Inlägg från: skrållan1978 |Visa alla inlägg
  • skrållan1978

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

ja ska bli kul o se hur många som får det dom försökte tillverka=))) vi försökte på flicka men tror vi hade sex lite för nära inpå äl, hade sex 2,4,5, dgr före äl , tror nog det blir en pojke här, men ska bli spännande o se, känslan säger dock tjej denna gången. Vi ska inte ta reda på könet vid UL, (trots att man får det här OM man vill) då det är vårt sista barn så får det bli en överraskning, OM nu inte bebisen råkar visa upp sig då, som sagt efter 6  barn så har man lärt sig vart man ska kika, jag får helt enkelt blunda när dom mäter lårbenet=)*ler*

• skrållan1978

håller tummarna för dig=))

• skrållan1978

jadu alltså chansen att få flicka nära äl är oxå stor, tror bara det skiljer ngn procent typ om man sexar flera dg före, så e nog mest slumpen=)) Nu finns det ju tom en ny forskning som hävdar att det görst minst lika många pojkar 3-4 dgr FÖRE äl som på äldagen=)))

Vi sexade 2-4-5 dgr före äl o sen dagen efter äl, för att maxa på flicka, får väl se vad det blir, är i vecka  9 nu o har fått skumma crawings iaf, ngt som ja inte känner igen med dom 2 sista pojkarna=)

• skrållan1978

Grattis valkyrian=))) nu får du rå om dig o lille marwin=)) Stor kram från mig=)

• skrållan1978

Lajm: vad skönt att du inte mår illa!=) Jag mår  vädigt bra denna  grav, brukar kräkas typ varje graviditet jag haft, nu kan jag må lite illa men inte så jag kräks. Mitt illamående kom vecka 6-7 över en natt.med dom 2 sista som är pojkar kräktes jag faktiskt mer än vad jag gjorde med båda mina döttrar o ändå säger skrocket att an ska må mkt mer illa med en tjej i magen. Så spännnade, undrar sååå vad det är som gömmer sig i magen denna ggn. Tror inte jag heller lyckades med ngt tjejbak den månaden det tog sg, eftersom min äl kom tidigare äm beräknat, vi sexade dagen innan jag fick stegring på ältestet , sen sexade vi dagarna före stegringen oxå, samt dagen efter ÄL skett..  Käkade bisolvon så hoppas att tjjerna fick ett litet försprång o fick lite hjälp där=)))

Vi ska dock inte ta reda på kön denna ggn då det är vårt sista barn. Vill ha en överraskning, men risken e ju stor att man råkar se, snoppar har jag blitt vääldigt duktig på att lyckas hitta på RUL=)

Nåväl i dag mår jag illa hela tiden, dessutom har min stora familj lyckats få magsjuka IGEN trots att det bara e 2-3 v sen alla låg o spydde, så min dag består i att torka spyor o tvätta spylakan o annat nice..... bara o invänta en magsjuka till här då... URK,,, som om det inte räcker med mitt dagliga illamående?

7:an i magen=)
  • skrållan1978

Lajm: ja var det jag hade läst, därför vi saxade dagen efter ÄL denna ggn, Min känsla säger ju tjej nu men miin hjärna  övertalar mig o säger nääähäää det är kille nummer 5 på väg=)

Ja det är häftigt att allt redan e klart, otroligt spännande... i natt var det min tur att få magsjuka, fyyfan vad dåligt jag mått/mår. Trodde allvarligt jag skulle kräkas upp bönan därinne,,,,e såå svag o orkeslös o kramper i magen fortf... mår apilla.
    på söndag går man in i vecka 10 =) Känns kanon.

nummer 7 på gång=)
  • skrållan1978

miffi: välkommen till kluben, jag har mått illa sen v 6, 4 låååånga veckor snart=/    Det är bara att bita i hop  o se glad ut=) 

• skrållan1978

God Morgon allesammans!  Och välkommen till nya vännen i tråden=))))!

Jag måste bara få berätta en sak, ngt som e litesådär spännnade o så=) Jag har nämligen blivit spådd=)))) I förrgår kväll av en persom som har spått mig med dom 2 sista barnen jag fått. Dom gångerna sa hon pojkar o jag minns tydligt förra graviditeten, för då trodde jag nämligen inte på henne. Jag hade nyss då gjort ett könstest man best på internet"Intelligender" heter det o innebär man ska kissa i en burk med pulver i o e kisset gult e det en tjej o e det grönt e det en kille. Iaf blev mitt kiss knallgult i burken så det var ju ett solklart tjejresultat då o jag minns sååå väl att jag sa till henne att NÄÄDU denna ggn  har du fel iaf för testet säger flicka. Hon var envis o sa- nej kajsa du får en pojke med bruna ögon.. veckan efter var vi på UL och jag var sååå säker på att få se en liten  snippa där på skärmen, men gissa vad: SNOPP=))) Hon hade rätt. Att han dessutom skulle bli brunögd trodde jag inte heller på då mina 3 tidigare pojkar e blåögda(bara mina döttrar som har bruna) MEN såå den 18 aug kom en liten vilhelm o ja- han ÄR brunögd=)))

Nåväl, i förrgår spdde hon mig igen och jag var rätt så säker på att hon skulle säga pojke igen eftersom hon sagt det 2 ggr innan-men så säger hon: den här gången ser jag inte massa blått... Jag ser en massa roooosa och jag ser en tyydlig flicka med ljusbrunt hår och bruna ögon!!!VA utbrister jag! o frågade omhon inte lurades, men näää hon var såå säker, allt var så tydligt..=) så NU ska det bli väldigt intressant o se om detta stämmer o om hon ser rätt denna gågen oxå=))))

Har ju själv kännt flicka redan från start men det känns ju mer logiskt med en kille liksom.

Är sååå Nyfiken=))

Kommer få ha både ögonbiden o munkavel på mig under UL skulle jag tro=)))))
    Risken är stor att jag kollar eller frågar rent utav=)))))))))

• skrållan1978

Jennyfer: jo men visst vill jag veta, men hade oxå vart skoj o vänta  tills han/hon kommer. Nä förvånad skulle jag inte alls bli om det var en pojke på UL, tvärtom=) jag e såå van o se snoppar på ul nu så tvärtom tror jag nästan det är en omöjlighet att få en flicka igen=))) sån är jag=)
    2 sista e ju pojkar så rent logiskt så e det ju säkert en pojke, men känslan säger tjej det kan jag inte förneka denna gången.

• skrållan1978

nä inte jag heller , e tomt därimellan=//
    fasen vad skumt, hahaha

Måste bara fråga en grej; Är det ngn av er härinne som mått hyfsat bra i början av grav när ni väntat Flicka????

Jag mår hittils av alla 6 grav bäst dena gången grav nummer 7. mår bara lite illa o vissa dar mår jag inte illa alls, man hör ju jämt att man ska må sååå illa när man väntar Flickor,=)

Mina symptom e lite illamående, vääädligt HUNGRIG och vädigt trött, lite känslig så, lätt till tårar o sugen på allt möjligt onyttigt=)))

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke