Inlägg från: Valkyrian1 |Visa alla inlägg
  • Valkyrian1

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Nu har vi kommit hem, efter en dag på busfabriken. Tack alla, ni är såå snälla{#lang_emotions_laughing}!!!! Ja, känslan är helt sjuk. Hon var ganska säker på sin sak. Jag frågade lite fiint efter ett tag om hon inte kunde se könet när hon höll på;), jo, om jag tittar efter, sa hon då:) Efter en jättekort stund sa hon, - Där, en pung!!!! Ni väntar en pojke. Va???? Jag bara gapade. Hon hade visst zoomat in pungen, men det minns jag inte ens{#lang_emotions_laughing}. Jag började ju gråta....Sen sa jag ju till henne, efter chocken lagt sig, att det kanske man får ta med en nypa salt?! Ja, det ska man ju alltid göra, sa hon. Men hon var ganska säker, sa hon. Hon hade sett pungen redan i början, långt innan jag frågat. Nåt är det som hänger där, sa hon sen. Men alltså, jag fattar det inte. Efter 5 tjejer....Såklart att jag skulle blivit lika glad om hon sett en tjej, men detta är helt otroligt, Visar det sig att hon sett fel, så är det helt ok. Jag vet att de kan se fel, men troligtvis inte{#lang_emotions_laughing}. Imorgon är det någon som kommer, inte bara gå och dra ialla underbara blåa kläder, utan även köpa....Haha, skulle det visa sig vara en tös, så kan man ju alltid sälja kläderna sen. Får se när han(helt sjukt att skriva han oxå) kommer att komma. Han vägde redan 3100 g, som en 38 veckors bebis, som jag skrev tidigare. Ska göra om UL igen om 2-3 veckor, men i den staden som jag ska föda i,  och då görs även en gynbedömning. Åhh, svävar på moln just nu{#lang_emotions_laughing}!!!!

telma64: usch, det lät inge vidare. Hoppas ryggen blir bättre:( Fyy, vad hemskt.

//Kram

Tjejligan -96, -98, -99, -02 & -08. Bf 22/3-10(tjej till?)
  • Valkyrian1
    rimi skrev 2010-02-22 18:43:41 följande:
    valkyrian, nu har jag tid att skriva mer, var på jobbet när jag gratuelerade innan. Jag är verkligen glad för er skull, en pojke, det måste kännas overkligt efter 5 tjejer, hur reagerade din man försten?Jo och nu vill jag veta exakt hur ni "gjorde" denna pojke, sexa ni samma dag som äl testet visade utslag, hur lång tid efter, gjorde ni nåt dagen därpå, ställning, diet osv, förlåt att jags täller så många frågor, du får låta bli att svara om du inte vill, men eftersom jag också längtar efter en pojke vill jag kolla av om vi körde samma "recept". börjar känna att det finns hopp för oss med nu när ni fått reda på att det är en pojke...Kram
    Hej! Hur min man reagerade vet jag faktiskt inte:) Jag minns inget. Vet bara att han sa till bm att det här blir dyrt:) efter ett tag. Syftade på att vi har en rosa Brio sitty o nästan bara flickkläder. Haha, det är allt jag minns....

Detta med hur vi gjorde: Nu var det såå "oturligt" att jag inte hann få ÄL stickorna, de hade tagit slut och jag hade beställt nya. Men fått besked att de var försenade 2 dagar. Jag skulle ha ÄL dagen innan de kom, hade jag räknat ut. När sen kom de, testade jag direkt och hade starkt ÄLutslag. Vi sexade då den kvällen. Bakifrån med orgasm. Jag tog även till ett skrock;), hade hammare, tång o sånt under sängen. Haha....Minns inte om vi även hade sex dan efter, tror inte det. Jag körde inte på nån diet.

Hoppas det är till någon hjälp;)
    Tjejligan -96, -98, -99, -02 & -08. Bf 22/3-10( En pojke, enligt UL)
  • Valkyrian1

För skojs skull gjorde jag ringtestet nyss. Någon som gjort det? I mitt fall pendlande ringen!!!! Vad betyder det???? Kan noll. Vet att det oxå är skrock, men vad annars ska man ängna dagarna åt? :) Idag var jag och köpte pojkkläder. Var vääldigt tveksam först, men insåg att liite törs man ju köpa. Som sagt, går att sälja sen:) Men vilket utbud. Suck. Insåg att jag varit bortskämd med töskläder. Hittade inte alls mycket. Men kanske är begränsat för nyfödda, kanske blir större utbud sen:)// Kram

• Valkyrian1
    telma64 skrev 2010-02-23 16:05:50 följande:
    en liten fråga, duschade din man innan ni hade sex?
    Ojj, minns inte. Men tror inte det//
  • Valkyrian1
    jennyfer skrev 2010-02-23 16:19:35 följande:
    Pendel betyder pojke så där är du rätt på det. Du har helt rätt i att utbudet med pojkkläder är klart mycket torftigare än flickkläder. Det är väl OK när de är bebisar, men när de blir lite större så är det väldigt mycket kamouflagefärgade byxor och Spindelmannentröjor. Suck.... Kunde det åtminstone inte finnas lite färgglada dinosaurier? Går man in på flickavdelningen å andra sidan så är det mesta überflickigt så det är svårt att köpa "flickkläder" till pojkar. Fram för mer barnkläder som funkar till både tjejer och killar. Gärna i glada färger!
    Jaha, betyder det pojke:) vad kul!!!! Ja, utbudet var väldigt "enformigt". Mycket Star wars såg jag....//
  • Valkyrian1
    Karpen skrev 2010-02-23 20:03:15 följande:
    Äntligen hittat hit, funderade varför ni inte skrev i den andraÅh va är det jag läser, va roligt för er valkyrian!! Grattis i massor:)Jag går bara och lääängtar efter vårat UL, hoppas dom säger könet.Vi har ju försökt baka en flicka så vi får väl se:))) Viktigast är attbarnet är friskt sen får det vara vilket kön som helst.Hur mår du valkyrian jämfört med dina andra. Mår du sämreeller bättre? Eller kanske lika? Va visade bröstmjölstetestet dugjorde, minns inte?!
    Tack!!!! Förstår att du längtar till UL!!!! Jag har mått väldigt annolunda i denna grav. Har haft halsbränna och nästäppa från typ dag 1. Har haft halsbränna i de andra grav oxå, men detta är hemskt. Magen är jättehögt upp, vilket förklarar halsbrännan, samma där, de förra grav. var magen lååg. Jag har mått jättebra i alla grav. Jag mådde jättebra i denna oxå, fram till ca v.20, sen började *helvetet*{#lang_emotions_wink}. Enoorm halsbränna, foglossning, ständig uvi, sammandragninger osv....Jag som skulle njuta nu med sista grav{#lang_emotions_dreamer}....Men positvit är att hb legat på topp hela grav:), brukar sjunka efter v.28. Så jaa, jag har mått väldigt annolunda. Bebisen har oxå varit väldigt aktiv. Sen som sagt återstår det ju att se om hon såg rätt. Man tvekar ju såklart. 

Jag gjorde bröstmjölktestet för nån vecka sen, men det gick inte såå bra. Hade svårt att tyda, men tror det löstes upp, så en tjej, enligt det testet. Men som sagt, tveksamt testsvar//
  • Valkyrian1
    Pancake81 skrev 2010-02-23 21:46:28 följande:
    Valkyrian1: Det finns massor med fina killkläder, bara man letar på rätt ställen. Villervalla, Molo, Katvig, Småfolk, Nova Star tex har massor med snygga unisexplagg, och ofta kan man fynda lite på reor etc. Lindex börjar få massor m snygga unisexplagg, likaså KappAhl, POP och - faktiskt! - H&M. Vad kul med en liten grabb! Lycka till med shoppingen hehe. Jag är mamma till två små grabbar och skulle gärna vilja hänga på er tråd om jag får?...Har suttit o tjuvläst nu ett bra tag. Tänker starta bebiverkstad i slutet av sommaren/början av hösten och vill gäääärna ha en liten tös.
    Hej och tack för tipsen:) Jag har faktiskt kikat på pojkkläderna hos de märkerna, men törs inte köpa nåt ännu. Vill vänta till *han* är född, tror ju inte 100 % på detta förren jag ser det;). De kläderna är ju såå fina, men kostar lite mer än kläder från Lindex och Hm. Det får man inhandla sen, när man verkligen fått *honom*{#lang_emotions_baby}. Lyc
  • Valkyrian1

Ojj, min dator lever ett eget liv:) Skulle önska lycka till med "tjejbaket" sen//Kram

• Valkyrian1
    jennyfer skrev 2010-02-24 08:01:20 följande:
    Det märkliga är dock att jag verkligen inte vill ha choklad längre. Kaffe kan jag förstå för det hör nästan till att man inte vill ha när man är gravid men choklad?! Samtidigt är jag jättesugen på grönsaker (särskilt broccoli och helt plötsligt smakar ärtor mycket godare än vad jag kom ihåg att det gjorde) och frukt (helst apelsiner). Just chokladen förbryllade mig så jag googlade på det och hittade detta: Är mamman sugen på: Choklad, salt, lakrits à Pojke Är mamman sugen på: surt, frukt, grönsaker àFlicka Jag är alltså jättesugen på frukt och grönsaker men vill absolut inte äta choklad. Får se om det bara är skrock...
    Jag har varit helt tokig i apelsiner och ananas under mina grav. Dock inte denna gång. Choklad har pendlat lite olika under grav. Just chokladsuget kan ha med att göra med en brist i kroppen har jag fått höra. Ja, säkert skrock, men om man hör runt så stämmer ofta sånt här{#lang_emotions_tongue_out}// Kram
  • Valkyrian1

Behöver ju inte betyda att det är skrock:) Allt är bara inte 100% för alla;)// Kram

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke