• rimi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

STORT GRATTIS VALKYRIAN; äntligen kom den efterlängtade gossen. Stor kram från mig  {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}

• rimi

Valkyrian, jätteglad för eran skull, äntligen en liten kille. hoppas också få uppleva detta sista september då vår bebbe kommer Kram{#lang_emotions_heart}

• rimi
    Valkyrian1 skrev 2010-03-30 10:33:25 följande:
    Äsch, fixade det någolunda:)
    Valkyrian, Guud så söööt han är....
  • rimi
    Miffi skrev 2010-04-07 19:41:08 följande:
    Nu blöder jag inte längre, hoppas nu bara att det inte kommer tillbaka Hoppas ,hoppas
    Hej Miffi, jag fick rosaaktiga flytningar i helgen och blev lite nojig och då är jag ändå i v. 15 nu. men jag vet hur hemskt det känns när det kommer har själv haft missfall vid min första graviditet. För min del har det också slutat så det berodde nog också på överansträngning. Tur att det slutade blöda (var det klarrött eller rosaaktigt?) men om jag vore du skulle jag kolla upp det i allfall eftersom du hade missfall förra gången också....Lycka till !! 
  • rimi
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-04-10 14:16:10 följande:
    Jag köpte också lite gravidbyxor idag, tycker de klämmer lite med de andra... jag e i v 13 nu o jag har väl inte direkt någon formad gravidmage men jag är väldigt upsvullen, ser tjockare ut tycker jag. Men jag tänkte försöka vänta lite till med att berätta på jobbet, men d blir ju svårare o svårare  o dölja, men d kanske bara e jag som tänker på det förstås.När berättade ni/tänker ni berätta på jobbet???
    jag berättade i v.13 ungefär, nu är jag i v.15. Tyckte själv att det började synas lite fast det kan ju ha varit inbillning så jag tänkte att det var lika bra att berätta. Gravkläder köpte jag för typ 2 veckor sedan, tyckte att det började bli för obekvämt med en ihoptryckt mage...men det är svårt man är i ett mellanläge, för stor för vanliga kläder och för liten för mammakläderna liksom, man får hitta nåt mitti mellan....
  • rimi

ang att ligga kvar eller ej efter sex, tidiagre har jag gått upp hela tiden och jag har två flickor. men denna gång fick jag tipset att ligga kvar på höger sida då jag berättade att jag ville föröska mig på att baka pojke,,,,så jag gjorde det så får se om det funkar{#lang_emotions_wink}

• rimi
    telma64 skrev 2010-04-11 22:45:12 följande:
    jag har oxå två flickor första gången låg jag kvar andra gången gick jag upp och kissade direkt..hoppas du får din pojke nu då? ska du ta res på lönet eller vänta till BF?
    jag vill gärna ta reda på könet men mannen vill inte, helt bestämt, får se om jag lyckas övertala honom!!
    Hur går det för dig, väntar du på BIM nu eller? Håller tummarna för att du också får din efterlängtade pojke...känns ju som vi inte är så många här som vill ha just pojke....
  • rimi

Nu måste jag få fråga alla er här om en grej, kan låta löjligt men jag är lite orolig. Jag är i v.17 och igår var jag på begravning, som seden kräver var det svarta kläder som gällde. Jag hade inga svarta mammabyxor så dum som jag var klämde jag in min mage i mina vanliga svarta byxor. Visst var det trångt med det gick. Efter en heldag i dessa för små byxor kom jag hem o skulle lägga mig. Då var jag öm och hade ont där byxlinningen suttit. På natten fick jag ont i magen och då kom alla hemska tankar: tänkt om de trånga byxorna ledde till att jag på nåt sätt klämt åt bebisen eller navelsträngen,  att den fått syrebrist eller hjärnskada eller nåt.....

Usch detta är kanske löjligt men jag är faktiskt orolig och ändå är detta tredje barnet, är det nån kan säga nåt om detta???{#lang_emotions_embarassed} 

• rimi
    skrållan1978 skrev 2010-04-21 10:12:37 följande:
    Jag är nervös idag, ska in på koll nu idag halv 2 och är orolig att gngt  e fel, kände visserligen liten i går men ändå,, jag är orolig... hoppas sååå allt e bra med liten i magen=)
    Jag håller tummarna för din och din lilla bebbe...
  • rimi
    skrållan1978 skrev 2010-04-24 21:11:42 följande:
     ÅHH vad jag längtar, om snart bara 11 dgr får ja se liten igen, o få en film på H'n=)) OHH vad jag längtar nu!!!!! ngn som varit på tittut????
    skrållan, själv har jag magkatarr och har också ätit medicin, tack o lov känns det mycket bättre nu...Jag ska på UL den 4 maj, ska verkligen bli spännande men jag tror att vi bestämt att inte fråga efter könet eftersom min man inte vill det, men jag ska hålla koll om jag ser något, sen kasnke ni kan hjälpa mig med det om jag lägger upp bilden här., är verkligen usel på att se skillnaden....
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke