Inlägg från: Valkyrian1 |Visa alla inlägg
  • Valkyrian1

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Getingflicka skrev 2010-04-23 16:34:40 följande:
    Idag var jag och handlade det första till bebisen.Rosa nappar och en rosa nappflaska med blommor på. Var även inne i stan och kollade på kläder till lilla pyret men vet inte riktigt om jag vågar shoppa loss ännu... I rosa alltså.Hittade värsta söta dressen med Hello Kitty och matchande strumpor och mössa till Men jag fegade ur... Tänk om det kommer en kille. Jag tycker att visst kan det vara fint med rosa på en kille men kanske inte när man åker från bb... Men jag kanske borde chansa på att köpa något som liten kan ha när vi åker hem från bb? Pluttigt i rosa Det e ju nedräkning på allvar nu, 39 dagar kvar Hoppas att det e bra med er andra här i tråden Kram på er.
    Känner igen det där "dilemmat". Visste inte heller om/vad man skulle våga köpa. Men jag var i v.36 när vi fick veta att vi nog väntade en pojke, och jag kunde bara hålla mig några dagar{#lang_emotions_dreamer}. Tänkte så här, OM det nu skulle visa sig att de sett fel, så kunde jag alltid sälja. Så jag köpte katiskr 2 set pojkkläder, varav ett sett åkte med till BB, sen förberedde jag mig på att jah kanske behövde sälja dessa sööta plagg
    Tjejligan -96, -98, -99, -02, -08 och en prins -10
  • Valkyrian1

ojj, postade inlägget innan jag hann klart. Jag packade oxå med neutrala plagg. Så köp du något riktigt flickigt och packa ner till BB, om du vill. Finns ju en djungel av söta kläder{#lang_emotions_laughing}. Kram

• Valkyrian1

GRATTIS:) Här händer det saker....Jättemånga som plussat/är gravid nu:) Håller fortfarande tummarna för er som inte plussat ännu.// Kram

• Valkyrian1
    rimi skrev 2010-05-03 09:09:26 följande:
    PÅVÄG MOT SYSKON...grattis nu är det verkligen syskon på G !!Verkar som de flesta nu tror eller vet att de får motsatt kön till de som de önskat eller försökt baka...själv har jag ingen specifik känsla för vad som ligger där inne är i v. 18+ . Vi har ju försökt baka pojke och hade sex endast på äl dagen och morgonen efter och det blev ett pluss då. Även om chansen är stor att det blir en till liten tjej (då jag har två innan) så tar jag inte ut något i förskott, men jag hoppas verkligen på en liten pojk. Ska på UL imorn men maken vill ej ta reda på kön, jag hoppas på att det nånstans ska synnas ändå....Börjar bli lite nervös nu...
    Ojj vad spännande{#lang_emotions_laughing} Då håller jag tummarna att du ser "nåt"{#lang_emotions_wink} imorgon.

Själv sitter jag här med lilleman som hunnit bli 6 veckor idag!!!! Hjälp vad många ni är som plussat nu, jag var lite ensam där då{#lang_emotions_smile}, det är såå spännande att följa er. Jag tittar in här lite ibland, för att släppa er kan jag inte{#lang_emotions_dreamer}// Kram
  • Valkyrian1

Skrållan, gissar oxå på en tös{#lang_emotions_laughing}.

• Valkyrian1

Grattis lycktan:) Måste fråga, är det getingflicka nästa ut att få bebis? Minns inte riktigt när alla ska ha här inne, ni är ju så många nu;)

• Valkyrian1
    skrållan1978 skrev 2010-05-28 14:55:46 följande:
    hej alla. Nu är jag hemkommen från UL, är med lite oro som jag skriver här då BM inte kunde hitta ngn tydlig magsäck på bebisen, fick vänta 1 timme o kolla med ul igen o var samma då- ingen magsäck.=( ska dit igen på tisdag nästa vecka och kolla då. Dessutom var njuranra förstorade denna gången oxå(minsta sonen hade så) OCH min moderkaka ligger väldigt föreliggande=// så just nu är jag väldigt orolig...=((Angående könet var det väldigt osäkert, fick inget besked idag, o det kändes oviktigt o kolla,,, just nu avvaktar jag bara tills på tisdag o se hur detär,  hoppas sååå att hon ser en fin magsäck då.....
    Skrållan: {#lang_emotions_frown}Håller alla tummar, tår , jaa ALLT för att de hittar en fin magsäck på Tisdag. Kraamm
  • Valkyrian1
    lajm skrev 2010-05-28 20:59:17 följande:
    Supermamman! Japp, det fick vi! DET BLIR EN LITEN TÖS! Herregud, jag var ju helt säker på en liten pojke men när vi knappar in koden på internet så står det "Det är en flicka" Helt chockade men jätte lyckliga är vi här. En fantastisk dag med fina nyheter om barn utan kromosomförändringar och dessutom en liten flicka i magen. Nu ska jag och maken fira! Kram
    GRATTIS{#lang_emotions_laughing}....Förstår att ni är glada, en frisk fin flicka väntar er{#lang_emotions_sunny}
  • Valkyrian1
    Klaraah skrev 2010-05-30 16:03:54 följande:
    Hej Skrållan! Tror det går bra för dig på alla sätt på tisdag. Det är ju bra att de är supernoga. Kram, Klaraah.Jag ska på rul den 16 juni. Lite orolig. Har kännt sparkar i 1-2 veckor men om jag inte känner under en dag så blir det oro igen. Jag har sagt till så många att jag är gravid, borde nog inte ha gjort det. Hoppas att allt kommer att se bra ut!Vi har två killar och hoppas på en tjej. Är lite orolig för hur jag ska ta det om det är en kille, men det går ju inte att veta nu. Bara att vänta. Någon annan som har tips på hur man kan förbereda sig inför ett kön som man inte hoppas på?
    Jag tror inte att du behöver vara orolig. När väl bebisen kommer så glömmer man alla såna känslor, det har jag iaf gjort. Jag vet att jag innerligt önskade mig en son när jag väntade barn nr 4 och 5, men båda var töser{#lang_emotions_laughing}. Tänkte aldrig de tankarna efteråt, förren jag blev gravid igen. Det är nog skillnad om man vet att det är sista barnet. Jag trodde verkligen att barn nr 5 var sista, så visst "sörjde" man sonen man aldrig skulle få, men jag tillät mig göra det. När vi väntade nr 6, så sa jag redan innan att detta är sista barnet. Så visst längtade man och önskade att det skulle vara en pojke, men efter 5 tjejer så tror man ju inte det{#lang_emotions_dreamer}, så när bm såg en pung på TUL, så trodde jag henne INTE. Det dröjde faktiskt några dagar innan jag fattade, efter det att han var född. I början var jag tvungen att öppna blöjan för att verkligen förstå:). Förstår att du vill förbereda dig, så du kan få "sörja" vid ett annat kön än det du "hoppas" på. Kram
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke