LukasoViktorsMamma skrev 2010-04-29 20:37:19 följande:
Jo visst är det väl klart att man är lite ledsen över flickan som man inte fick, det går inte att förneka.. Men man var ju ändå på något sätt inställd på att man kanske inte skulle få köpa små princesskläder.. Nu får vi satsa på att bilda ett litet fotbollslag istället och storebröderna är ju superglada att få en lillebror.Det blev ju lite tokigt med ägglossningen den månaden jag blev gravid så den kom på dag 11 när jag trodde den skulle komma på dag 14. Så vi bakade på dag 10 och så hade jag äl utslag (på fertilitetsmonitorn) på dag 11 och 12. Jag åt tranbärskapslar 1500 mg och åt bisolvon och magnesium. Undvek salt. Mannen drack ej kaffe, dushade innan, kom långt ut och ingen orgasm. O vi körde missionären (fast omvänd ;)Ja, tänk vad man försökte, hihi.. Bra nu i alla fall att man hinner vänja sig så att man kan vara så superglad som vill när lillebror kommer. ;)
förstår dig SÅ väl. Jag själv har 2 pojkar. vill gärna ha en flicka. känns som alla andra får de andra könet så de har varsin.
Självklart e vi alla glada över friska barn.
men saknaden över o inte ha de andra könet e stort, å köpa flickkläder osv, fixa håret o allt de hör till. Man e ju flicka själv, så de e kul o få chansen o uppleva båda sidorna. se hur hon ser ut.. ja allt, de e naturlig känsla och hur man skulle vilja ha det.
frågar man folk vilka kön de vill ha, då e de ju varsitt. å folk e oftast nöjda me 2 barn om de blivit 1 utav varje.
Men som sagt, supergrattis till Lillebror =) Å ja kan säga att ja känner till 2 fall där de sagt tjej o blivit kille.. så vem vet, ni kanske väntar flicka ändå, de kan ju se fel =)