Inlägg från: telma64 |Visa alla inlägg
  • telma64

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-12 11:02:30 följande:
    kul,hade oxå velat ha tvillingar även om det är klart jobbigare, men får hoppas du får två flickor nu då lycka till, du får uppdatera senare hur det går i din graviditet..
  • telma64

du kämpar med att bli gravid som mig, men ibland känns det som att kroppen säger att det inte ska vara mer än två barn i denna familjen fast jag vill ha en trea {#lang_emotions_sealed}

• telma64
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-14 15:41:05 följande:
    Tack för alla grattis,trots att jag fortfarande har svårt att smälta det... Nej jag har inte ätit dubbel dos folsyra,bara bisolvon och tranbär..men detta är nog enäggstvillingar till 98% eftersom de inte ens hittar någon skiljeväg än... Så det har nog inget med det jag har ätit att göra utan då är det ju att ägget delat sig 2 ggr.. Håller tummarna för er som hoppas plussa,ni kan få en av mej annars..  Med min tur är det nog 2 st pojkar så då har jag 3. Detta är jag lite orolig för,hade det varit 1 pojke så hade man kunna försökt 1 gång till. Men 4 barn,varav den sista antagligen blir enpojke iaf! Ha ha! Lycka till Valkyrian1!!
    ska du kolla könet eller väntar du tills de är födda? blir kanske mer än ett ul när man väntar tvillingar så då kanske du lyckas se könet om du inte får veta på RUL
  • telma64
    mmc skrev 2010-03-14 19:41:46 följande:
    Go'kväll!Vi ska ju försöka oss på att baka en tjej, så nu behöver jag lite hjälp! Jag har ägglossning måndagen den 22/3 - när är då sista dagen att sexa?...o hur ska man egentligen göra med Bisolvonet? Jag har köpt kapslar, men har inte börjat ta dom än.
    det bästa är att sexa 3-4 dagar innna Äl för tjej, bisolvonet vet jag inte varför man tar för att tillverka en tjej eftersom det gör att det blir lättare för spermierna att ta sig in och då borde det ju bli en pojke eftersom de sägs vara snabbare men dör fortare
  • telma64
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-15 08:51:50 följande:
    Ja det blir mkt extra koll och noggranna sådana så jag tror nog att det kommer att synas,annars tar jag nog reda på könet.   Speciellt när de är 2,då kan det vara skönt att förbereda sig extra.. Men jag har mått precis som vid förra graviditeten +lite extra (för att de är 2) så det är nog 2 små pojkar där inne....
    vilken v är du i nu då?

Hoppas det är en av varje då i alla fall, eller kanske t o m två sessor att glädjas åt, det blir en suprise senare.. du har ju ändå ätit tjejmat så då borde det ju ge något resultat, det finns ju de andra som har lyckas här inne med att skapa sitt kön, så jag tror du har lyckats oxå.. spännande att få följa dig och se {#lang_emotions_foot_in_mouth}
  • telma64

är det någon här inne som vet om det stämmer att om man har svårt för att bli gravid att det i större skala blir en pojke då???

Är det skrock eller vad, ska försöka letareda på sidan jag läste det på om jag hittar den och om ni vill läsa det..

• telma64
    Karpen skrev 2010-03-16 19:43:53 följande:
    Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Va roligt!!!!Jag var på UL idag. Jag vet inte rikitigt om jag ska tro på det här, men gynläkaren tyckte inte han såg en snopp. Utan han trodde det var en tjej.Ska man våga tro på detta? Är i vecka 17.
    grattis en till som lyckats baka tjej det är kanske ett tjejår, så jag får väl vänta till nästa år med att få min pojke{#lang_emotions_foot_in_mouth}
  • telma64
    MrsMuffin skrev 2010-03-16 10:15:00 följande:
    lajm: Har 15 månader mellan mina pojkar, den första tiden var jobbig, fast det berodde nog mest på att sambon började jobba i Norge när lilleman var 1 månad... Var alltså ensam i veckorna, och vi har aldrig barnvakt så det var...tufft. Jag skulle dock kunna göra detta igen, nemas problemas!! Mina killar har lekt ihop sen minstingen var 6 månader...nu är de 3 och 2 och härjar runt konstant. Visst blir de ovänner titt som tätt ( de leker ju med samma grejor till exempel... ), men för det mesta kan de sysselsätta sig lääänge. ( som nu när jag glor på Familjeliv höhö ). De har jättekul ihop. Det jag tyckte var jobbigast var första sommaren när lilleman var bebis och storebror bara var drygt ett..MYCKET bärande. Men denna period är ju kort! Som sagt, skulle utan tvekan kunna skaffa tätt igen, trots att jag som sagt varit mkt ensam med barnen och aldrig har barnvakt. GRATTIS till plusset!!!!!!!!
    skönt att det inte bara är jag som har små barn och tätt har 17 mån mellan mina flickor och ibland känns det som om man tvekar för en trea men den där efterlängtade pojken finns ändå i mina tankar {#lang_emotions_surprised}
  • telma64

någon som har erfarenhet av att ha som vid ÄL fast det är dags för mens?
    jag har lika mycket segt som vid Äl nu kan även bygga broar som vid Äl, men ska ha mens egentligen nu i dagarna? kan det vara en Äl till eller är det ett tecken på graviditet?

• telma64
    Miffi skrev 2010-03-21 17:16:44 följande:
    Precis så har jag också så jag vill också veta Hoppas på graviditet för oss båda.
    har du testat mera? eller du väntar till BIM eller efter?

har BIm 23-25 mars..
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke