Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

lajm skrev 2010-05-17 15:23:34 följande:
    Lycktan - GRATTIS! Vilka härliga nyheter. Superkul!Själv var jag på KUB test idag och det var inte så bra resultat tyvärr. Fick förhöjd risk som var 1:184 så att nu ska vi gå vidare med Fostervattensprov eller Moderskapsprov. Hon skickade remissen direkt till Huddinge Sjukhus så jag hoppas få tid inom kort. Jobbigt att inte veta. Sen ställs man ju inför många nya tankar. Vad gör vi om barnet är sjukt? Inte kan få ett friskt liv? etc. Men även om FVP och MKP innebär en förhöjd missfallsrisk så känner jag att vi måste göra det. Mannen håller med. Men jag kan inte gå i ovisshet till November och inte veta. Pust. En jobbig morgon men jag försöker vara positiv. Det kanske är jättebra med bebisen också. Jag tyckte jag såg en liten snopp. Ska lägga in bild senare. NU är det ju jättetidigt för att se men jag tror jag har en liten Wilmer i magen Det känns så. 2 prinsar är ju kanon det med. Hoppas bara att han är frisk.Visst brukar man kunna få svar på kön till 100% efter FVP eller MKP? I så fall kommer vi nog kolla det. Jag kan inte hålla mig. Håll tummarna för oss snälla. Miffi - Bli nu inte skrämd av våra siffror på CUB utan det kommer säkert gå mycket bättre för er. Håller tummarna. På Väg mot syskon - känns det som en kille? Jag hoppas ni får en liten tös nu. Kram alla.
    Åhhhh såg ja mit namn i texten =))))

är glad för allt nu, har haft jobbpremiär idag, stått upp halva dagen från 15:45-21.30.. inge kul..

ja vet inte om ja kännt efter nått speciellt kön, blandade känslor för båda könen än.. men med min tur så blir de kille. men de vore så kul me tjej.

på hälsosamtalet idag så sa ja ju de till BM, o JA hon sa att hon hade själv 4 killar, så hon visste PRECIS hur ja känner mig =)))

Ska tillbaka 14juni! evighet bort, men men de kommer väl snart. =)

skönt o få svar på test sen, o ja hoppas er "wilmer" mår bra därinne.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon

Har för mig att någon sagt att de växer saktare m.m om de e tjej, å växer fortare eller lika om de e kille? skrock, men ändå =)

undra varför de ska spela roll liksom =)

• PåvägMotSyskon
    Lilla Fjun skrev 2010-05-20 12:21:54 följande:
    Aldrig hört...
    läste de på nån sida tror ja de va =) Å de va väl bland skrock sakerna :P
  • PåvägMotSyskon
    skrållan1978 skrev 2010-05-20 12:30:33 följande:
    påvägmotsyskon: hahahaha hade aldrig hört detta inna, men läste på google o enligt "SKROCKET" så skall hårväxten på  ben etc bli mkt värre när man väntar pojke, tydligen för att testosteronet är så kraftigt i din kropp om man väntar pojke=)) hahaha kanske va därför ja tyckte ja rwka mig jämt på benen när ja vänta vilhelm=)?? hahaha roligt skrock, hade faktiskt aldrig hört innan=)
    haha, ja visst va de en rolig sak.. DOCK hoppas ja inte den e sann.. isf kan man avläsa de på benen om man väntar tjej o kille haha..

raka mina för ett tag sedan nu å tyckte4 de tog lite tid innan de växt ut som de gjort nu,..

hur lång tid e de gräns för, att räknas som tjej o kille innan de växer ut?? kanske ska googla de  om de går =)
  • PåvägMotSyskon
    Väntan på en liten skrev 2010-05-20 18:33:16 följande:
    Ingen renovering men storstädning rensning ochl lite fix ska hinnas med innan Minior kommer till världen, men jag är så trött jämt så jag orkar ju inte och sedan är jag väl för stor om magen så då orkar jag inte heller säkert Inget grovt hår på benen eller under armarna här. Märkte igår hur jobbigt det var att klippa tånglarna redan igår och det bara i v.8 hur ska det då bli att raka benen och klippa tånaglar längre fram?
    de e ett bäckel att klippa tåssingarna å raka benen.. iaf bikinilinjen.. man får chansa o hoppas på de bästa haha.
    minns att ja liksom lutade benet lite snett ut  för att inte komma åt magen.

tror ja fråga  sambon om han kunde raka där hahaha.. de gick ju bra =)
  • PåvägMotSyskon
    Väntan på en liten skrev 2010-05-20 18:39:37 följande:
    Om jag ska tro på det så väntar jag en flicka då, men jag tror inte håret på kroppen har nåt med kön att göra.
    Jag läste det som sagt på en sida bland skrock.. tyckte de väl lite kul...

Sa du inte att du drömt om att du väntar en flicka, då kanske skrocken stämmer på dig?
  • PåvägMotSyskon
    Millione skrev 2010-05-21 07:14:20 följande:
    E nog skrock skulle ja kunna tro...för ja fick en flicka och fick raka benen bra mkt oftare =P
    hhaha.. ja nog e de säkert skrock. Benhår växer nog olika fort hos olika kvinnor. Alla har ju olika me hormoner, de reagerar på, därav illamående på vissa, inget illamående på andra.. samma säkert me hårväxten =)
  • PåvägMotSyskon
    CoolaSuperMamsen skrev 2010-05-21 08:04:28 följande:
    det där med behåringen är nog skrock men däremot har jag alla graviditeter fått mer hårväxt nedtill (underlivet) kanske beror på att man inte ser vart det ska rakas eller att kroppen faktiskt utökar skyddet där nere genom att det blir mer hår ???? man kan ju fundera
    hahaha.. ja de kan ju alltid bli hårigare för de ska skydda =))

Nej, de e nog för man missar att raka kanske *ler*

Man får be sin sambo trimma fint därnere.. de har ju en vana av o raka menar jag
  • PåvägMotSyskon
    skrållan1978 skrev 2010-05-21 08:19:19 följande:
    coolasupermamsen: hehe ja det kan man ju undra, hahaha det där känns igen=))Morrn alla ni underbara=) Idag är en bra dag, solen lyser, värmen är här och liten sparkar i magen=) nystädad lägenhet och glada barn, kan det bli bättre??=)Idag ska vi ut i solen o äta kakor o dricka saft i solskenet! Saknar min man lite som är 90 mil bort hela helgen, så jag är själv med alla 6 barn, pust men roligt ska vi ha=)
    Nej men Vännen då... e han så långt borta.. vad tråkigt, men ni får ta igen det när han kommer hem igen ;) *blink*

Gud va härlig dag att vakna till!!! håller med. Idag blir de dock kalas igen, nu kommer barnens moster& morbror me alla barnen =)) så de kommr bli härligt me lek =))) Å ute på gården ska vi nog kanske vara nu när de e ok väder. dock lyser inte solen nu, men de kan ju va varmt =))
  • PåvägMotSyskon

Oj vilken härlig dag de har varit idag. pappa å hans tjej va hit o vi fika o hade de så trevligt =))

Haft barnkalas idag, blev rätt bra fast de kom småregn =)

Nu e man uppblåst som i 9månaden hihi.. de blir ju mycket gottigott när man fikar vid kalas =))

kul o se hur magformen blir denna gången, förmodligen lika som förut =)

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke