Tibell skrev 2010-03-29 22:44:23 följande:
Ja prickarna under hakan känns som tvålens fel..så den åker bort. Men resten av eksemen har jag ingen aning om varför de är där. Men jag tror nog de kommer innefrån med tanke på hur hon varit under helgen. Gnällig, svårnattad, bajsade vatten igår, jätte svår att mata..bara släpper flaskan och skriker. Detta kan självfallet även bero på utvecklingsfas eller tänder. Men det känns som om det hör ihop med eksemen! Men det innebär i sådanafall att hon är lika allergisk mot "något" som hon är mot mjölk. det vill säga att vi hållt i något och sedan har hon bitit oss i fingrarna eller vi kanske gett henne tutten utan att tvätta oss. Men hur i hela fridens namn ska vi kunna veta mot vad?! Usch. Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas morgondagen ser bättre ut. tycker så synd om min lilla höna som ska ha svidande och kliande eksem!
Min kille är ju så allergisk mot vete, havre och mot ägg... Alltså att minsta spår räcker för att han ska få en kraftig reaktion.
Om ni även har bakat i helgen så är det inte omöjligt att hon är luftburet allergisk mot ägg.
Men då har jag en följdfråga. Har de tagit RAST (eller prick) på ägg? Om inte annat så är det vanligare att ägg visar då det oftast är en snabb reaktion än annat.
Och du, tror mer på allergier än alla utvecklingsfaser som finns. Jag vet man försöker hitta troliga orsaker, men alla symtom som du skriver så låter det rättså självklart att det är något hon har reagerat på.
Hoppas hon blir bättre snart!