Inlägg från: Väntan på en liten |Visa alla inlägg
  • Väntan på en liten

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

ÄlsklingsAdam skrev 2010-08-02 23:03:15 följande:
    Men vänta nu,nu måste jag lägga mej i! Ingen här inne har skrivit om dej tills DU helt plötsligt gjorde ett inlägg om att du tyckte vi va lite väl frenetiska!

Sen har väl diskussionen pågått lite nu och då när ngn svarat dej etc.. Men kom inte o säg att ngn snackat skit om dej i denna tråd,det va du som öppnade den diskussionen från början!?

Jag vet att du hängde här innan dit MA,men som ngn skrivit,varför göra det om du nu hyser sånt agg och absolut inte tror på sådant "vi håller på med"?

Vi ska självklart respektera din åsikt och du vår! Många har "lyckats" med att få "rätt" kön o vad gäller din syster så kan hon haft äl ngt senare än hon trott och vissa råd anser att man ska ha sex efter äl för flicka,så det är inte så märkligt!

Tusen gånger har typ alla skrivit att SJÄLVKLART kommer vi älska en pojke exakt lika mkt! Men det verkar inte gå in......... 
    Kolla in ett inlägg från Mina som hon heter där nämner hon mitt namn så kanske det klarnar vad jag pratar om,

Jag säger inte att det är fel, men jag tycker det är överdrivet att tro på allt det där att tex tranbär ska hjälpa att få ett visst kön eller att dricka det eller ha sex i den ställningen istället för att bara vara glada och tacksamma att ni faktiskt har förmågan att bli gravida till skillnad mot en massa barnlösa kvinnor.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-08-03 13:06:47 följande:
    Jag tror att vi är tacksamma att vi kan bli gravida,varför skulle vi INTE va det?? 
    Sen blir det lite dumt att lägga över skulden på oss för att tex du har svårt att bli gravid??? Den som kan bli gravid lätt har ju ingen skuld i att en annan person har det svårt!

Sen finns det dem i denna tråd som fortfarande kämpar, och tex för mej tog det 1 år med ett utomkveds på vägen och en bortopererad äggledare!

Så kom inte och gnäll på hur vi vill lägga upp våra planer kring våra graviditeter för du har ingen aning om bakgrunden hos många av oss! Vissa har haft det lika tufft som du!
    Och du har ingen rätt till att vara bitter på d som har väldigt lätt för att bli gravida! Ska de behöva skämmas för det!!?

Sen vad gäller tex tranbär så är det faktiskt bevisat att flickspermier föredrar surare miljöer så där har du faktiskt fel!
    Det finns faktiskt relatativt mkt forskning idag kring fertilitet och fortplantning och där kan man dra vissa slutsatser.
    Tex att flickspermier är större men starkare,pojkspermier mindre men snabbare...etc etc..

Sen säger det väl sig självt att det blir vad det blir och att det kan bli en flicka hur mkt du än försökt öka oddsen för en pojke el tvärtom! 
    Har jag någonstans skrivit att jag är bitter för att ni har lättare/svårare än jag? Du tolkar in väldigt mycket eget påhittat här.

Jag är inte inne på att skaffa barn just nu .

Men tranbär diskussionen att det gör det surare och det ökar oddsen för flicka så måste jag ju ändå fråga då, spermier gillar inte sura miljöer och dör fortare så jag undrar jag om det ligger någonsanning i ditt påstående. Jag tror på slidans naturliga pH-värde jag som är det bästa utan inblandning av Bisolvon som kan förtsöra det naturliga slidsekretet totalt eller saker som transbärstabletter/dricka och gud vet vad.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-08-03 13:06:47 följande:
    Jag tror att vi är tacksamma att vi kan bli gravida,varför skulle vi INTE va det?? 
    Sen blir det lite dumt att lägga över skulden på oss för att tex du har svårt att bli gravid??? Den som kan bli gravid lätt har ju ingen skuld i att en annan person har det svårt!

Sen finns det dem i denna tråd som fortfarande kämpar, och tex för mej tog det 1 år med ett utomkveds på vägen och en bortopererad äggledare!

Så kom inte och gnäll på hur vi vill lägga upp våra planer kring våra graviditeter för du har ingen aning om bakgrunden hos många av oss! Vissa har haft det lika tufft som du!
    Och du har ingen rätt till att vara bitter på d som har väldigt lätt för att bli gravida! Ska de behöva skämmas för det!!?

Sen vad gäller tex tranbär så är det faktiskt bevisat att flickspermier föredrar surare miljöer så där har du faktiskt fel!
    Det finns faktiskt relatativt mkt forskning idag kring fertilitet och fortplantning och där kan man dra vissa slutsatser.
    Tex att flickspermier är större men starkare,pojkspermier mindre men snabbare...etc etc..

Sen säger det väl sig självt att det blir vad det blir och att det kan bli en flicka hur mkt du än försökt öka oddsen för en pojke el tvärtom! 
    Beklagar X och att det tog så lång tid som 1 år. jag har ett MA i bagaget och har nu efter nästan 1,5 år tatt en paus och fokuserar på annat i livet än barn just nu.
  • Väntan på en liten
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-08-03 20:58:46 följande:
    Du skriver ju inte att du är bitter men det hörs på din ton i dina inlägg! Jag orkar verkligen inte sitta o citera o leta fram dina tidigare inlägg,men du har ju skrivit sånt som -bör ni inte vara tacksamma istället att ni kan få barn överhuvudtaget och ifrågasatt varför vi gör detta,är inte alla barn lika mkt värda etc etc!

Du frågar inte heller om tex tranbär,du skriver rakt ut att du inte tror på det och ingen här inne säger att du inte får göra det! Det är up till var och en!

Men som sagt det hörs på din ton vad du vill få fram och det är onödigt! Läs inte här om du tycker att det vi "gör" är så fel och du inte tror på det!

Nu är jag färdig med detta,det är inte vad denna tråd handlar om! 
    Min ton? Hör du den alltså? Jag är iaf inte bitter och varför skulle jag ens vara det? Varför skulle jag då inte försöka få bebis denna månad om jag vore bitter?

Jag tycker alla ska vara tacksamma som väntar barn, även om det är ett barn efter ett one night stand eller efter flertalet IVF försök.

Tror du på allt? Om du inte tror på något försöker då folk att få dig att tro på det då? Det finns inga garantier att ät trambär och du får en dotter. Min syrra har aldrig ätit tranbär och har ändå 2 döttrar, min mamma åt aldrig och har 4 döttrar. Jag tycker det måste vara så jobbigt att äta och göra allt för att få en flicka och så blir det en pojke istället.

Jag blir upprörd över trådar där blivande mammor var så säkra på att det var en flicka och så visar ultraljudet på en pojke istället. Man kunde ha sluppit må så dåligt över det liksom.

Jag tycker inte det är onödigt, men jag förstår inte varför könet är så extremt viktigt för vissa, alla vet ju om det är 50/50 och hur kan man då bli så besviken går inte ihop för mig?
  • Väntan på en liten

Syskon: Tycker magen ser ut som pojkmage, rakt fram, inget utåt sidorna som flickmage.
    Min syrra hon hade riktig pojkmage hög med första och tredje och fick första gången en pojke och tredje gången en flicka.
    Med andra hade hon mindre mage och den var utåt sidorna också och fick en flicka.

• Väntan på en liten
    telma64 skrev 2010-08-04 11:38:11 följande:
    kan du inte gå bort från denna tråden när du ändå inte tillhör denna kategorin vi pratar om,.det skulle underlätta för oss i tråden som verkligen är där för att vi vill ha det ena eller andra könet.
    Det är ett öppet forum detta ju.
  • Väntan på en liten
    Elsans skrev 2010-08-04 13:14:58 följande:
    Tack! Du har absolut rätt, fattar inte att jag gick in i fällan igen fast jag vet att hon gör såhär i varenda tråd hon är i. Ska ignorera nu!
    Varenda tråd? Vad påstår du för dynga nu då som är osann?
  • Väntan på en liten
    Nea76 skrev 2010-08-04 15:44:01 följande:
    Vad är det du vill att jag förklarar? Jag anser bara du sprider dålig stämning med dina inlägg och jag är inte ensam om att tycka det. Du är välkommen att diskutera här i tråden men slå inte i huvet på andra att du har fått X antal missfall och därför ska alla andra vara nöjda som minsann fått barn redan. Alla har vi olika erfarenheter och bakgrunder. För någon kanske det är en sorg att inte få en flicka, för andra att inte kunna få barn överhuvudtaget. Konstigare än så är det inte.

Jag är övertygad om att man kan påverka könet till en viss del och tycker det är oerhört spännande att läsa alla teorier. Det finns studier som visar att ph i underlivet påverkar vilka spermier som når fram, X klarar sig bättre än Y i sura miljöer. Det är belagt.

Titta gärna på www.ingender.com för mer information under FAQ. Finns länkar där. Gå in på forum och klicka vidare.
    Varför du nämner mitt namn och försökte anmäla ett inlägg med min åsikt som alla har rätt till. Varför vill ha svar på det.
  • Väntan på en liten
    mammaspojkar10 skrev 2010-08-04 16:38:23 följande:
    Hoppsan det var värst vad många som försöker få en tös Obestämd
    tjejer brukar vilja ha det nåt att identifiera sig med kanske
  • Väntan på en liten
    Nea76 skrev 2010-08-04 16:48:42 följande:
    Om du inte har provat det tidigare så kan jag rekommendera dig att ta tempen varje dag. När ÄL har skett så sker en temphöjning som kvitto så att säga. Finns enkla hjäpmedel såsom www.fertilityfriend.com.

Tar man inte tempen så tycker jag iaf man ska hålla koll på sina flytningar, när ÄL skett så blir flytningarna lite vitare och segare till skillnad från ÄL trådar som är glatta. För mig sker detta bara ett par timmar efter ÄL!
    Alla får temperturhöjning efter ÄL pga progesteronet  så då är det försent att bli gravid.
  • Väntan på en liten
    Nea76 skrev 2010-08-04 16:51:52 följande:
    skrållan1978: Ja, det är jättestor det här!! Finns ju dem som försöker sortera spermier hemmavid oxå!! Funderade faktiskt ett tag på att köpa mig ett mikroskop och försöka men sambon vill inte ställa upp som avelstjur. Glad Det skulle krävas  X antal försök innan man lyckades tror jag. Det kallas för "extreme gender swaying" och är lite som Microsort fast för hemmabruk!!
    Tror du på det?
  • Väntan på en liten
    Nea76 skrev 2010-08-04 17:09:02 följande:
    Det behöver det inte vara. Ägget kan ju leva upp till 1-2 dygn i kroppen under ideala förhållanden. Det finns en specifik metod för att alstra tjejer som heter O+12 som går ut på att ha sex 12 timmar efter ÄL. Tanken är att tjejspermierna ska klara omställningen i flytningarna bättre än killarna. Så dels kan man ha sex enligt cut-off metoden dvs 2-3 dagar INNAN ÄL men även efter ÄL när miljön i underlivet ändrats.
    Jag tempar själv och har gjort det ett tag bra tag nu. Jag får en sänkning i tempen när ÄL-testen visar positivt och dagen efter så höjs tempen och testen visar positivt på förmiddagen då men inte på kvällen och sedan är det över så jag vet vad jag ska tro där. Jag menar ÄL-testen visar ju positivt 1-2 dygn före ÄL och tempen ska ju gå upp efter ÄL skett om man ska tro FF.
  • Väntan på en liten
    Nea76 skrev 2010-08-04 17:10:21 följande:
    Jag kan inte säga att jag tror på det men jag skulle gärna försöka och bilda mig en egen uppfattning om sambon tillät det!!
    Men spermier dör ju ute i syre så jag tror inte på den ideen.
  • Väntan på en liten
    Nea76 skrev 2010-08-04 18:14:39 följande:

Det fungerar inte riktigt så men jag hinner inte förklara...gå gärna in på ingender.com och läs berättelserna angående "extreme gender swaying"!!  Spermierna överlever i ett provrör i en inkubator som håller samma temperatur som kroppen (tror jag)! Precis som på laboratorier när man gör IVF eller väljer kön. En inkubator kan man köpa på nätet för ett par hundringar.

Men då måste man ju ha väldigt bra koll på spermier hur man vet att just den och den och den osv är en flickspermie eller?
  • Väntan på en liten
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-04 18:23:45 följande:
    tack så mycket =)) Ja de e svårt å veta, men men förmodligen är det en pojke till efter 2 redan =))

Ja chansen finns ju, svårt å fatta det bara att det är ju 49/51 =)))

Det är sån chans, står på sidor, killarna e de me 51% på =)

Sen finns de väl statestik eller nå sånt för de som har fler av 1 kön får en viss% till o få motsatta m.m =)

tack igen =)
    Min syrra mådde mer dåligt med första och var säker på kille vilket det var. med andra mådde hon kanon och var säker på flicka vilket det var och sen med trean mådde hon precis som med ettan och var säker på att det var en liten kille men det var en flicka så det där kan man tydligen inte gå på i hennes fall iaf.

Magen såg likadan ut med ettan och trean och mindre och mer bred med tvåan. Alla höga iofs.
  • Väntan på en liten

Elsans och syskons mage är ju väldigt lika med platt vid naveln.

• Väntan på en liten
    Elsans skrev 2010-08-04 20:00:21 följande:
    Nu känner jag mig ännu dummare men: JAHAAAA, det är där nere jag ska kolla

haha, ja tiden gick väldans snabbt helt plötsligt jag tror att ens längd är väldigt avgörande för hur man bär också.
    Det tror jag mer på, lång tjej så ser ju magen kanske inte lika stor ut som på en kort tjej.
  • Väntan på en liten

Fina bilder men mycket svank och då åker ju magen fram en bit såklart.

• Väntan på en liten
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-04 22:25:55 följande:
    tack. ja kan meddela att det va tungt, o ja e verkligen ingen som svankar
    På bilden gör du det, kolla ryggen så ser du.
  • Väntan på en liten
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-05 12:09:44 följande:
    så du tror det är det som gör att min mage är stor?

jag vet ju själv hur stor jag var och ja har det på film också.

orkar inte skriva mer nu, är sjukt nervös som det är idag....

hörs sen
    Nej inte så men magen åker fram om man svankar, det gör det för alla. har jag ätit mycket svankar ordentligt så ser jag riktigt gravid ut
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke