Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Härlig magbild skrållan =)) Ja går ju in i V19 nu om några minuter =))) Shiit snart halvvägs.. känns toppen

men kommer nog fota imorgon när jag är hemma från jobbet och lägga in. Nu är det strax 2 dagar till RUL..
    Då får vi se vem som döljer sig  magen troligtvis..  gud så nervös jag är...

" AAaaaa!!"

Är rätt säker på att det är en pojke, har ju 2 prinsar 2 innan *ler* =)

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon

snart är det 1 dag till RUL... =)) gissa om jhag är nervös.. å sambon längtar har han sagt så mycket tills vi får se bebisen =)

Ja tror på pojke.. Kanske för att magen ser lika ut som me dem andra 2 pojkarna å ja mår lika.. MEN min syster har olika barn o bar alla lågt också.. så vi får väl se =)

Idag är det Vecka 19 (18+0) =))))

Bilden till vänster e från kl 21.00 idag. å bilden till höger från 16.30 ca? =)
  • PåvägMotSyskon
    skrållan1978 skrev 2010-08-04 08:44:24 följande:
    påvägmotsyskon: spännande i morgon=) som sagt jag har känt flicka pådig sen du plussade o jag håller fast vid det=) det är en liten tjej ska du se=)))

Jag är jättenyfiken vad som finns i min mage, o sååå avis på alla som redan vet vad dom har i magen=) Vill ju kunna shoppa o fundera ut namn men det får vänta ett tag till=)

Vet inte om jag ska boka ett könsUL nu efter den 16 aug när privatUL öppnar igen eller om jag ska chansa o vänta o hoippas dom ser på UL v 32??? Tänk om dom inte ser denna ggn heller liksom??? På ett könsUL tittar dom ju BARA efter könet, o på vanliga UL v32 kommer som bara kika som hastigast=/ Tänk vad denna lilla busbebisen har gömt sig väl!! trots såpass många extraUL-inget kön, hahaha kasnke är könslös, vem vet?
    aaa ja e nervös som en tok ska du veta.. det blir ju som en förlossning imorgon ungefär... men är rätt säker på pojke pga att jag redan har 2. Men men vi får väl se. =)

kul känsla.. enklare o ha åt andra tror jag än en själv (för mig) då ja har 2 av samma m.m.

hihi, du har en tjej, förstå de *ler* =)))
  • PåvägMotSyskon
    telma64 skrev 2010-08-04 11:09:38 följande:
    ja jag tror du väntar en flicka oxå

huur mådde ni när ni precis blivit gravida?? Jag känner mig uppblåst och svullen och så har jag som träningsvärk i magen, eller är det bara jag som hoppas och känner efter för mycket..??kanske bara ätit fel mat nu när det är semester
    Jippi GUD va roligt att du gissa de med,, för oftast säger folk pojke om min mage (då den ser lika ut me dem tidigare graviditeterna.. o ja mår samma typ. Men det är ju inga garantier som tur är =))

hm hur ja mådde, ja mådde nog ok tror jag, känner inte så mycket symtom i samband me graviditeternas början.. antagligen därför jag mår bra sen också.. Men möjligen svullen o svag mensvärk å lite ont i huvudet innan +
    fel mat tror jag inte.. för då blir de nog bara kortvarigt o går över fort...
    vilken dag är du på nu efter äl?? Håller mina tummar stenhårt =)
  • PåvägMotSyskon
    Väntan på en liten skrev 2010-08-04 11:18:31 följande:
    Syskon: Tycker magen ser ut som pojkmage, rakt fram, inget utåt sidorna som flickmage.
    Min syrra hon hade riktig pojkmage hög med första och tredje och fick första gången en pojke och tredje gången en flicka.
    Med andra hade hon mindre mage och den var utåt sidorna också och fick en flicka.
    det där med magform är ju inte stensäkert. min syster bar lågt med alla 3 fick 2 flickor o 1 pojke =) Så det är inga garantier att detta är en pojke bara för jag har 2.. o att jag tror att det är en pojke är väl lite för ja mår lika som me de andra 2 o ser rätt lika ut än. Men inget är ju säkert, den som lever får se =))

övrig kommentar till varför jag är i tråden.

magformen är väl lika mycket att tro på som allt annat man gör vid försök till ett visst kön. Det är spännande att prova (tro på) och man vet aldrig om det är de som gör det, =))
  • PåvägMotSyskon
    Elsans skrev 2010-08-04 13:09:28 följande:
    På väg mot syskon:  Hohooo, bara en dag kvar till RUL!!! Så spännande, hoppas att de ser könet!! Superfin mage!
    Ja nu är det nära... SÅ NÄRA!!!!

Alltså, jag har varit nervös förut vid mina ul, om något är fel (som alla säkert är oroliga för) Men nu är jag typ dubbelt så nervös pga det samt könet.. får man flickan, eller blev de pojke =))

jag tror på pojke, de e ingen känsla jag går på.. utan mer "jag-kan-bara-göra-pojkar" känslan =)) hur som så kommer jag antingen få en prinsessa =)) Eller triss i prinsar =)

Tusen tack =))
  • PåvägMotSyskon
    Angy87 skrev 2010-08-04 13:11:19 följande:
    Elsans, lycka till med bebisverkstaden. Vi försöker inte ännu men ska öppna bebisverkstaden i januari så jag läser denna tråden med spänning under tiden :) Jag har två pojkar sen innan så det vore kul att försöka sig på flickbak och se om teorin stämmer, båda mina pojkar var gjorda på äl-dagen.

Påvägmotsyskon, wow vilken fin gravidmage!! Jag vågar inte gissa mig på kön eftersom jag så dålig på det där men det kan nog mycket väl vara en liten flicka chansen är ju 50/50 :) Lycka till på ditt ultraljud :)

Angående väntan på en liten så är det väll bäst bara att ignorera henne? Det är ju ganska så tydligt att hon bara är här för att starta dålig stämning i tråden och tycker det är kul när det bits på kroken.  
    tack så mycket =)) Ja de e svårt å veta, men men förmodligen är det en pojke till efter 2 redan =))

Ja chansen finns ju, svårt å fatta det bara att det är ju 49/51 =)))

Det är sån chans, står på sidor, killarna e de me 51% på =)

Sen finns de väl statestik eller nå sånt för de som har fler av 1 kön får en viss% till o få motsatta m.m =)

tack igen =)
  • PåvägMotSyskon
    Nea76 skrev 2010-08-04 18:23:18 följande:
    Påvägmotsyskon: Kul med RUL!! Känner likadant som dig!! Triss i prinsar får nog jag med!! Inte fy skam det heller!!Flört
    ja det känns riktigt spännande. Är nervös, men det med all rätt, konstigt om man inte vore det =)
    Ahh du har tvillingpojkar?! ja de e lika underbart för det, men vore skoj med 1 av varje, vi får se va de blir =)
  • PåvägMotSyskon
    Elsans skrev 2010-08-04 18:32:56 följande:
    Förstår att du är nervös! Vilken tid är det? Så vi vet vilken tid vi ska hålla extra många tummar.
    hihi, va du e go =) Det är kl 13.30 vi ska vara där, så skriver väl sen när ja kommer hem o allt är lugnt med barnen som gärna livar upp tillvaron lite =)
  • PåvägMotSyskon
    Väntan på en liten skrev 2010-08-04 18:31:54 följande:
    Min syrra mådde mer dåligt med första och var säker på kille vilket det var. med andra mådde hon kanon och var säker på flicka vilket det var och sen med trean mådde hon precis som med ettan och var säker på att det var en liten kille men det var en flicka så det där kan man tydligen inte gå på i hennes fall iaf.

Magen såg likadan ut med ettan och trean och mindre och mer bred med tvåan. Alla höga iofs.
    många säger attt man ska ha låg mage vid tjej, men jag har haft extremt låg me mina pojkar.. å somliga säger tvärtom.. så jag vet inte om något stämmer. Men otroligt roligt o kunna leka lite med tanken.

ja e såpass smal att det borde va svårt å få bredmage på mig..?

Men en kompis till mig, hon fick en pojke samma år som mig (07) o hon sa att hon hade liten inåtmage eller hur man säger..  PRECIS som en flicka ska vara (och hög)  , men ut kom en pojke.

Nu ska hon ha slutet av oktober och enligt henne så ser hon Exakt likadan ut och väntar ännu en pojke. Så hennes mage är exakt flick-mage.. 

men så har man hört teorier som visar att de stämt på dem. Mina va ju pojkar enligt magformen.. så vi får se =)
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke