Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
Hej tråden!
Tillbaka i verkligheten efter en veckas semester söderut. Hem ljuva hem! Det blir lätt lite mycket av det goda när man är ute på tur, en 2½ timmes promenad (iofs i maklig takt) gjorde mig helt ledbruten i flera dagar men men... Det var riktigt kul att få träffa släkten och det var en toppenidé att ta det på en vecka i stället för 4 dagar som var originalplanen. Nu blir det att mysa hemma resten av sommaren med lite dagsturer och sådant för att fylla ut tiden.
Lisabettan:
Låter inge vidare med värden som tyder på hotande HF. Jag hoppas verkligen att ni får kontroll på blodtrycket så det inte blir värre och att liten vill stanna i magen tills det är dags. Jag påbörjar tätare kontroller nu också, men bara i förbyggande syfte på grund av HF:en jag fick sist.
tuds:
Vi kommer mest troligt att ha långärmat och tights på bebben första tiden, men någon enstaka kortärmad kan vara bra att ha som omväxling, ibland kan det kännas mer lagom att ta på kofta utanpå kortärmat än att ha långärmat hela tiden.
Vi fick lillan i oktober, skaffade en overall i strl 56 som hon hade fram till februari-mars. 68:an som vi bytte till sedan var gigantisk på henne, men fick duga säsongen ut. En stor overall är enkel att ta på (bara att släppa ner barnet och dra igen) men gräsligt otymplig i babyskyddet när man ska hitta rätt med remmarna. Jag skulle inte gå så högt som strl 68 till i vinter om inte bebben är stor eller växer fort.
Vi har varit och tjuvkikat på liten! Det ligger och skvalpar en liten "medelsvensson"-bebis därinne, ligger exakt på tillväxtkurvans normallinje och verkar trivas bara fint. Sååå skönt! Nu blir nästa koll på specen i v.38-39 om inget oförutsett händer.