Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
Karpen skrev 2010-05-07 08:07:56 följande:
Jag ljuger om jag säger att jag blev jätteglad. Blev besviken, tårarna rann. Vilken skuld jag kände. Men det tog någon dagar sedan gick det över till glädje, jag är bara 28 år. Jag hinner få den dotter jag drömmer om. Idag är jag jätteglad över lillkillen och längtar väldigt mycket efter honom. Vi alla gör det, han kommer bli så älskad vår grabb.Ville bara tala om att hjärnan gärna vill ta över när man vart med i en sådan här tråd. Jag var inne och läste här varje dag, dum som man är. Jag läser att vissa av er skriver, "Det är nog en flicka, vi har vart hos sierskor bla bla bla" Att en sierska skulle kunna sia att man har en tjej/pojke i magen är ju bara bullshit. Hon har en väldigt lätt uppgift, jag menar det är ju 50/50. Har ni aldrig sett på inisider någon gång? Alla skrock sa att jag skulle få en flicka, allt. Så hjärnan tog över helt enkelt. Ytligt trodde jag på en pojke, men innerst inne en flicka.Nu ska jag berätta för att jag och min man gjorde allt. Vi hade samlag flera dagar före ÄL (räknade till 5 dagar), duschade varmt innan, ej orgasm, ej långt in, drack joucien (inte den med massa socker i utan jokkdrycken som är bäst) Det var nog allt. Min man jobbar även som kock här i Malmö och det skrevs någonting i tråden för många veckor sedan att män som är kockar får oftast döttrar.Så låt er inte bli besvikna, jag tror lätt att man blir det när man med mening försökt på ett annan kön. Jättegrattis till er som fått det ni önskat (och även ni andra) det var slumpen trots allt. Tack så jättemycket för allt, nu lägger jsg ner FM och koncentrerar mig på min älskade familj :) Jag kanske återkommer, med goda nyheter om ett projekt.HälsWilma.
När man väntar barn får man ju vara inställd på att det är ett lotteri på 50/50, jag tror inte ett dugg på alla metoder som sägs att gör så så blir det garanterat en flicka utan för mig är det så enkelt att kommer en y-spermie först så blir det en pojke och kommer en x-spermie först så blir det en flicka.
Kanske, fast det vet jag inte, att vissa män har mer y.spermier en period i sitt liv och några månader/ år senare kanske flest x-spermier.
För mig spelar det ingen roll vilket kön det blir utan jag blir lika glad oavsett.
På ett sätt var det ju bra att du fick veta det nu innan barnet föds så du slapp ta besvikelsen på BB.