Inlägg från: skrållan1978 |Visa alla inlägg
  • skrållan1978

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

vul v 12+3
  • skrållan1978

förlååååt mch=) inlägget var menat till rimi, inlägget ovan dig, jag är lite snurrig i bollen idag=)) rimi såklart=)))

Telma: jasså tycker du det ser ut som en liten tjej=))

Väntan: ja visst e det sött, man ser dom små benen som bebisen har dragit upp mot magen, såg hur h*n sprattlade därinne på skärmen=)) Du ska se att det snart är din tur=)

• skrållan1978

förresten=) Är i vecka 13=)

• skrållan1978

hej alla=)

Fick boka om min UL tid idag så UL blir nu den 7 maj ist för 14 maj=))) ska bli skoj, exakt 2 veckor kvar=)) LÄNGTAR!!!!!!

• skrållan1978

kan inte annat än o hålla med lite, visseligen ble ju jag gravid ändå på 4 försöket MEN jag har typ jämt  blivit gravid på 1:a försöket, men inte denna gången, nåväl, jag gav iaf upp hoppet lite, sluta tänka på symptom efter äl, visste att det INTE skulle bli ngt, o VIPS just den månaden blev vi gravida. Var samma när vi skulle tillverka näst äldsta barnet, försökte i 10 månader men blev ingen bebis, jag sökte hjälp o bokade en tid, för o kolla vad som möjligen var fel, men nejdå- den månaden blev det +=)))

Sen så är det ju inte alltid så, men jag kan oxå berätta om en nära vän till mig, Hon har jättesvårt o bli gravid på egen hand och läkarna hade gett henne en chans på ca 2% att lyckas UTAN IVF, dom gjorde sedan 3 IVF försök, sen hade dom inte råd mer, hon tänkte inte mer på det utan skulle ta en paus o DÅ fick hon +, helt på egen väg=))) Pojken föddes i februari=))))

Själv har ja nyss kommit hem från akuten, kräktesblod i dag o har haft magsmärtor av o till, visar sig jag har magsår, så nu blir det medicin och ändrad kost....

• skrållan1978

självklart så stämmer det ju inte JÄMT=) e säkert väldigt olika, men man har ju hört och vart med om liknande, för vissa så kan det vara  bra att slappna, av inte täka så mkt på det, för vissa så går det ju ändå itnte, vet  hur jobbigt det måste vara för alla dom som försöker o försöker o sen få höra att "sluta tänka på det så blir det bebis"- självklart är det en liten myt, men i bland faktiskt så funkar det=) som med allt annat i livet, olika för alla=)

Jag är så glad så glad när jag känner liten i magen, njuter för varje sekund=) ÅHH vad jag längtar, om snart bara 11 dgr får ja se liten igen, o få en film på H'n=)) OHH vad jag längtar nu!!!!! ngn som varit på tittut????

• skrållan1978

getingflicka: åhh vad kul o handla lite sött flickigt, förstår du längtar nu=) sista veckorna är ju såå långsamma o man e ju så trött o sliten o orkeslös. Snart har du din lilla i famnen o gosa med i den lilla hellokitty-filten=)))))

Hoppas jag får veta könet nu den 7 maj=))) ska bli kul o se om det är en tjej som jag tror att det är=))) Får vi veta könet så ska jag passa på o handla massa ebiskläder när jag nu ändå är i Huvudstaden=)))

Kram på er alla!!!!!!!!!!!!!

• skrållan1978

Hej alla=) Vecka 13+3 här och i går märkte jag att jag inte längre kan ha mina jenas. Måste köpa lite mammabrallor tror jag=)
    Är lite pirrig och nervös inför UL om 8 dgr, hoppas såklart att allt är bra med Liten där inne i magen=)

Lajm: Med mina 6 barn har magen kommit snabbt, speciellt dom 2 sista graviditeterna har gravidmagen synts tydligt redan i v 10-11, men denna ggn syns inte mkt. Visst jag är mkt bredare o rundare, har gått upp snart 7 kg på vågen o jag märker av det på kläder och sånt, men jag ser inte  direkt gravid ut,  så denna graviditet är verkligen annorlunda, Nu längtar jag faktiskt att få en riktig bebismage=)
    Liten därinne sprattlar o har sig nu nästan varje dag o det känns lugnande, för annars kan jag inte påstå att jag känner mig speciellt gravid denna gången, jag som dom sista grav haft diverse gravidkrämpor som illamående, kräkningar, humörsvängningar och foglossning= Skönt att slippa såklart men oroligare blir man juh=) Kul att vi ligger rätt nära varandra, skiljer inte många veckor på oss! Stort lycka till nu på CUB=)))

• skrållan1978

Lukosoviktorsmamma: visst "bakade" ni flicka??? hur nära ÄL hade ni sex?? åt du bisolvon eller tranbärstabletter??

Hur känns det nu när  du vet att det blir en pojke till?? lite ledsen? Alltså detta är ju lite tabubelagt tycker jag vilket det igentligen inte borde vara, men jag kan faktiskt förstå dom som kasnke bara har pojkar o att man då vill ha en flicka till, Är ju liksom inte sorgen över att det blir en pojke utan sorgen över den förlorade dottern, om jag förklarar så. Jag ska på UL nu om 7 dgr och är faktiskt jättenervös hur jag skall reagera över en pojke till. Vet ju att jag blir glad för det oxå, givetvis, men  jag oroar mig ändå lite över hur jag skall reagera först i början  om man får veta det är en pojke. . hmm svårt att förklara. Jobbiga känslor o som sagt, INTE lätt att prata om, jag väljer dock att göra det i denna tråden. Givetvis blir jag glad åt en frisk liten bebis oavsett kön, men längtan efter en dotter är ändå enorm...

Kram till dig, lukasoviktorsmamma!!

Nummer 5 i magen=)
  • skrållan1978

påvägmotsyskon- lycka till i morgon

lukasoviktorsmamma- grattis till lillprins bus=))

haha ja jag lär säkert få en kille till jag oxå ska ni se, hade äl den 7 o sexadeden 5 som närmast ÄL, o så några dar före den 5:e. så lär säkert bli en kille här oxå, haha

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke