-
jag vet exakt då vi tillverkade det här barnet nämlogen den 15 jan då jag hade äl.prickade in äl då vi vill ha en pojke.....enligt mina beräkningar så skulle bf bli nån gång i okt men bm räknade ju från sista mensens första dag.....men hur har att man blir senare eller tidgare lagd för bf för betydelse på kön?LukasoViktorsMamma skrev 2010-05-07 17:04:39 följande:Jag tror ju också förövrig på principen att om man får ett senare BF datum vid UL så blir det en flicka och blir man tidigarelagd blir det en kille (har iaf aldrig hör om en som fått flicka och fått ett tidigare BF vid UL, om man visste när den blev tillverkad vill säga)
-
-
helt normalt enligt min bm, var hos henne då jag var i v.19 och då sa hon att det skulle ligga typ i navelhöjd, inget att oroa sig för. hoppas graviditeten går bra för övvrigt...skrållan1978 skrev 2010-05-23 08:58:23 följande:god morgon alla=)tänkte bara fråga en grej ang livmodern o dess höjd i vecka 18, jag är 17+1 idag och i morse när jag låg i sängen på rugg så kände jag livmoderkanten ganska precis vid naveln, den når alltså till navloen nu, är detta normalt och OK vid 18 veckor??
-
Hej Skrållan, gick in på denna sida, undrar betalar du för att få dina frågor besvarade.Är lite osaäker på hur detta funkar?skrållan1978 skrev 2010-05-25 08:41:31 följande:www.ingender.comkanonsida verkligen=)) fick svar i går från UL-experten charliecats som hon kallar sig=) hon är säker på flicka=) nu e det bara att hoppas att hon och selbing ser rätt=) om 8 dgr får jag veta!
-
Underbara nyheter lajm, Grattis själv på morsdag!!lajm skrev 2010-05-28 12:34:00 följande:Hej alla. Ville bara dela med mig av underbara nyheter. Vi fick brevet idag och det är inga kromosomfel på bebisen. Är så själaglad! Nu ska vi bara njuta av graviditeten. Tänk att vi går in i vecka 16 på Måndag. Det är sjukt så fort tiden går. Men åh så glada vi är nu! Det var väl en fin present till morsdag?! Kram och grattis till alla mammor på Söndag.
-
-
Skrållan, lycka till på tisdag. Förstår att det måste vara otroligt jobbigt att vänta på besked. Hoppas att allt går bra, förstå vad obetydligt kön kan vara i dessa lägen, håller tummarna för en frisk och fin liten bebis Kram
Lajm: grattis till den kommande flickan !! -
SKRÅLLAN....skönt att du fick så glada nyheter, jag är glad för eran skull. Lycka till framöver kram
-
hej allihoppa, var ett bra tag sedan jag var här inne och skrev, har dock försökt läsa ikapp lite och verkar som de flesta mår bra.
Själv är jag nu i v.32 (31+4) och väntar 3 dje barnet, har två tjejer sedan tidiagre och har denna gång försökt baka kille genom att pricka in äl. Hade sex på kvällen efter ältestet gett utslag och morgonen efter och inget flera dagar innan dess ( liten uppdateriong för de som glömt eller är nya här). jag har gått upp 7kg och min mage är lite liten så jag var på tillväxt ul i måndags, allt såg bra ut förrutom att bebben verkad lite liten, låg -19% på vikten så jag ska tillbaka om 2 v för ytterligare koll. Är egentligen inte orolig då jag även med de andra barnen sa att de var för små och så vägde de över 3.5 kg när de föddes. har inte frågat om könet på barnet, är faktikst lite feg när det gäller det mest för att jag är lite orolig för hur jag kommer reagera på ett tjej besked, även om hon isåfall såklart kommer att bli älskad, men jag längtar så jättemycket efter att få bli en pojkmamma denna gång, precis som ni alla där ute längtar efter att få flickor. På tul såg jag inget kön så vi får se om jag ser nåt nästa vecka, men jag tänker inte fråga får bli en överraskning...... -
-
Hej skrållan, jag var på ett tillväxt ul i går fö ratt kolla storleken på bebben, va även för 2v sedan och då beräknades den till -19% på kurvan, då frågade jag inteom kön eller nåt, bm var så fokuserad på att mäta och räkna rätt och det var ju det viktigaste. Vi har ju försökt baka pojke som du kommer igåg och igår när jag var där var det verkligen svårt att se nåt överhuvudtaget, bebben har växt till sig rejält. När hon skulle mäta lårbenet tyckte jag mig se svart mellan benen, inga streck som man har läst om att det ska vara utan svart skugga typ. Du som har erfarenhet av detta tidiagre vad tror du att det kan va, tjej ekller kille?skrållan1978 skrev 2010-08-21 07:40:42 följande:HEJ ALLA=) Blev så stressigt i gårkväll när vi kom hem så hann inte med o gå in på datan då=) Nåväl, jag måste göra er lite besvikna för det var JÄTTEsvårt o se könet i går
hon försökte jättelänge o först sa hon tjej o hon lät såå säker men så flyttade bebisen o navelsträngen var där o simma mellan benen hela tiden, så såg hon ngt som var som en avlång bulle mellan benen som antingen kunde vara en klämd pung eller just navelsträngen, så hon tog tillbka a sin säkerhet på tjej o sa att det var omöjligt o se hur vi än buffade o knuffade på magen. Bebisen låg nämligen med rumpan allra längst upp i magen o tryckte mot livmoderväggen o det var t då trångt o se, Allt är ju så stort nu oxå så jag fick 70/30 flicka, vilket inte är speciellt säkert alls.Jag tyckte det avlånga bollen såg ut som en pung mer, för såå svullen e nog inte en snippa iaf, o navelsträngen vet jag förvisso inte hur den ser ut. Först såg det dock ut som en tjeja, men så kom den där bollen o förstörde vår säkerhet, hehe=) Men bäst av allt, bebisen mår toppenbra därinne, beräknas väga 4100 gram vid bf=)))) såå söt o låg o rörde sig hela tiden=))) Kram från en lycklig och FORTFARANDE ovetandes kajsa=) -
Skrållan och Valkyrian ( kul att höra från dig, hoppas allt är bra med lilla prinsen och tjejerna oxå såklart). Jag är i v.33 och jag frågade inte specifikt om könet på TUL för hon var så koncentrerad på att mäta rätt, de uppskattade ju min bebis till bara 1400 gram i v.31 men nu som tur var har h*n gått upp till 1900gram. Jag såg den svarta skuggan mellan benen då bm mätte lårbenet men jag tycker att det var svårt att se nåt överhuvudtaget, var nyfiken på om ni hade nån teori kring skuggan....
Skrållan jag hoppas att det blir en liten tjej för din del när du nu ösnakr det så mycket, lycka till den 6 sept -
lajm bf 101010...lajm skrev 2010-08-25 21:34:56 följande:Valkyrian - Oj vad tiden gått fort. Prinsen är redan 5 månader. Tyckte nyss att du skrev här från BB..
Skrållan - Håller tummarna att bebisen vill visa sig från "rätt" sida den 6 september.
Rimi - nu är BF inte långt borta!Vilket datum hade ni fått?
Själv är jag i v 28 nu och kan knappt förstå än att det kommer en till liten bebis i November. Spännande och roligt men lite ofattbart -
grattis skrållan till pojken i magen o grattis jennyfer till din pojke oxå !!! vill oxå ha en pojke, v.35 idag....
-
Hej allihoppa,
själv är jag i v.37 och det känns som att bebben kan komma när som helst. har massa förvärkar, svårt att sova på nätterna och kissar stup i kvarten. Dessutom äter jag precis hela tiden men trots det endast gått upp 9 kg. På TUL sa de att det skulle bli en liten bebis låg på - 12% på kurvan,men jag tror inte det blir så känns som den växt ikapp. Ska bli spännande att se vad det är för nån därinne då vi inte tagit reda på könet. Hoppas ju på en liten kille efter 2 tjejer och det kändes så till en början sen förändrades det till tjejkänsla o nu tror jag på pojke igen.... Håll tummarna för mig att det e en liten gosse
Kram på er -
hej alla, ville uppdatera er med att jag bkivit 3 barns mamma,,,vi har fått triss i tjejer. princessan kom i torsdags och är helt underbar,förlossningen gick över förväntan trots att jag har hört om katastrofförlossningar vid tredje barnet. Vi bakade ju kille egentligen hade sex på äldagen samt morgonen efter med detta hjälpte inte och jag vill bara verkligen hålla med om alla som skrivit att det egentligen inte spelar roll vilket kön barnet har när det väl ha kommit ut, så känns och kändes det när jag fick upp henne på magen. Sen är det ju en liten sorg att jag troligtvis inte kommer bli en pojkmamma fast jag så gärna önskar det, tre barn är vi nog nöjda med i vår familj.
Önskar er alla här inne lycka till med magar och bebisar, kommer komma tillbaka och läsa era inlägg precis som jag gjort tidiagre
Kram -
tack för gratulationerna Lycktan och påväg mot syskon !! Syrrorna är överförtjusta i sin lillasyster trots att de önskade sig en lillebror "för att pappa inte ska va ensam kille". Nu tror jag inte ens att de tänker på pappa utan är upptagna med att hjälp mig med den nya bebisen. Sorgen över att inte få uppleva en pojke lägger sig otroligt fort som jag skrev tidigare, det som känns allra jobbigast är omgivningens reaktioner, att de nästan tycker synd om en för att det blev en tredje tjej, dessutom ska alla beklaga sig för mig om detta, att de tycker at det var tråkigt at det inte blev en pojke. Förstår inte att folk orkar bry sig och inte kan uppskatta att man överhuvudtaget lyckas bli gravid och att man föder fram ett FRISKT och efterlängtat barn, tur att man har all kärlek och omtanke från sin man och sina barn ....Lycka till med era graviditeter
-
hade bf 101010, men tösen hade lite bråttom ut och kom den 7:e istället. inte långt kvar för dig nu, håll ut de sista veckorna så har du din bebis snart i famnen !!lajm skrev 2010-10-13 19:02:30 följande:Grattis till prinsessan Rimi! När hade du BF? Har för mig vi har legat ganska jämnt i antal veckor men du var nog någon/några veckor före mig! Jag har ännu 4,5 v kvar till BF. Längtar jättemycket. Grattis igen till triss i sessol
-
Tack igen för alla gratulationer !!!
-
grattis skrållan !!!