lysa:
Tisdag (imorgon) har jag BM och så där typiskt misslagomt klockan halv tio också. Hmpf!
Loris:
Haha! Det är tur att man har familjen!
Nog är det härligt ändå att man kan se en liten bit av sig själv i de små - här har vi en riktig liten vattengalning (precis som mamman när hon var liten) och envis är hon så det räcker (som mamman igen). Pappan har bjudit på ett fordonsintresse som gör att folk som ser lillan stå och titta helt fascinerat på byggabetsplatser nickar igenkännande och säger "ja, se pojkar och traktorer...."
Barnrummet är i stort sett klart nu. Det som inte är gjort ännu är de tre tavlorna som ska upp - ska fixa skruv idag eftersom vi bara hade fel sort hemma. Sedan ska vi iväg till helgen samtidigt som maken jobbar sista veckan nu så jag tror att lillan får sova kvar hos oss den här veckan så vi inte tappar rutinerna. Det är tillräckligt hur det urartat bara nu under helgen när vi lyckats vända dygnet så barnet somnar för tidigt på kvällen och vaknar nästan outhärdligt tidigt på morgonen - i morse var det morgon kvart över fem.
Det har varit så himla kul att fundera och ordna barnrummet att jag vet inte vad! Och lillan älskar det, även om man märker att hon ännu inte riktigt vant sig vid de nya grejerna.
Vi har också lite sisådär med förvaring inför nästa bebbe. Det kommer helt klart att bli en omställning att hämta lillans kläder från hennes garderob/byrå innan man går till badrummet där lillis kläder kommer att förvaras istället. Det kommer att dröja sådär tre-fyra dar så har nog halva lillans garderob flyttat in i badrummet igen...
Vi har kvar allt sedan lillan var bebis, förutom absoluta hatobjekt. Det har blivit ett antal plastbackar staplade i garaget sedan hon kom, men när man hade planer på en till så kändes det dumt att göra sig av med grejerna. Den här gången blir det att sortera i två högar. "Kuriosa" och "kan doneras om det inte blir fler". Ambitioner, ambitioner... förmodligen blir det precis likadant igen, drivor med kläder i vårt sovrum för att tas itu med "sen".