t0va skrev 2011-02-28 13:12:40 följande:
F-n... ska det börja strula nu igen?!
Fick meddelande från bvc och de skriver ut profylac igen men det är sista gången vi får det, måste träffa läkaren. Det ska vi göra nästa vecka på 6mån, kontroll. Jag som hade tänkt att hanen inte behöver ta ledigt men nu orkar jag inte åka själv.
Är så rädd att de ska börja tjaffsa om att vi ska provocera igen eller att vi inte kommer få någon ersättning. Theo är omväxlande hård i magen och inte, blir inte klok på om det är något som han äter som inte funkar eller om det är omogen mage. Han får mest ersättning och gröt eller välling på kvällen. Sen nu lite potatis på dagen.
Jag vill inte provocera igen, jag orkar inte det. Har varit sjuk själv i 3 veckor och nu fått halsfluss så jag är helt slut och hanen hjälper inte till. Ska jag inte få sova på en vecka igen och ha Theo ska vara hysterisk och gallskrika nu när vi äntligen börjar få lite rutiner hemma på sömn och mat och lek.
Hoppas läkaren är vettig och förstår att det inte ska provoceras igen. Läkaren på allergimottagningen sa att vi inte ska provocera förrens han är över året, men den läkaren har vi inte träffat utan fick diagnos på det vi berättat. Var lite akut där ett tag och ingen tog emot oss.
Dietisten på allergimottagningen har ju sagt att vi inte får ersättning efter 6månader då ska han enbart äta gröt och välling. Sinlac verkar inte fungera, sempers är svårt att få tag i och enagos blir han förstoppad av... Bäst är den egengjorda majsmjölsvälling/gröt men den måste vi väl berika med ersättning som vi gör nu?
Fy nu kommer jag ha ångest i en vecka över detta
Precis som de andra skrivit. Ni har ju en läkare som hjälpt er. Kan ni inte få en och samma läkare som ni går till och som skriver ut ersättning. Det här är ju löjligt och det minsta ni behöver.
Ja, ni har rätt till ersättningen så länge han behöver den! Speciellt eftersom det strular med mjölkfria gröter så MÅSTE ni ju ha den! Stå på er! Kram!