Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Magen innan Ultraljudet =)  Ultraljudet gick bara bra, å vi fick hon som förlöste min 1.a son som kollade (annars har man en rutinbarnmorska ja haft på mina 2 tidigare Rul. VI fick 4 bilder av henne

Könet kollade vi, o när hon satte ner för o börja se de vitkiga först så sa hon HOPPSAN typ.. å ja haja varför o såg könet direkt =)   HjärtaVi väntar en POJKEHjärta

Det roliga var att när hon kolla när bf blir så sa hon NYÅRSAFTON....!!! SÅ jag är i 18+5 sa hon...

Hennes förklaring är att när ägget o spermierna smälter samman tar de en viss tid. SEN när det implanteras så går det fort.. därav mitt bf.. men äl va ju när ja testa.. å då e mens-bf senare.. MEN de e på nyår filma också såklart. Ska ditt i v,.28 pga koll av moderkakan. (så gör vi tul samtidigt)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Nyår 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    MrsMuffin skrev 2010-08-05 19:47:58 följande:
    På väg mot syskon:

Grattis till kommande lillprinsen!! Fantastiskt med tre grabbar hemma, och framförallt underbart att allt var väl med bebisen!!! <3
    Tack så jättemycket. Ja de känns fantastiskt att ha prickat in 3st pojkar   Ja de känns skönt att allt såg bra ut me han (känns konstigt o skriva HAN iom att vi inte kollat könen innan) =)

valkyrian1: GRATTIS till pojken, skönt att allt såg bra ut. Jag hade oxå bf datum på nyårsafton när jag väntade yngsta flickan, hon hade dock förstånd att vänta några dagar tillFlört Supergrattis//

Tack så mycket =) Ja de känns skönt att allt så bra ut. Jaha hade du det hihi, ja jag vill helst inte gå över, men vi får se va som sker =) JA du lär ju veta hur de känns o få samma kön om o om igen haha.. Undra när flickan skulle kommit
  • PåvägMotSyskon
    Elsans skrev 2010-08-05 19:51:43 följande:
    Syskon: Va skönt allt allt gick bra!! Och vilken fin liten kille!! Hur känns det??
    Tack Elsans; ja de känns jätteskönt att de ser fint ut. tack igen hihi, jo de känns bara bra,. ja hade redan ställt mig in på pojke igen, så de kändes som en bekräftelse bara =)
  • PåvägMotSyskon
    Valkyrian1 skrev 2010-08-05 19:58:08 följande:
    Hihi, jadu, du får prova dig fram för att få svaretDrömmer
    ja, nästan så om man skulle ha barn utan gränser, då kanske *ler*
  • PåvägMotSyskon
    Miffi skrev 2010-08-05 20:25:00 följande:
    Påvägmotsyskon - Grattis till pojken Häftigt med tre grabbar.
    tack så mkt. ja de känns skoj =)
  • PåvägMotSyskon
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-08-05 21:33:18 följande:
    SSSuuuuuupper grattis!!!

Tyckte hon att ngt såg galet ut med moderkakan? Såg ni jättetydligt en snopp mellan bena? Skrattande inge tvivel alls?
    TACK

den va väl lite lågt, på gränsen, så de ska kolla igen i v28 om den flyttar upp sig. (gör även tul då som ja nämnde för dem att ja ska ha, som sist)

JA, jag såg direkt hon bm(min första förlossningsbm) sa ojdå eller nå sånt =) SÅ kika ja extra, å såg direkt :P har de på film ;) inge tvivel haha, de va underifrån tror jag de va
  • PåvägMotSyskon
    Elsans skrev 2010-08-06 07:56:42 följande:
    va kul att ni kunde se själva!
    MrsMuffin skrev 2010-08-06 07:50:08 följande:

Räknar man 14 dagar från första mensdagen...??? Pinsamt värre, men jag har verkligen inte fattat haha.

Ja, eftersom hon sa som hon gjorde fatta ja att hon satte ner grejen direkt där de syntes o ja såg direkt, tror alla hade settt =))

Vix: PåVäg: Grattis till trissen. Vilken underbart härlig bild du fick på lillprinsen

Tack så mycket, de känns häftigt me 3 av samma faktiskt =) Ja, vi fick 4 bilder, otroligt nog =))
  • PåvägMotSyskon
    CoolaSuperMamsen skrev 2010-08-06 12:29:30 följande:
    Grattis här är en mamma med fyra flickor och det är på ett sätt lite speciellt att få många av samma kön Kram
    Åhhh va skönt me någon som är i samma sits, för de blir ju en unik situation =)) Hur känns de me 4 flickor?? känns de som om de kommer o komma nån pojke nångång?? ska ni ha fler??

kram
  • PåvägMotSyskon
    telma64 skrev 2010-08-06 12:32:34 följande:
    grattis till pojken i magen, jag som drömde i natt att du väntade en flicka
    Tack så jättemycket =) Gud va mysko att man drömmer det och sedan blir det inte det. MEN, vem vet, könet vi såg kanske är en SUPERsnippa??  tvivlar starkt, men ingen vet förrän bebis är här ;)
    Jessica1979:  PåVägMotSyskon: Förberedde du dig på nåt särskilt sätt när du blev gravid, du vet med alla knep? Bisolvon, tranbär, när ni hade sex osv?

Denna gången så tänkte ja köra sex-metoden o ha innan äl.. de blev ju inge bra iom att ja hade så få äl-tester kvar &  då testa ja varannan dag, hann me 3 tester totalt från Neg till + till neg...

man kan säga att vi gjorde såhär.
    Sex 10.e sex 13.e 14.e
    pos äl-test 14.e (antagligen + 13.e också)
    testa neg med äl-test 12.e testa + 14.e och neg 15.e, tempen steg till 15.e o ff satte ut äl 15.e

Så vi sexa alltså 1och 2 dagar innan FF satte ut äl..  Alldeles för nära tydligen men men de e ju inga garantier för en pojke ändå?

ja köpte bisolvon men minns ej om ja drack de i samband denna gången.. men darck de i feb vet jag, men då blev de inget.  Tranbärjuice drack ja nångång, men minns inte om de va i samband me detta  heller.. ville bara bli gravid, så man ville ju sexa..

Blev bakifrån ej orgasm. å  me mina 2 pojkar innan va de missionären (antar ja då den e vanligast) och ej orgasm) e de nå mer  du undrar så fråga =)

na96gen: När kan man göra köns UL ? i vilken vecka ?
    någon som vet ....{#emotions_dlg.flower}

ja såg supertydligt på Rul =)
  • PåvägMotSyskon
    na96gen skrev 2010-08-06 13:48:08 följande:
    härligt, men när får man göra det ?
    vi skall göra vårt första om två veckor .. längtar så .. kommer då vara i v. 14 tror jag och antar att man då ej kan se ... eller hur ?
    Rul är lite olika beroende på vart man bor, men jag var i enligt mig v19 (18+2) men flyttades fram någon dag =)

i v14 är de nog bra att se en nub-bild (könsbild) om dem e bra på att avläsa könet då, annars så syns de bäst vid Rul.
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke