Tibell skrev 2010-02-14 19:24:13 följande:
Nä jag vet inte riktigt =( Känns ju som om detta borde räcka. Tänkte jag skulle ringa barnmottagningen igen imorgon och berätta hur dagen sett ut idag. Tror de mig inte visar jag dem bara bilderna! Nu är det bara att lära sig allt detta med mjölkfritt! Hon är ju snart 4 månader och det är tänk att vi ska börja med smakisar. Vilken gröt skulle du rekomendera!? Och de fruktpureér och sådant som finns i affärerna..är de mjölkfria?! Det lättaste måste ju nästan vara att göra egna..men vart kan man hitta recept?! Tack för att ni är så snabba med att svara =) Lugnar ett oroande mammahjärta mycket ska ni veta!
När hon är 4 månder så finns väl bara en gröt som är mjölkfri och det är Sempers risgröt som man köper på apoteket...rätta mig om jag har fel.
Sen kommer ju enagos gröt men den är ju från 6 månader och innehåller mkt mer fibrer.
Fruktpuréerna är mjölkfria som finns i affären men LÄS på allt! Det kan finnas mjölk i det mest konstiga som man ALDRIG trodde det skulle finnas mjölk i.
Ang att inte ens pappan tror på dig, så var det för mig med eftersom han alltid jobbar em/kväll och det var mestadels då sonen skrek. Till den dagen jag provocerade, mkt för att övertyga maken, och då skrek sonen KONSTANT i 6 timmar och fick diarré och sen höll det på i 2 veckor till ungefär... DÅ trodde han på mig
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
när han liksom fick uppleva det själv.
Jag FÖRSTÅR att du tvekar trots att symtomen är VÄLDIG tydliga på er dotter, man liksom blundar på nåt vis. Ring barn och prata med dem!!