• rimi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Idag var jag hos min barnmorska för en extrkoll, har varit lite orolig för bebbeb i magen eftersom jag haft ont i ryggen, haft rosaaktiga flytningar och starka sammandragningar. Fick veta att bebisen ligger ganska långt ner och hjärtljuden var runt 140 slag/min, nån som har erfaraenhet kring det där med hjärtljud och kön eller om magen är hög el låg? Med tjejerna tror jag att hjärtljuden oxå låg runt 140..
    försökte ju verkligen baka pojke denna gång så vi får se, är i v. 17+ nu.

• rimi

Lukasoch viktorsmamma...grattis till pojken även om jag vet att det var en liten princessa du försökte baka, så snart den första besvikelsen har lagt sig så kommer du känna glädje inför det här barnet också , huvudsaken är att man får en frisk liten bebis...Kram till dig !!!!

• rimi

LAJM....SKRÅLLAN...
    På mig började det nog synas i typ v. 14 eller så men jag sa till dem på jobbet vid v.12. Mammabyxor köpte jag också i v.13-14, skulle nog kunna ha mina vandliga då men kändes lite obekvämt, varför trodde du Lajm att de skulle bli arga på jobbet? Själv var jag nervös inför att berätta men oftast går det ju hur bra som helst.

Nu är jag i v. 18 och men jag har nog inte gått upp så mycket i vikt. På inskrivningen hos bm vägde jag 66kg och då var jag i typ v. 12, idag ställde jag mig på vågen på jobbet och den visar 67.4 kg. Var ju hos bm i veckan och hon hade först svårt att hitta hjärtljuden, men det var för att bebisen låg så långt ner, tillsist gick det ändå. Ska på Ul den 4 maj och det ska bli spännande , var 4 år sedan sist och som sagt jag är jättenyfiken på kön då vi försökt baka pojke men mannen vill inte veta...Lajm försökte ni baka flicka eller?

• rimi

PÅVÄG MOT SYSKON...grattis nu är det verkligen syskon på G !!

Verkar som de flesta nu tror eller vet att de får motsatt kön till de som de önskat eller försökt baka...själv har jag ingen specifik känsla för vad som ligger där inne är i v. 18+ . Vi har ju försökt baka pojke och hade sex endast på äl dagen och morgonen efter och det blev ett pluss då. Även om chansen är stor att det blir en till liten tjej (då jag har två innan) så tar jag inte ut något i förskott, men jag hoppas verkligen på en liten pojk. Ska på UL imorn men maken vill ej ta reda på kön, jag hoppas på att det nånstans ska synnas ändå....Börjar bli lite nervös nu...

• rimi
    skrållan1978 skrev 2010-05-03 20:32:14 följande:
    hej alla=) vad flitigt det skrivs härinne=)) mkt spänning kring detta med pojke o flicka=) Här e nerverna på topp just nu, om bara 3 dgr så är det stockholm och UL=) LÄngtar sååå sjukt, ska bli kul o se om vi får veta könet då.Känslan säger flicka men logiken o hjärnan säger pojke, haha, nåväl vi får väl se vad det är!Har gått in i vecka 15 nu och magen växer så smått, längtar efter att få liten därinne, snart snart så!
    imorgon är det min tur för UL. maken skulle ju följa med och ville absolut inte veta könet, men nu har han fått reda på att han måste utomlands imorn bitti, packar för fullt nu och han blir borta i 2 dagar. jag har absolut ingen lust att skjuta på ultraljudet men det känns jättetråkigt att haninte ska med, han vill ju själv så gärna. Nu vet jag inte vem jag ska ta med, mamma eller en kompis båda vill följa med. Vet dock inte om jag "vågar" fråga efter könet....tänk om jag blir besviken, är lite rädd för mina känslor....
    Skrållan du har ju av båda könen, varför vill du ha speciellt en flicka nu?
  • rimi

hej alla, idag var jag på UL och det var verkligen kul att se bebisen i magen. Det var fullt ös därinne en riktigt livlig krabat. Fick dock BF framflyttad vilket jag hade misstänkt då jag visste exakt datum på då jag blev gravid, men hela 10 dagar blev jag framflyttad, så bf datum blir 101010, vilket är ganska kul !{#lang_emotions_laughing}
    Jag är alltså i v. 17 + 1 och inte i v.18+ som jag hela tiden räknat på. Undrar över sannorlikheten att de kan se könet exakt i denna vecka, v.17 är ganska tidigt, nån som frågat efter kön och sedan fått en överaskning, läst lite på nätet om en del som fått felkön sagt till sig så sent som i v.32....är det därför de inte riktigt vågar säga könet?

• rimi
    skrållan1978 skrev 2010-05-03 21:02:06 följande:
    rimi, förstår det känns tråkigt. man vill ju gärna ha med sig sin man=)På frågan varför jag vill ha en flicka så är den väl som hos alla andra ungefär=) längtan efter en flicka är stor, speciellt då jag har 4 pojkar och 2 flickor, varav dom 2 sista är pojkar. Detta är dessutom sista chansen att få en liten tjej då det är vårt sista barn... Blir glad för en kille med men gäärnaen tjej såklart, minsta dottern på 3½ år vill sååå gärna ha en lillasyster då hennes enda syster är 15 år, så hon vill nog gärna ha en syrra i hennes egen ålder o pyssla o leka med=)))
    ok skrållan då förstår jag att din lilla tjej vill ha en "kompis" hoppas att det verkligen blir så!!
  • rimi
    skrållan1978 skrev 2010-05-04 21:22:28 följande:
     rimi: sa dom vad du ska få?? glömt om du sagt det innan=)*skäms* jag har sett kön på rul med alla mina=)
    nä hon sa inget men visade vid könet men jag kundeinte urskilja något, det kasnke betyder att det är en flicka då??? Men jag tänkte att i v.17 så är det kasnke svårt för dem att verkligen se skillnad på könet, enligt bm så skulle jag vara i v.18+4. Vet nån hur stor felmarginalen är om det tex säger att det är en flicka eller pojke?
  • rimi

nån som har erfarenhet från felsägningar på kön på UL?{#lang_emotions_wink}

• rimi
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-05-06 06:11:15 följande:
    Nu hänger jag inte med tror jag, är du nu i v 18+4 enligt ultraljudet eller v.17+1????För jag är v. 17+0 idag och har BF 101021..Så fick du ett tidigare eller senare datum för BF..
    nej enligt Ul som jag var på den 4 maj så var jag i v. 17+1 (enligt den som gjorde ul) och då fick jag bf 101010. Enligt min bm o sista mensens första dag skulle bf vara 100930,,,jag fick allstå det senare datumet som beräknad förlossning. Men det låter ju konstigt att du fick så mycket senare än jag, idag är jag i v.17+4...
    Vet du vilket kön du väntar?
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke