Mjölkallergitråden - bebisar
Så nu är nästa steg att ta bort nästan alla mjölkprodukter. Stora tösen ska få behålla sin välling och vi kommer behålla en viss del mat som innehåller mjölk. Men alla rena produkter ska bort! Gör vi rätt då!?
Nu har jag dokumenterat Bellas eksem idag! Och det visar tydligt att de kommer i samband med att hon ligger nakenfis och när jag inte tvättat händerna innan jag rört vid henne. Så idag efter 711 handtvättningar är hon riktigt bebisfin i hyn! Ända misstaget skedde vid lunchen då jag skulle kavla upp hennes tröjärm på ena sidan. Hade stunden innan gett stora dottern morötter ( med flytande margarin på ) med bara fingrarna. Idiotiskt klantigt och jag kom på mig själv i samma sekund jag gjort det. Och mycket riktigt. 10 minuter sedan hade hon eksem..enbart på den armen jag snuddat vid! Så hur ska ni nu fortsätta ?! Vi kan ju inte tvätta händerna innan vi rör vid henne ?! Nu är det inte jätte svåra och fula eksem hon får men ändå?! Ska vi plocka bort alla mjölkprodukter eller ska vi fortsätta tvätta händerna. Jag har ju själv rätt känslig hud och kommer få självspricker av det här!! Dessutom är jag senil också .. kommer säkert glömma bort mig titt som tätt;)
Hur länge har man vällingmage ?!
Okej. Då kör vi på mjölkfritt för stora dottern med..i allafall byta välling! Men hur ska vi göra med andra produkter. Typ färdiga rätter som innehåller mjölk..ska vi skippa dem med ?! Tänkte på att undvika att lillan får eksem!
Jag tog upp detta med sambon om att vi ska köra mjölkfritt för alla. Han var inte alls med på noterna. Han säger ju fortfarande bara att hon liiite känslig och då anser inte han att vi ska behöva vara mjölkfria..han som inte ens dricker mjölk!!! Men samtidigt förklarade jag för honom att det är ohållbart för mig att tvätta händerna 711 ggr om dagen! Dessutom lär hon snart krypa ( om hon följer storasysters mönster ) och då lär hon säkert stoppa alla smuler hon hittar i munnen!! Känns liksom dumt att riskera
Fast jag misstänker inte att stora tösen är mjölkkänslig. Jag vill bara få bort alla mjölkprodukter så minsta dottern slipper utsättas för mjölk via kontakt!
Enda jag undrade över var stora dotterns mage =) Har bild på den i galleriet. Men den ser väl ut som vilken 3-åring mage som helst ?!
Okej. Får se hur vi gör med stora tösens välling! är ju bara 2 flasker om dagen det handlar om! Men resten plockar vi bort. Funkar inte med min hud att tvätta sig så många gånger jag gjort idag! Det positiva är att hon har varit jätte fin i hyn hela dagen. Förutom incidenten vid matbordet. Skönt att allt tvättande gjort resultat!
Ja jag har också fått bilden av att små och lite smalare barn har större mage. Det var min moster som påpekade att hon fortfarande har vällingmage. Skönt att höra att det finns fler med goa vällingmagar =)