• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Tack för informationen Nu känner jag mig säker på att jag vill göra det.

• Miffi
    Minoo skrev 2010-04-04 21:43:49 följande:
    Tjoho! Blev lite nyfiken på det där... Kan vem som helst be om att få ett kubtest?Eller bestämmer barnmorska/läkare själva om det finns anledning till det?
    Nej det är vissa kommuner som erbjuder det tyvärr. Kostar ca 1600 kr för dom som får betala själva.
    ♥Liam & ♥Oliver &♥Bf 29/11♥
  • Miffi
    jennyfer skrev 2010-04-06 13:49:59 följande:
    Intressant: growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=5868 "En ny stor holländsk undersökning, publicerad i den ansedda tidskriften British Medical Journal visar att ju längre tid det tar för ett par att uppnå en graviditet desto större är sannolikheten att det blir en pojke. Det föds fler pojkar än flickor trots att antalet spermier med manligt anlag (Y-kromosomer) är det samma som med kvinnligt anlag (X-kromosomer) - och trots att manliga foster har en högre risk att dö i livmodern. Författarna till artikeln skriver att anledningen till att det föds fler pojkar än flickor ligger i en faktor som griper in någonstans på vägen från det att spermierna simmar från slidan till att en spermie smälter samman med ägget. Vid ägglossningsdags ändras sekretet (slemmet) i livmoderhalskanalen för att spermier lättare skall kunna simma igenom det. Men sekretet blir inte lika lättgenomträngligt hos alla kvinnor eller hos samma kvinna vid olika tillfällen. För kvinnor som genomgående har ett mer segt sekret, vilket är svårare för spermierna att ta sig igenom, tar det längre tid att bli gravida. Det är också visat att spermier med Y-kromosomer (manligt anlag) simmar snabbare i ett mer svårgenomträngligt sekret än spermier med X-kromosomer (kvinnligt anlag). För att testa sin teori att kvinnor som tar lång tid för att bli gravida med större sannolikhet föder pojkar undersökte forskarna över 5000 kvinnor. Av de kvinnor som redovisade mer än ett års väntan på graviditet födde 57,6% pojkar. För varje ytterligare år det tog för att bli gravid ökade sannolikheten att det blev en pojke med 4%. Undersökningen tillför ny rolig kunskap som dock måste bekräftas av fler undersökningar innan den blir absolut sanning."
    Hoppas inte att det stämmer För då får vi nog en pojke till...
  • Miffi

Har en lite blödning nu när jag var på toa Usch vill inte ha missfall.... Ska ringa kvinnokliniken imorgon om det inte slutar{#lang_emotions_cry}
    Snälla lilla ärtan stanna kvar hos mig....

• Miffi

Nu blöder jag inte längre, hoppas nu bara att det inte kommer tillbaka
    Hoppas ,hoppas

• Miffi

Det kom inget mer ,vara väl bara så att jag över ansträngde mig igår

• Miffi
    Valkyrian1 skrev 2010-04-08 18:42:54 följande:
    Miffi, hur går det? Blött nåt mer? Tänker på dig// Kram
    Det kom lite igår men det försvann sedan hade lite blödningar mina andra graviditeter också. men man blir ju så orolig
    Men nu är allt bra iallafall. Ska bli skönt att se bebisen i v 11.

Är det någon mer än jag som känner på sig vad det är för kön på bebisen?
    Jag kände med båda pojkarna att det var pojkar så jag blev ju inte så chockad på ul när dom sa att jag väntade en pojke
    Denna gången känns det som jag väntar en flicka men vi får se
  • Miffi
    rimi skrev 2010-04-09 09:07:21 följande:
    Hej Miffi, jag fick rosaaktiga flytningar i helgen och blev lite nojig och då är jag ändå i v. 15 nu. men jag vet hur hemskt det känns när det kommer har själv haft missfall vid min första graviditet. För min del har det också slutat så det berodde nog också på överansträngning. Tur att det slutade blöda (var det klarrött eller rosaaktigt?) men om jag vore du skulle jag kolla upp det i allfall eftersom du hade missfall förra gången också....Lycka till !! 
    Jag har inte haft missfall, så jag vet inte hur det är men mina flytningar var lite blod strimiga.
  • Miffi
    Lilla Fjun skrev 2010-04-09 11:29:32 följande:
    Vilken v är du nu i då? Långt kvar till v 11?
    Jag är i v7 så det är ett tag kvar.

Kom lite mer rosa/bruna flytningar så jag ska ringa kvinnokliniken och be och få komma på ett vul. Hoppas ,hoppas att bebben vill stanna{#lang_emotions_cry}
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke