Inlägg från: Väntan på en liten |Visa alla inlägg
  • Väntan på en liten

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

ok, hängde här inne förr innan mitt MA. Tycker att vissa är lite extrema bara, men det är vad jag känner. Jag är så avundsjuk på er som har en liten i er och jag skulle själv inte bry mig om könet. men jag lämnar er för jag har svårt att förstå precis som ni har att förstå mig.

Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten

En sak tii. Tror inte det går att påverka kön. Känner många som försökt, min syrra hade sex före ÄL fick pojke, på ÄL dagen med andra flicka och efter ÄL med trean fick flicka så ja, det verkar bli det det blir och inte vilken dag, ställning vad man äter och dricker osv att göra.

Jag blirglad bara jag lyckas få ett friskt levande välskapt barn jag oavsett vad den har mellan benen.

Tjingeling.

Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten
    Elsans skrev 2010-07-31 11:15:25 följande:
    Hej! Jag undrar om ni har någon listtråd eller så där det står hur ni bakar? Jag ska sluta med p-piller om 1v och vill försöka baka en dotter till.

Tänker på dig Skrållan!!

Väntan på liten: Det är inte särskillt schysst att gå in i en massa "planerar trådar" och gnälla om hur fel alla gör som tex vill ha ett visst kön eftersom det finns dom som inga barn har. Att någon annan vill ha en med snippa eller snopp gör dig inte mer barnlös. Detta är inte direkt första gången du gör så här.
    Tar nog fel person för jag har då inte gnällt på andra om det som du påstår. och som sagt, respektera att andra tycker annorlunda som sagt.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten
    Nea76 skrev 2010-07-31 17:51:30 följande:
    Jag håller med angående Väntan på en liten. Har försökt anmäla inlägget till FL men blev nekad. Har tröttat på hennes sätt att bemöta andra människor. Det sprider bara dålig stämning. Människor är olika - respektera det menar jag!!
    respektera ja det gäller väl vad jag tycker också kanske och jag har då inte gnällt på andras val av kön tycker bara det känns lite väl överdrivet att tro på nåt som jag är övertygad om är mest taget ur luften.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten
    Elsans skrev 2010-08-02 17:25:26 följande:
    Jo, det har du visst det. Får tyvärr inte länka i tråden men somsagt, jag har själv sett det i en annan tråd jag har skrivit i. Jag respekterar absolut att du inte tror på att det går att påverka könet på barnet men lägger jag någon som helst vikt vid det? Självklart inte! Det som däremot inte är ok är att du, som sagt, går in och gnälelr i fel trådar. Ja, det är jobbigt att vara barnlös men betyder det att är det ok att gnälla om det på sättet "var tacksamma över att ni kan få barn istället" i en tråd där du faktiskt inte hör hemma. Nej, verkligen inte! Eller tycker du att jag s ka gå in och gnälla om att min abort var jobbig i en missfallstråd?  Nej, precis. respektlöst!
    Klaraah skrev 2010-08-02 16:54:03 följande:
    Med killarna hade vi sex varje dag kring äl. Med tjejen i magen hade vi endast sex 3-4 dagar innan äl så jag tror på shettles-metoden.
    den metoden tänker jag prova! Något annat man kan göra samtidigt? Har läst om varma bad för pappan och att äta surt (för vem?)
    Vilken tråd menar du nu? Denna? jag har inte skrivit något av det du skriver i en massa trådar på planerar barn. Det jag menade är att man ska vara lycklig att man har barn/får barn oavsett kön. Det är som att säga till en barnlös person att hoppas jag verkligen får en flicka och beklaga sig när det ända en barnlös vill ha är ett barn, det är väl väldigt taskigt. Vill du skriva om din abort i en MF-tråd så visst gör det.

Jag förstår inte varför det är så fe att framföra sin åsikt, jag ska respektera alla andras känslor och tyckanden men vad jag tycker ska bara förlögligas och ifrågasättas.

Undrar hur min syster som hade sex 2-3 dagar EFTER ÄL kunde få en flicka och hur hon kunde få en pojke med sex 2-3 dagar FÖRE ÄL? Som sagt jag har bara svårt att tro det och jag bryr mig inte om kön påmitt kommande barn, lägger inte ner tid på knölar hit och dit och om det är snippa eller snopp eller barn öht just nu.
    kan ni respektera det?
  • Väntan på en liten
    skrållan1978 skrev 2010-08-02 17:50:02 följande:
    väntan: 2-3 dgr EFTER ÄL???? näää det där tror jag nog inte ens är kroppsligt möjligt=) nu är det sluttjafsat o här i tråden vill vi ha en trevlig attityd=)
    Jo 2-3 dagar efter ÄL var det och en flicka fick hon och det är sant och inget påhittat. Därför har jag svårt att tro på att sex då och då ger det och sex då det. Det är mannens spermier som avgör detta xx=flicka xy=pojke och inget annat.

Är det att tjafsa att diskutera detta, trodde det var det tråden handlar om.
  • Väntan på en liten
    Elsans skrev 2010-08-02 18:07:17 följande:
    Du fattar alltså fortfarande inte skillnaden? Ja, det är taskigt att säga till en barnlös att man absolut bara vill ha ett visst kön men det är INTE samma sak som att skriva det här. Det här är nämligen en tråd som är till för oss som vill försöka skaffa ett visst kön. Det innebär inte att ett barn med mostatt kön inte kommer vara precis lika älskat eller önskat, det innebär bara att man vill göra det man kan och försöka. Och vem har någonsin skrivit om att något av sätten fungerar med 100%.  Jisses!

jag respekterar absolut att du inte bryr dig om könet ett barn har eller om du skaffar barn öht. Jag undrar bara vad du gör här när du uppenbarligen inte är en av oss som vill försöka få ett barn med ett visst kön.
    Jag skrev här när jag var gravid, fick MA, kikade in här då och då och gjorde samma sak och såg mitt nick nämnas i tråden och undrade var som försiggår och varför man inte kontaktar mig vid inbox om det är något.

Du skriver att jag skrivit och gnällt i ANDRA trådar på planerar barn och sagt mitt om att önska kön och jag undrar bara vad du läst det. jag ska respektera er att ni vill ha flicka eller pojke och äter dricker viss samlagsställning osv och visst får ni syssla med det, men det verkar som vi verkligen missförstår varann. Hur skulle du ta det om din alldra bästa vän satt och beklagade sig och klappde sin göggravida mage och sa att nu har jag och maken gjot si och så och det ska ge en pojke sägs det medans det du sexar var och varannandag med din man i hopp om att bli gravid och gjort det i några år.

jag menar man ska vara tacksam över att man kan bli gravid och få barn, i slutändan är ju ändå inte könet, man skaffar ju inte kön utan barn.

Sedan detta med respekt, tycker ni det känns okej att snacka om en annan person i tråden istället för att skriva till den berörda personen det gäller? Skulle ni vilja komma in efter kanske 1-2 veckors frånvaro från tråden eller FL och upptäcka att folk har kritik gentemot er och att det snackas anmälan? Det tycker jag är respektlöst om något. Det behöver inte vädras i en tråd på ett allmänt forum.
  • Väntan på en liten
    Elsans skrev 2010-08-02 18:26:31 följande:
    Nej, du har inte gnällt om just att skaffa ett visst kön i andra trådar. Du har skrivit i en annan  tråd som jag har läst att man ska vara tacksam över att kunna få barn öht när tråden handlade om planering.  Att man planerar kön innebär inte att man inte är tacksam.

Att folk har skrivit om dig i denhär tråden innan hade jag ingen aning om, jag kom precis hit, förstås är det inte ok.

Så. Nu tänker jag inte diskutera detta med dig mer utan skriva om det tråden faktiskt handlar om för uppenbarligen kommer vi ingenstans och jag vill inte paja tråden.
    Du började skriva om mig se inläg 1488 om du glömt det och jag tycker det är respektlöst att dra upp det i en tråd jag inte är i särskilt ofta som du märkt och dessutom när du ser i fotnoten min vad som hänt och innehållet i en av mina senaste inlägg.

Ska jag respektera dig ch er och er önskan så kanske du ska även respektera mig för att få respektera, man kan inte bara kräva av andra och inte ge nåt själv.

Jag har inte gett mig in i andra trådar på planerar barn för att diskutera detta ämne eftersom jag anser att jisses, var tacksam att du kan få barn människa så jag brukar hoppa över såna trådar men de poppar upp gång på gång och har jag en dag då jag nyss testat negativt och besvikelsen är totalt för fenhundrafemtielfte gången i ordsningen och denna tråd poppar upp igen så kan det väl ha hänt att jag kanske bara har skrivit Var tacksam och sen dragit igen. jag tror det är vanlig mening bland barnlösa, läser det i trådar inne på svårt att få barn, men du kan fråga en barnlös person vad denna önskar sig mest om det är 1. Pojke 2. Flicka eller 3. Barn, är ganska säker på att svaret blir barn från de flesta av de som svarar.

Som sagt att skriva om mig i tråden och sedan inte ens minnas det och inte förstå är minst sagt märkligt.
    Som sagt är inte här för att förstöra eller tjafsa som nån kallade det utan för att fråga vad som förrsiggår här när man vänder ryggen till. Tycker man inte diskuterar enskilda personer på detta sätt, det finns inbox för det.

Varför anmäla då? Ska jag anmäla alla som tycker annorlunda än mig? ger ni respekt får ni respekt. Förstår inte alls vad man ska anmäla för. Förklara gärna du som drog upp det på sidan 149?
  • Väntan på en liten

Mina: Skulle vilja ha en förklaring.

• Väntan på en liten
    Elsans skrev 2010-08-02 18:53:24 följande:
    Jag skrev inte OM dig. Jag skrev TILL dig.

Tänker somsagt inte diskutera med dig längre utan vill skriva om det tråden handlar om nu.
    Hur kan du skriva till mig om jag knappt är inne i denna tråd? Då är det ju bättre att skriva till mig i min inbox, men mina skrv om mig och jag tycker det är respektlöst oavsett vad ni andra tycker.
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke