• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Väntan på en liten skrev 2010-04-24 20:14:30 följande:
    Så du vet att det inte är en myt? Vem har sagt det? För fertilitsexperter tror jag mer på i det här fallet och de säger att infertilitet inte har nåt med tankeverksamheten att göra.
    Jag säger bara att det varit så för mig, samt att hjärnan skickar signaler till livmodern. Alla får tro vad dom vill det är ett fritt land...
  • Miffi
    Väntan på en liten skrev 2010-04-25 10:21:40 följande:
    Verkligen, med tanke på morgondagens svaga men osäkra plus på CB.
    Lycka till
  • Miffi
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-04-29 06:15:33 följande:
    Fick svar från MKP igår och allt såg normalt ut och det visade sig att vi väntar en pojke till..
    Grattis Jag tror att jag också kommer att få triss i killar

Någon mer här som gått ner i vikt under graviditeten? Jag har gått ner ca 3-4 kg, visst det är ju skönt i sig men det är ju inte åt det hållet det ska gå
    Mår illa mest hela tiden, inte så jag spyr men ingen direkt aptit. Äter mest "lätt" mat.
    Är i v10 nu.
  • Miffi

Skrållan1978 - Jag känner precis som du. Är rädd och nervös inför ul då detta är vårat sista barn också. Jag jag hoppas innerligt att det är en tjej Annars har man ju ett tag på sig att vänja sig vid tanken att det blir en kille till.
    Dom flesta av mina vänner och släkt tror att det blir en kille.
    Jag intalar mig väl att det blir en kille så jag inte ska bli så besviken, men det är klart att man kommer nog att tycka att det är lite orättvisst

Nu är jag i v10 så det segar sig fram
    Men det är ju skönt att snart vara förbi dom "farligaste" veckorna.

Hur mår du? Jag mår illa mest hela tiden, kan bara äta lätt mat som smörgås och kall mat.

♥Liam &♥Oliver &♥Bf 29/11-2010♥
  • Miffi

Imorgon är det dax för kub test , imorgon blir det blodprov och under veckan blir det ul. Hoppas att allt går bra Tiden segar sig fram tycker jag är nu i v11 ,känns som en hel evighet innan v18 och rutin ul. Är så nyfiken på vad det är för liten i magen. Tror att det är en liten kille .

• Miffi

varför KUB? För att få se bebisen bara?

Jag fick förfrågan om jag ville göra det så då tänkte jag att det kan ju inte skada
    Det är ju klart att jag vill se liten.

• Miffi
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-05-08 09:22:38 följande:
    När jag var på mitt första ultraljud sa han att killar o tjejer växer lite olika och att killar kunde vara lite större.. (sen har jag hört om mest killar som fått tidigare datum, men även ngra som fått senare, men jag har aldrig hört om ngn som väntat flicka och fått ett tidigare datum (förutsatt att man vet när man blev gravid då), men det måste väl finnas undantag såklart, men jag tror att generellt är killar lite större än tjejerna, men man får ju tro vad man vill såklart ;))
    Tror inte på den teorin, själv har jag alltid fått ett senare datum och jag har två killar
  • Miffi

Jätte svårt att se och jag är värdelös på att se något alls på ulbilder Men känslan sa pojke men vad vet jag...

♥Liam♥Oliver♥Bf 29/11♥
  • Miffi

Nu på tisdag är det dax för ul är då i v12+0 så man kan ju inte se något kön. Men man är så nyfiken på att se om allt är bra med liten i {#lang_emotions_gravid}
    Tycker tiden segar sig fram, samt att jag mår piss nästan hela tiden{#lang_emotions_throwup}

Jag ville bara tycka lite synd om mig...
    Bara man kommer till v20 så går det väl undan sedan

• Miffi
    skrållan1978 skrev 2010-05-13 12:19:23 följande:
    hej hörrni: nu måste jag fråga om ngn vet hur pass doktor selbing är(anders selbing) Jag mailade honom i går o frågade ang könsknöle, trodde aldrig jag skulle få svar, MEN nu nyss när ja kollade mailen så har han svaratpå dom 2 bilderna jag skickat honom så svarar han,  att det till 90% är en FLICKA???????????????? HUR duktig är han????? jisses, vill veta allt om honom nu, hihihi ngn som vet om han brukar ha mkt fel??coola supermamsen: www.ingender.com
    Ja ha det visste jag inte nu blir jag ju ännu mer nyfiken Men dom säger nog inget men jag kan ju fråga om vi kan få en bild där ev könet syns
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke