mummy40 skrev 2010-03-04 17:55:05 följande:
hej,det låter lite som med vår son. Han är mjölk,ägg,soja,alla sädesslag och nu även majsallergiker.Isomras,vid ca 5-6 månader började han få smakisar av bla den mjölkfria gröten från apoteket, och det var då allt började bli mycket, mycket värre med sömnen tex, uppvak exakt varje timme varje natt sen dess och framtills nu när majsen är borttaget. I den gröten finns nämligen majs så väl som sojalecitin som man kan reagera på om man är känslig vilket vår son är. Han gillade heller aldrig den gröten, så det jag funderar över är om din flicka kanske är känslig för majs och /eller soja med? vidare är vår son så mjölkallergisk att det räcker med en droppe på huden så blossar det upp nässelutslag inom 5min.Althera och peptijunior fungerade aldrig heller på honom, där finns trots hydolysering små mängder protein kvar som känsliga kan reagera på om jag förstått det hela rätt,så vi fick neocate utskrivet men den totalvägrar han också,så jag har fortsatt amma istället.
ja majs är kanske ett alternativ! Hon har nämligen fått majskrokar att suga lite på i dagarna! Dock ingen idag men hon har varit tokgrinig hela dagen ändå! Men vilken gröt ska jag då testa ?! Eller är det kanske lika bra att göra egen! Kan ju vara så att eksemen hänger i hop med en ny allergi?!
Altheran verkar funka bra på våran tjej! Hon var ju helt eksemfri för några dagar sedan men så blossade det upp igen efter kontakt eller intag av mjölk