägMotSyskon
    WAAC skrev 2010-12-23 20:43:36 följande:
    Tror det var tv4+, den hette Hurra, äntligen en flicka. En av kvinnorna hade använt sig av sån där metod när man sätter in ett visst kön. Hon fick då två flickor efter 4 pojkar. Dom var bokstavligt talat hennes små "dockor". Hon menade att nu var allt bra.

Ska du få TRE killar, och jag har inte nån!!! Idag var jag på ul v 9+2, en söt liten sprattlande böna. Det som var bra var att jag blev framflyttad två dagar, vilket innebär att jag måste blivit gravid PRECIS då vi hade sex. Ökar ju min chanser för en liten grabb!

En riktigt God Jul till alla!
    Jaha ok, hoppas på repris, för ja älskar ju o se dokumentärer o spweciellt sånna typer eller om graviditeten/förlossningar..!!!

Jajemen triss i grabbar, å du tror inte ja vill ha en tös nu då

Har du flickor/a sen innan?

spännande me sex på äl dagen, hoppas på en pojke åt er då =) känns som de e enklare o slaffa pojke, då ere bara o sexa ¨på vid äl stegring, vid tjej är de sååå mycket mer tänka o passsa.

God jul på alla från oss med
  • PåvägMotSyskon

V41 (40+0) Taget idag 1januari 2011 =) Bf+1 blir det väl då.. Nu får bebis komma... stramar o känns i hela magen....

LOVE83 superfina bilder på pojkarna =)
  • PåvägMotSyskon
    Vix skrev 2011-01-02 08:21:36 följande:
    Jisses vilken kula du har Men vad skönt att du passerade nyårsafton så du får en liten elva. Har haft en kusin som skulle ha fyllt 30 år på nyårsafton och han tyckte det inte va så skoj att få vara "minst" jämt. Nu kommer din bebis bli äldst bland sina vänner
    haha, tycker du jag har sån kula Då tänker jag såhär, undra va du skulle tycka om min mage me första barnet, då han va stor (4960g 55cm) och ja hade STOR mage.. =) sf måttet va 38, å nu på bm besöket 28.e så låg mitt nu på 36

Ja, efter att du skrev så om han som va född på nyår, så känns de bra att pasera nyår. MEn ja hade ju förväntat mig en bebis Innan jul... men han e riktigt envis en, så man undrar ju när han tänkt o komma vill ju inte ha stor bebis igen, även om dem mätte på tul för 2v sen imorgon  "beräknad 3252" förväntad 3185g " dvs en normalstor bebis.. Men allt hänger ju på om dem mäter rätt korrekt också.

ÅH va härligt att han har fått känna en puff nu kring juletider. de e ju SÅ mysigt när de börjar o sparka så dem även kan känna. då skriker man ju till "KOM O KÄNN, NUUUU" =))

När är du beräknad? maj-juni? borde de bli?? tror ja låg kring v 23 i början av året me första barnet. me bf enligt ul 16.e 2.a eligt mig, men han kkom ju 18.e

har du nån bild o lägga in, vore skoj os e lite magar =)

Goabullen -  oj tycker du, eller ja.. de e ju bara mage som alla säger Ja hopppas det är på g väldigt väldigt snart.. för nu är de ju övertid o de e ju då de kan hända när som (känns de som ) =)

Hinnsvepning igen hos bm imorgon (4.e gångn) så nu hoppas ja på bebis snarast då de e övertid också =)
  • PåvägMotSyskon
    Goabullen skrev 2011-01-02 19:21:23 följande:
    Då hoppas vi att hinnsvepningen funkar den här gången! Jo en rejäl mage - men otroligt egentligen hur töjbar man är Jag tycker själv jag har en rejäl mage för att bara vara i vecka 24.. Har hört flera gånger - jaha jag trodde du skulle ha i februari, eller: har du inte kommit längre (kommentar innan jag hade varit på mitt ultraljud i vecka 18..). Men de säger väl att man oftast blir större med tvåan, hihi. Visst är det ditt tredje?
    ja nu jäklar hoppas ja på att den funkar, nu e de ju övertid o allt.

Ja man är extremt töjbar måste ja erkänna... nästan så man inte tror på de fast man varit gravid innan. JA nog får man väl en del kommentarer då magen växer lite större tidigare me 2.a =)

men jab lev större me 1.an än 2.an på slutet. Men då vägde ju 1.an 4960g 55cm (övertid 2 dar enligt ul 16 enlligt mig.

så me 2.an så gjorde vi hinnsvepning 15 dar innan bf o han kom ut 13 dar innan me 3410g å 49cm.. så de va skillnad..

Nu får man se va han väger, enligt tul 20,e dec så va han normalstor.. men man vet ju aldrig hur korrekt de mäter.. osv..

Ja, det är 3.e barnet här =)
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥ BFövertid♥♥
  • PåvägMotSyskon
    Goabullen skrev 2011-01-03 07:01:59 följande:
    Oj det var en rejäl bebbe det! Jag litar faktiskt inte på UL helt. Jag blev framflyttad en vecka vilket känns jättelångt bort för mig. Förra bebben blev precis när jag trodde. Man ska nog bäst lita på sig själv! Du hade säkert rätt med 16 över tiden. Håller tummarna för dig hos barnmorskan idag! Såg förresten att det står prinsar längst ner i din ruta - lite blind bara Sen har vi pratat om det förut men jag blev lite osäker

Kramar 
    Ja, han va inte o leka med (vikten) min sf kurva va riktigt konstig, och min bm BORDE funderat över den då den va så krokig me honom.. men nix, o de på förlossningen gissa på en bebbe på 4kg, men ja 1kg fel i gissning liksom.
    Ja man ska lita på sig själv, även om man vill lita  lite på ul.. mina beräkningar visar 4-6jan me bebbe nu.. så de e ju nära för det =) tack för tummarna, vi får hoppas de hjälper

hihi, ingen fara om du missa texten om prinsarna, ellero m du inte kommer ihåg, lätt o glömma =))

krama!
  • PåvägMotSyskon
    Love83 skrev 2011-01-03 10:39:15 följande:
    påvägmot syson vi´lken mysig mage hoppas hinnsvepningen lyckas.

själv har jag fått åka iväg i lördags pga smärtsamma sammandragningar men livmoderhalsen var inte påverkad som tur var, men jag måste ta det lungt inte speciellt lätt med 4 barn kan jag säga :-/ det var ingen prat om sjukskrivning men jag ska lägga fram det nästa ultraljud, i det skicket jag är i nu kan jag verkligen inte jobba. gnäll gnäll nu fick jag ur mig lite '
    tack så jättemycket, va söt du är =) Ja jag hoppas den lyckades nu, men känner ja honom rätt i magen så e han nog kvar där ett tag :-P

ahha, klart man ska få ta de lugnt om man har barn hemma och åkt in pga sd, de vore konstigt om man skulle få lov o jobba då liksom, om de hotar barnet i magen. Lite får dem tänka me liksom.

Håller på dig =)
  • PåvägMotSyskon

Hej alla. Nu är jag hemma från bb, Fick vår älskade pojke igår kl 05:40. Åkte in runt midnatt (10mil) med inte så jättemycket värkar/onda, men tillräckligt regelbundet och starkare än innan. Va välkommen in eftersom det är 3.e barnet och att det är en bit att åka.. Och tur va väl det. Han föddes ju som sagt 5.40 =)

Det va inte en liten krabat vi fick (enligt ul för 15 dagar sen innan han föddes uppskatta honom till. 3252g) drygt 1 kg fel i tillväxtul .. Ja jag kände han kändes stor i magen, men men alla sa "normal bebis"

Ut kom han iaf med vikt 4480g och 52cm. huvud 38cm. Förlossningen gick bra. Det va en moderkaksbit kvar så ja fick åka på op och ta ut den, gick smidigt och fort så de känns väl okej.

Det var lite kort om oss.
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥ Prins 2011♥♥
  • PåvägMotSyskon
    tack för alla grattis,. Skriver kort nu för man är mittt i allt, babyblues, känner mig instängd åpga kylan, o har 2 barn till som man vill ägna sig åt, å de blir jobbigare. samt amningen som är en pärs om man ammar fel....
    på det så känner ja på vänster insidan bröstet öm/ont. =( så ja försöker kämpa på..

Får ni nå sår när ni ammat från början?? de känns skitjobbigt o få de varje gång man får barn =(  så som ja får.. men tror ja listat ut rätt teknik efter 3.e barnet, men hunnit själv få till dfe 1 amning nu iaf, så ja e nervös över vänster bröst som e "lite" värre eller hur man ska säga...

glömde söåga, trött i ryggen o trött  själv.. usch längtar tills man e mer sig själv..
  • PåvägMotSyskon

tack för tipset!! ja har han tätt till mig, men det har varit fel sugteknik = legat för högt upp..
    Här kommer lite uppdaterat. kopierar från en annan tråd ja svarade i, så de kanske står lite konstigt, men ni ser iaf vad som sker just nu

"Ja va till amningsmottagningen i tis och prata me min gamla förl-bm, och va där igår också för att ta ettt en odling på min bröstmjölk + från såret (tog hon me tops) ringde idag och Ja, jag hade nån skreptokocker bla bla ,minns ej namnet, alltså en bakterie som finns normal på huden, som fanns i brösten, och ja ´ska dit idag före kl 15, träffa en doktor som ska kolla på brösten för att se och troligen få antibiotika... MEN innan så ska vi ta ett test för svamp också, då de kan förekomma. Ja har ju den eviga febern....... i förrgår va den rätt låg o inga alvedoner hade ja tagit.. men igår slog den till igen me hög feber, samma idag.. men NU tog ja alvedon, (tog inget efter midnatt o morgonen för hon skulle ringa på fm o se om ja hade feber eller inte.

känns jätteskönt att hon följer upp mig så mycket. Hon sa att nu ska såren läka så de inte kommer in nå sånt mer.  Så de jag gör nu är amma höger bröst som är väldigt mycket bättre och inte några problem. Och vänster pumpar jag. har börjat igår å ge ersätttning efter amningen sista målet innan natten, samt gjorde de nu innan 12, så han får i sig lite extra.

vet att me barn 2 så pumpa ja likadant sätt typ 2v sen minns ja bara att ja amma han som vanligt,... vilket fiskminne man har egentligen.
    men på 2v borde de va läkt hyffsat tror ja hon sa, bröstvårtan e otroligt snabb o läka..

Nu ska jag se om de e varmvatten i kran så ja kan ta mig en dusch efter att ha svettats floder inatt .... sen förbereda inför besöket..

hinner knappt läsa om nån skriver tilll mig svar på de ja skriver,. så de känns inge vidare =/ för ja vill läsa allt
    "

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke