Inlägg från: telma64 |Visa alla inlägg
  • telma64

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Miffi skrev 2010-07-20 05:57:04 följande:
    Måste fråga er om det är någon som haft eller har moderkakan i framvägg. När kände ni sparkar, riktiga sparkar? Jag är nu i v22 och känner typ bara att hon vänder sig. Är så orolig över att något ska vara fel eller att jag förlorar henne, nu när vi äntligen ska få en flicka:(
    Men grabbarna hade jag moderkakan i bakvägg och deras sparkar kände jag redan i v20.

Usch hatar tiden innan sparkarna kommer, för sedan vet man ju att det lever och har det bra
    har haft min moderkaka i framvägg med båda flickorna flicka två kände jag inget förrän v 25 med flicka ett i v 22-23 så ta det lugnt ingen fara alls..
  • telma64

kan någon hjälpa mig förstå det här med spermiernas överlevnad??
    Är det så att om man har sex på söndags kvällen så kan spermierna leva till onsdag kväll eller vad??

• telma64
    skrållan1978 skrev 2010-07-30 10:33:35 följande:
    blir förslossningen för mig en sväng.... kommer som blodklumpar lite,,,ringt in o dom vill ha in mig.. har mensvärk.....förbannade moderkaka o krångla... suck... håll tummarna att allt e bra nu, kram
    håller alla tummar att allt är bra och att du får se din flicka på Ul riktigt snart
  • telma64
    skrållan1978 skrev 2010-08-01 08:31:37 följande:
    hej alla. Besöket på förlossningen blev en lång dag men bebis och jag mår bra. Blödningen visade sig bero på livmodertappen och inte alls moderkakan som jag trodde.. det är mao livmodertappen som är rejält påverkad, och hade dessutom förkortats från 4 cm till 2,5 cm på bara 1 vecka... har sträng order att vila, inte bära/lyfta/stressa o inte ha sex på ett tag... Har gått in i v 28 nu o magen växer för fullt, bebisen sparkar hejvilt och är aktiv. Nu hoppas jag att jag slipper fler besök på förlossningen, dit vill jag inte förrän i oktober när det är dags=)
    då får du verkligen ta det lugnt nu så du slipper få din bebis innan BF dagen, skönt allt gick bra. Fick du ingen ul bild?
  • telma64
    skrållan1978 skrev 2010-08-03 11:02:05 följande:
    välkommen hit jennyopatrik, och tack för gissningen=) ska bli kul o se om du har rätt även denna gången då=)))
    du har magen högt upp så jag tror fortfarande du har en flicka därinne
  • telma64
    Elsans skrev 2010-08-03 08:20:00 följande:
    Ojojoj, vilken fin mage! Längtar ännu mer tills det är min tur nu! Jag är absolut inte duktig på sånt men den ser ut som min mage gjorde när jag var gravid så jag tror tjej,

Är det någon här inne som planerar fortfarande eller är alla gravida?
    jag är inte gravid har försökt länge nu och det verkar inte som det vill ta sig hoppas det tar sig för dig när du vill bli gravid..
  • telma64
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-03 21:29:02 följande:

snart är det 1 dag till RUL... =)) gissa om jhag är nervös.. å sambon längtar har han sagt så mycket tills vi får se bebisen =)

Ja tror på pojke.. Kanske för att magen ser lika ut som me dem andra 2 pojkarna å ja mår lika.. MEN min syster har olika barn o bar alla lågt också.. så vi får väl se =)

Idag är det Vecka 19 (18+0) =))))

Bilden till vänster e från kl 21.00 idag. å bilden till höger från 16.30 ca? =)
    ja jag tror du väntar en flicka oxå

huur mådde ni när ni precis blivit gravida?? Jag känner mig uppblåst och svullen och så har jag som träningsvärk i magen, eller är det bara jag som hoppas och känner efter för mycket..??kanske bara ätit fel mat nu när det är semester
  • telma64
    Väntan på en liten skrev 2010-08-04 11:14:28 följande:
    Min ton? Hör du den alltså? Jag är iaf inte bitter och varför skulle jag ens vara det? Varför skulle jag då inte försöka få bebis denna månad om jag vore bitter?

Jag tycker alla ska vara tacksamma som väntar barn, även om det är ett barn efter ett one night stand eller efter flertalet IVF försök.

Tror du på allt? Om du inte tror på något försöker då folk att få dig att tro på det då? Det finns inga garantier att ät trambär och du får en dotter. Min syrra har aldrig ätit tranbär och har ändå 2 döttrar, min mamma åt aldrig och har 4 döttrar. Jag tycker det måste vara så jobbigt att äta och göra allt för att få en flicka och så blir det en pojke istället.

Jag blir upprörd över trådar där blivande mammor var så säkra på att det var en flicka och så visar ultraljudet på en pojke istället. Man kunde ha sluppit må så dåligt över det liksom.

Jag tycker inte det är onödigt, men jag förstår inte varför könet är så extremt viktigt för vissa, alla vet ju om det är 50/50 och hur kan man då bli så besviken går inte ihop för mig?
    kan du inte gå bort från denna tråden när du ändå inte tillhör denna kategorin vi pratar om,.det skulle underlätta för oss i tråden som verkligen är där för att vi vill ha det ena eller andra könet.
  • telma64
    Väntan på en liten skrev 2010-08-04 11:42:19 följande:
    Det är ett öppet forum detta ju.
    ja det vet jag att det är men det verkar som du inte är så välkommen i detta forum
  • telma64
    Elsans skrev 2010-08-04 18:29:39 följande:
    ojhjälp, en tampong med lime!! Svider inte det satan?? Intressant det med ph,ser fram emot att fortsätta läsa om hur det går med det och himla intressat det med flytningarna också, jag har ingen kolla alls på sånt men ska börja hålla koll när det blir dax. Synd att din sambo inte ställer upp på spermiesortering
    jag tror det har med Ph att göra om man får en kille eller tjej, ingen orgasm för tjej så är det rätt ph värde
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke