Inlägg från: Väntan på en liten |Visa alla inlägg
  • Väntan på en liten

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Karpen skrev 2010-05-07 08:07:56 följande:
    Jag ljuger om jag säger att jag blev jätteglad. Blev besviken, tårarna rann. Vilken skuld jag kände. Men det tog någon dagar sedan gick det över till glädje, jag är bara 28 år. Jag hinner få den dotter jag drömmer om. Idag är jag jätteglad över lillkillen och längtar väldigt mycket efter honom. Vi alla gör det, han kommer bli så älskad vår grabb.Ville bara tala om att hjärnan gärna vill ta över när man vart med i en sådan här tråd. Jag var inne och läste här varje dag, dum som man är. Jag läser att vissa av er skriver, "Det är nog en flicka, vi har vart hos sierskor bla bla bla" Att en sierska skulle kunna sia att man har en tjej/pojke i magen är ju bara bullshit. Hon har en väldigt lätt uppgift, jag menar det är ju 50/50. Har ni aldrig sett på inisider någon gång? Alla skrock sa att jag skulle få en flicka, allt. Så hjärnan tog över helt enkelt. Ytligt trodde jag på en pojke, men innerst inne en flicka.Nu ska jag berätta för att jag och min man gjorde allt. Vi hade samlag flera dagar före ÄL (räknade till 5 dagar), duschade varmt innan, ej orgasm, ej långt in, drack joucien (inte den med massa socker i utan jokkdrycken som är bäst) Det var nog allt. Min man jobbar även som kock här i Malmö och det skrevs någonting i tråden för många veckor sedan att män som är kockar får oftast döttrar.Så låt er inte bli besvikna, jag tror lätt att man blir det när man med mening försökt på ett annan kön. Jättegrattis till er som fått det ni önskat (och även ni andra) det var slumpen trots allt. Tack så jättemycket för allt, nu lägger jsg ner FM och koncentrerar mig på min älskade familj :) Jag kanske återkommer, med goda nyheter om ett projekt.HälsWilma.
    Tråkigt att du är avreggad

När man väntar barn får man ju vara inställd på att det är ett lotteri på 50/50, jag tror inte ett dugg på alla metoder som sägs att gör så så blir det garanterat en flicka utan för mig är det så enkelt att kommer en y-spermie först så blir det en pojke och kommer en x-spermie först så blir det en flicka.
    Kanske, fast det vet jag inte, att vissa män har mer y.spermier en period i sitt liv och några månader/ år senare kanske flest x-spermier.

För mig spelar det ingen roll vilket kön det blir utan jag blir lika glad oavsett.

På ett sätt var det ju bra att du fick veta det nu innan barnet föds så du slapp ta besvikelsen på BB.
    Längtar...245 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    Lilla Fjun skrev 2010-05-06 12:33:25 följande:
    Tycker att alla borde erbjudas samma mödravård oavsett var man bor!
    Håller med till fullo och det borde gälla både förstföderskor och omföderskor.
    Längtar...244 dagar kvar
  • Väntan på en liten

Nån som vet hur det går för geting?

Längtar...244 dagar kvar
  • Väntan på en liten

Stämmer det att äldre får oftast flickor eller har ålder inget med det att göra?

Längtar...244 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    na96gen skrev 2010-05-07 12:25:33 följande:
    väntan på en liten: ja du .. jag fick tjej först och grabb sen. Kompisen fick tjej först, andra var grabb och tredje var grabb. Sen beror det ju på vad som menas med äldre
    Ja, från 35 år och uppåt, ja första barnet alltså om det oftast blir flicka? Jag har för mig att jag läst om det och även sett här att många äldre mammor oftast får en flicka som första barn.
    Längtar...244 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    skrållan1978 skrev 2010-05-09 19:48:40 följande:
    lukasoviktorsmamma: ja det e säkert en kille, som sagt, könsknölen ser ju likadan ut på flickor o pojkar skillnaden är bara att själva vinkeln på den är annorlunda på pojke resp tjej, på pojke ska den vara vinklad uppåt i 30 graders vinkel, på flickor med "flat", mao mer rak o jämn om man utgår från ryggraden. Min bild är svååår
    Jag tror det är en flicka.

Du kanske borde ta bort ditt personummer, iaf de 4 sista siffrorna
    Längtar...242 dagar kvar
  • Väntan på en liten

Skrållan: Tror det är en flicka pga av strecken (hamburgaren som folk kallar det).

Längtar...241 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    CoolaSuperMamsen skrev 2010-05-11 08:39:55 följande:
    Ja nu såg jag att den där EPO kapslarna är det samma som nattljus olja (evning rose) någon som provat naturläkemedel för att gynna graviditet eller ett visst kön? Vet att det var mycket prat på olika hälsotillskott för några år sedan men jag minns inte vad de hette hade vart kul och höra lite om nån provat. Rosenrot har jag också hört kvinnor som planerar graviditet använda.
    Jag åt apiforce då jag hört att många plussa när de ätit det. Trodde väl inte på det så vidare men det tog sig i alla fall och det hade det nåt gjort oavsett. Jag tror spolningen precis före ÄL gjorde det.
    Längtar...240 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    CoolaSuperMamsen skrev 2010-05-11 22:09:02 följande:
    ja spolning har jag hört många som plussat efter faktiskt , varför görman spolning? är det för att skölja urev hinder? mamma gjorde en kontrast röntgen då de sprutade upp kontrast i livmodern de hade försökt i många år efter detta blev hon gravid med mig omgående efter 8 års kamp.
    I mitt fall gjordes spolningen för att se att jag hade fri passage i äggledarna för utan det så går ju det inte att bli gravid på spontan väg. Jag hade fri passage och imorgon är det 1 månad sedan spolningen gjordes och jag är då i v.5+5 eller v.5+6 vad man nu räknar efter.

Gyn sa att det är många som plussar efter en spolning men jag trodde inte jag skulle tillhöra någon av dem, men det gjorde jag

Helt otroligt för din mamma att det tog sig så fort efter en lång kamp.
    Längtar...240 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    CoolaSuperMamsen skrev 2010-05-12 07:15:03 följande:
    Ja det var hon glad för sedan hade hon jätte lätt för att bli gravid efter mig. Härligt att det tog sig så fort för dig också så spännande men hann du med kön baket? vilket kön är det ni önskar?
    Nåt kön bak har jag inte hunnit med. Jag hade ju i stort sett ÄL närsom när spolningen gjordes. Jag hade en follikel på 18 mm på höger sida på måndagen och på natt mot onsdagen så skedde det det hela.
    Barnet är gjort på ÄL dagen eller dagen efter i missionären och fort gick det då han kom direkt tror han kom långt in hann inte med nån orgasm då det gick så fort, det kom först efteråt

Hoppas på en flicka, men jag längtar efter barn så kön är inte så viktigt för mig, men visst en flicka vore ju roligt. Vi får se vad det är. Vet inte om jag ska ta reda på könet i förväg, det lutar väl åt det om BM kan se för jag är alldeles för nyfiken av mig för att hålla mig så länge.

Idag ska jag på hälsosamtal, ska åka strax.

Vad roligt att det gick så bra för din mamma efter hon gjorde sin spolning och att det gick vägen så fort med syskon. Hur många syskon har du?
    Längtar...239 dagar kvar
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke