Inlägg från: telma64 |Visa alla inlägg
  • telma64

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Är det någon som vet hur det är med tvillingmamman här inne? länge sedan hon skrev??

• telma64
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-04-20 13:34:13 följande:
    Om du menar mej så är jag här och kikar ibland! Har bara varit såååååå sjukt trött och mått dåligt! Nedstämd,orkeslös,mått illa..(dock ej kräkts) etc.... Men det börjar kännas lite lättare nu,är ju redan i v 15 !!!!!???? Hur gick det till liksom!? Har varit på flera ul och allt ser bra ut med de små! Redan fått ganska stor mage och gått upp vikt..vågar inte tänka på vart det kommer sluta! Ha ha! Kram
    ja jag menade dig, kul att följa allahär inne när man själv väntar på BIM varje månad.. alltid hoppas jag att jag ska få ett plus.. inatt drömde jag att jag födde två tvillingpojkar men det kanske var dig jag drömde om då istället?? )
  • telma64
    skrållan1978 skrev 2010-04-21 16:03:15 följande:
    är nog en liten tjej där inne oxå skönt allt var bra så du slipper gå och oroa dig mera utan bara njuta av att vara gravid.
  • telma64

jag har blivit moster till en liten flicka, nu längtar man ju ännu mera efter en egen liten plutt, att det ska vara så j...la svårt att bli gravid en tredje gång..

• telma64
    Miffi skrev 2010-04-29 13:56:31 följande:
    Grattis Jag tror att jag också kommer att få triss i killar Någon mer här som gått ner i vikt under graviditeten? Jag har gått ner ca 3-4 kg, visst det är ju skönt i sig men det är ju inte åt det hållet det ska gå Mår illa mest hela tiden, inte så jag spyr men ingen direkt aptit. Äter mest "lätt" mat.Är i v10 nu.
    jag har gått ner båda gångerna med mina flickor, första 6 kg och andra 8 kg men det gick man upp igen hihi
    mådde illa med första flickan men inte så jag spydde men dämpade det med mariekex som jag hade tillgängligt hela tiden.. är nog en liten tjej där inne
  • telma64
    PåvägMotSyskon skrev 2010-04-30 20:12:12 följande:
    Tack så himla mycket nu vet jag varför jag varit så himla trött. (samt fler saker, men tröttheten kan man ju inte missa) =)
    GRATTIS väntar på mitt plus oxå när det kommer vet jag inte men jag ger inte upp ännu.. är det en flicka nu som är på G i magen då?
  • telma64
    PåvägMotSyskon skrev 2010-04-30 21:46:43 följande:
    Tack så jättemycket =) De kommer! När hade du äl o när har du bim? symtom?De e bra, du ska inte ge upp, rätt som det är så dyker de upp.se på mig. 1 cykel på 32 dagar. 1 på 46, senaste på 22 dagar.. ALLT kan händaflicka, ingen aning. vi sexa ju kring stegring =( man e ju knäpp, ja ville ju egentligen inte det men de blev så. om ja inte myst sista stegringen så hade de blivit dagen innan, för då äl-testa ja inte (äl testa varannan dag för o spara stickorna. Har ju fått 2 fullstegringar innan så därför ja gjorde så) men nu va de bakifrån, me pojkarna har de varit missionären tror jag. så vi får se. Tack =) ja nu händer de grejer!
    jag har Äl den 9 tror jag enligt FL s kalender så BIM borde vara runt den 23 maj men det har hoppat som det vill nu sista tiden, vet inte när den kommer men ska kolla med äl test denna gången..
  • telma64

kan ni hjälpa mig, jag har kaftiga ÄL flytningar i dag och jag har urinvägsinfektion och äter medicin kan jag bli gravid ändå eller måste jag vänta???

• telma64

det står inget om graviditet på lappen bara om amning och om man är gravid, jag äter fungeral(tror jag det heter), får väl vänta lite till med att bli gravid fast det känns som jag väntat i flera månader nu Tack för ditt svar..

• telma64
    skrållan1978 skrev 2010-05-09 22:30:45 följande:
    älsklingsadam+påvägmotsyskon: jag är 100% säker det är könsknölen då jag studerat det tydligt, synd att inte länkarna funderade men om man googlar på gender+nub+girl/boy så kommer det upp bilder, är som sagt vinkeln jag är osäker på, på flicka ska könsknölen ligga i linje med ryggraden, på pojke är det en 30% vinkel på nuben., den ska luta lite uppåt mao=) så lårben är det inte, men vinkeln är jag osäker på=)www.ingender.com: här kan man oxå klicka på forums and blogs o sen välja "gender prediction" o där kika på massa bilder från olika veckor o se skillnader på pojke resp flicka=)
    tycker oxå det ser ut som en liten tjej du har i magen annars hade det väl varit en snopp oxå lite mera??
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke