• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • Loris
    Li81, Vad otäckt, hoppas verkligen att du får bukt med gallsyrorna =/ *håller tummarna för dig*

Moyo,  kunde de se vad det var som låg där inne?   (Visst ville ni veta om de kunde se könet?)

Ang. pigmentförändringar så hoppas jag verkligen det inte är "SÅ" vanligt som man  tror, var ute 5 timmar i solen med jobbet igår (5 timmar gick så otroligt fort och det var helt underbart att vara i solen så tanken på att man kanske skulle passa sig lite slog mig aldrig!), hade ingen solskyddskräm heller så nu har jag bränt mig i ansikte, armar, ben, axlar, bringa.. everywhere hehe Nåja! Såg att det går att behandla pigmentförändringar om 'shit hits the fan' och något väldigt skabbigt dyker upp, även om det skulle vara kostsamt.

Idag är min första havandeskapspenningsdag! Så underbart att ha lite ledigt, även om den första dagen inte blev särskilt rofylld Jag passade på att ta med mig lillan och åka på maxi för att handla in alla de där "måste" sakerna inför bebisen som blöjor, tvättlappar, amningsinlägg, bindor osv osv! Så nu är skötväskan redan packad och klar, det är visserligen flera veckor kvar men det är så skönt att ha sånt där bortgjort.
  • oxytocin

Jag fick några pigmentfläckar förra graviditeten, men bara i ansiktet. De försvann snabbt, bara en svag kvar. Var noga med att smörja in mig och hålla mig mycket i skuggan. Denna gång smörjer jag mig sämre och är mer i solen men inga fläckar än...

• Andrenna

Hej allihopa!

Li81: vad tråkigt att dina gallsyror stigit. Håller tummarna att du snart får bukt på dem.

När det gäller amningsbh rekommenderar jag twilfit. Var där igår och inhandlade amningsbh. Riktigt snygga fanns det, bra storlekar och superbra service. Rekommenderas varmt!!

När det gäller overall satsade jag på en 62/68 så han har lite att växa i. Hoppas han kan ha den ett tag i alla fall.

LindaMattias: när det gäller bilbarnstol verkar de alltid ha hemma stolar. Men jag tror inte man ska åka dit sista veckan utan är ju bra att åka dit några veckor innan i alla fall. Vi har inte heller skaffat sådan än men vi är ju bara i v 32 än så det ska hinnas med hoppas jag.

Låter härligt för er som är lediga. Även om jag känner mej pigg och inte har några krämpor räknar jag verkligen ned tills jag får lite semester. Bara 5 veckor kvar att jobba efter denna, sedan blir det 3 veckors semester innan det är dags.

Ha en jättetrevlig sommar och ledighet allihopa!!

• Moyo

Li81:
    Men räckte det inte med illamåendet, stackare?
    Hoppas verkligen att ni får bukt med dina dåliga värden och att bebben får fortsätta växa till sig i magen. Statistiskt sett så är ju sannolikheten att det går bra stor så här pass "sent" i graviditeten ändå, men en normallång graviditet är ju att föredra framför snitt och neo.

Twilfit var ett bra tips! Jag ska ta en tur dit nästa gång jag är till stan. Jag blev allvarligt avskräckt när jag gick på Change höggravid med dottern och de vägrade mig service pga att jag var där innan lillan fötts - "kom tillbaka när bebisen är fyra-sex veckor när brösten antagit sin nya form..." Hmm, VAD? Jag blev så chockad att jag bara åkte hem. Sedan fick gubben slumpköpa medan jag låg på BB och jag måste nog säga att en BH utprovad 4 dagar före "landning" nog hade varit ett bättre köp.

Loris:
    Härligt med "ledigt", även om man ofta går ut lite väl hårt när man har tid.
    Och visst kunde hon se vem som bodde därinne, så nu vet vi vad det blir - men ingen annan (förutom BM då).

• Li 81

Moyo: Hahahah det var det värsta jag har hört. Vad ska man ha för bh fram till dom är 4-6 veckor då? Ja på det sättet får dom inte så mycket sålt.
    Twilfit kan jag också verkligen rekommendera, jag köper alltid mina bh:ar där. Bra service, så det går fort när man är där. Annars tycker jag att det är ett straff att hitta sig en bra bh.

Ja jag tror också att jag måste ta tag i att tvätta bebiskläder, packa bb-väska mm. Framför allt för att det är max 5 veckor kvar tills killen kommer till världen. För hur som helst så kommer det att bli en igångsättning senast v.37. Ja men då harman lite att fördriva tiden på....

Tror aldrig att jag skrivit ett sånt här tidigt inlägg tidigare, men tyvärr har jag inte fått sova något i natt pga klådan. Så jag får se om jag måste ringa upp till specmödravården.

Tycker faktiskt det är skönt med en mulen dag, tråkig som jag är. Men hoppas ändå att det inte dröjer länge tills solen tittar fram igen.

Ha en bra dag

• HannaMaria84

Tackar alla som rekomenderade ställen jag kunde gå och handla bh på, ska nog ta mig en tur på stan senare idag och kolla lite.

Jag är bara i V24,5 så jag har inte enss hunnit köpa några saker till bäbben, men på onsdag ska jag på ikea och köpa nå skåp som vi ska i badrummet för bäbisens kläder och skötsaker. Sedan så måste man väll börja kolla på skötväskor mm. Jag tror på att man ska köpa lite itaget och inte allt samma månad som bäbisen ska komma.

Ja en fika skulle vara kul. Då får man ett ansikte på alla trevliga människor som är med här på forumet. Är det någon som känner sig sugen förutom Kramissara och jag och har något förslag på datum ?

• LindaMattias

Li 81 - så jobbigt med de stigande värdena. Håller tummarna för att bebisen har det bra där inne och kan stanna inne till v 37.

Men så himla knäppt att man inate skulle få köpa en amnings-bh innan förlossningen. Sjukt!

Jag har fåt pigmentfläckar. Dels i pannan (tacksam över att jag har lugg) och dels strax under ögonbrynet. Hoppas att de försvinner sedan.

Ja, en skötväska kanske man skulle införskaffa... Och så alla sådana där nödvändiga grejer som blöjor... Har knappt tänkt på att man behöver spdant också =)

Jag är med på fika om det passar. Jag är ju ledig mest hela tiden. Föreslå en tid och gör en fikalista =)

Nu väntar duschen och sedan Strömpilen!

• Knyttet och K

Jag kollade också på amningsbh:ar på Change. De sa till mig att de rekommenderar att man provar efter förlossningen. Jag tror att det är för att de har byglar på sina, det kan ju vara viktigt med passformen då. Iofs beror det ju lite på hur mjölkgångarna går också antar jag, om byglarna kan ge upphov till mjölkstockning eller inte. Jag förstår dem, men att vägra någon service låter ju lite väl. Eftersom jag ammat tidigare vet jag hur mina bröst är under amning så jag skulle kunna köpa bh nu lika väl som sen. Nu var jag dessutom desperat efter en bh att ha nu så jag hade nog ändå inte använt den så mycket sen. Jag vill ha en mjukare amningsbh tror jag, jag brukar aldrig använda amningsfunktionen ändå utan lyfter bara upp bröstet över kanten.
    Min favoritbh är en från Triumph, men den verkar inte finnas kvar. Jag skulle verkligen behöva en ny, den har blivit alldeles grådassig och känns rätt ofräsh.

Har man inte så stora bröst kan jag rekommendera comfortbh:n från Cariwell (tror det är den iaf, jag har köpt mina på apoteket men de ser exakt likadana ut). Den är bara som en mjuk top, men jag tycker den är bra. Kan ju vara bra tips om man inte vill lägga ut mycket pengar på något att ha precis i början också, den kostar bara en dryg hundring.

Kramar till Li och Lisabettan, håller tummarna för att ni får må så bra som möjligt och att bäbisarna stannar i magen så länge som det går.

Vad gäller overall behöver man inte så tjock tycker jag. Ligger barnet i vagnen har man ju åkpåse/filtar och bär man får de mycket värme från ens egen kropp. Jag hade bärskydd också när lilla A var liten och jag hade jacka som hon inte fick plats under. Vi köpte en tjockare overall till stora A, men då var han några månader (född i början av augusti) och jag bar honom på ryggen, då behövdes det.

Det finns åkpåsar att ha i babyskydd, vi hade en sån och jag tyckte den var jättebra. Då får man dessutom bältena att sitta ordentligt, det känns extra viktigt med en sån liten en tycker jag.

• Klaveret

Hallå alla tjockisar! Nu har jag haft lite paus från FL eftersom jag bott i en stuga vid havet en vecka. Tycker att tiden sniglar sig fram samtidigt som det verkar gå väldigt fort. Jag får det inte riktigt att gå ihop det där, men ni kanske förstår hur jag menar ändå?  Jag är såå sugen på att börja tvätta bebiskläder och köpa allt möjligt, men tycker att jag kan vänta ett tag till (fast smygshoppat har jag såklart gjort). Är nu i vecka 32... Vi åker på semester om två veckor och jag är i valet och kvalet om jag borde fixa i ordning saker INNAN vi åker eller om jag ska göra det när vi kommer hem....?

När det gäller fika så kan jag alla dagar alla tider utom vecka 28. Alltså inte graviditetsvecka 28 då Cool.

Ha det bäst allihopa!

• Delta1

Hej på er!

Kan också rekommendera Twilfit. Köpte en BH där i veckan på rean. Jättefin och skön. Tog den lite större än behövligt. Skulle inte förvåna mig om jag får jättebomber efter förlossningen så att den ändå är för liten men då får jag väl använda den som en vanlig Bh :)

Vad skönt att få reda på att det inte ska vara någon brådska att hyra bilbarnstol på NTF. Men nu är vi ju många som verkar vilja hyra där så hoppas att de har ett ordentligt lager.........

I morgon är det sista dagen på jobbet för min del. Otroligt lugnt dessa dagar så nedvarvningen har redan startat. Så skönt! 

Första delen av semestern kommer mestadels tillbringas i Skellefteå och sista delen i södra Sverige. Det blir att packa med väskan och alla papper om något skulle hända.

Är också gärna med på en fika om vi är i Umeå vid tillfället. I början av nästa vecka kanske?

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)