• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • Starla

HannaMaria84: Vår bebis var rent av omöjlig i början. Hon sparkade för fullt men så fort någon skulle känna, slutade hon diiirekt. En busunge med andra ord. Glad
    Jo, detta är en "fikatråd", själv har jag dock inte lyckats haka på någon av gångerna men jag hoppas på bättre tur nästa gång. 

Li81: Jag börjar faktiskt bli lite pillrig inför förlossningen. Det är ju snart bara en månad kvar och nu på slutet går tiden så himla fort.
    Kan tycka på ett sätt att det är bra att vi har så himla mkt att göra hemma för då hinner man inte älta sina värsta farhågor så mkt.
    Det lät som om du gjorde ett hästjobb sist. Oftast går det väl lättare ju fler ggr man går igenom det, får hoppas att det blir så iallafall. Drömmer

Ja just ja, faderskapsintyget också! Det är då mkt att hålla reda på! Jösses!

Ha en härlig tisdag!

• tuds

Nu har jag slagit till och köpt en bärsele ändå! Det har pågått en auktion på Tradera av en supersnygg Beco butterfly som slutade på 1025 kronor. Jag var inte med och budade på de nivåerna dock. Men! Bara någon halvtimme efter att auktionen avslutades lades selen upp igen på grund av att köparen hade ångrat sig! Då fanns också ett "köp nu"-pris på 799 kronor, och då kunde jag inte låta bli utan slog till och klickade hem den Skrattande.
    Nu hoppas jag bara att den ska passa bra och funka för oss. Om den inte gör det får jag väl lägga upp den på Tradera och kanske få runt 1000 kronor för den Tungan ute

• Lisabettan

Blä!!! måste få gnälla lite. Har varit på mvc i morse och kommer behöva gå på täta kontroller för havendeskapsförgiftning (inte utvecklad än tack och lov) plus att lilleman visar tendenser på att vilja kommma ut. Kan inte EN graviditet iaf få vara normal! Jag som var så glad över att slippa kryckor och faktiskt kunna gå denna gång, men nu ska man ligga i sängen till lungorna är färdiga.

• Starla

Lisabettan: Det lät tungt men som du sa; vilken tur att det upptäcktes i tid iallafall så du inte hunnit få havandeskapsförgiftning. 
    Hang in there!  

• pencil
    Lisabettan: Så trist!! Men tur att det upptäcktes i tid. Många kramar till dig och ladda upp med massor av mysiga böcker och se till att familjen passar upp dig ordentligt.
  • Andrenna

Hej allihopa!

Var ett tag sedan jag var in här.

Delta 1: jag har inte övat någon andning alls inför förlossningen och kommer nog inte öva något alls. Jag lever med förhoppningen att det löser sig när man väl är där. Är nog fortfarande inne i en förnekelsefas och skjuter ifrån mig det här med förlossningen, tänker hela tiden att det är så länge kvar men det är det ju inte. Går in i v 32 på tisdag så förlossningen närmar  sig med stormsteg. Däremot har jag nu äntligen fyllt i födelseplanen som man kan ta med sig till förlossningen. Så nu är det gjort.

I morgon blir det besök hos barnmorskan och då ska hon för första gången titta hur lilleman ligger. Ska bli så spännande. Dessutom känns det bra att få kolla upp värdena för jag tycker jag är så trött hela tiden nu. Hoppas jag inte börjar få järnbrist, har haft så otroligt bra blodvärde hela tiden och vill fortsätta ha det.

Faderskapspappren har vi fyllt i för ett par veckor sedan. Känns skönt ha det gjort så man slipper börja med det efter förlossningen. Kan tänka mej det lär vara kaos ändå o komma in i rutiner o dyl.

Pencil: vad tråkigt att ni inte fick tag i den vagn ni ville ha. Men skönt att ni fick tag i en bra till slut i alla fall. Vår vagn har kommit o väntar på oss på affären. Men vi ska vänta med att hämta ut den till augusti eftersom garantin ju börjar löpa när man hämtar ut den. Onödigt garantin tickar på flera månader innan vi behöver vagnen. För oss blev det en olivgrön Emmaljunga Edge.

Nej, nu är det dags för lite tv-tittande och ladda för en till arbetsdag innan den underbara långa helgen. Bara 6 veckor kvar att jobba nu innan jag får semester och blir föräldraledig.

Trevlig midsommar på er allihopa!!

• Loris

Glad midsommar allihopa =)

Idag var vi ut till mamma och pappas stuga och firade med systrarna, mina föräldrar och allas familjer! Det är så mysigt att göra något utöver det vanliga!

LisaBettan, urs det där lät verkligen inge vidare! Hoppas att allt går bra och att bebisen väljer att stanna inne åtminstone ett par veckor till! Hur märkte de att det var en startad havandeskapsförgiftning? (Är lite fundersam kring allt det där, hispig som man är hehe Hade protein i urinen förra gången jag var hos BM, fick lämna morgonurin för att göra en odling - barnmorskan skulle höra av sig om hon hittade något annars skulle vi se hur det såg ut med proteinen nästa gång.)

Nej nu håller jag på att somna hehe, dags att dra sig mot sängen.
    Hoppas alla haft en trevlig midsommar!

• Lisabettan

Loris: hade det med 1an, nu har jag haft protein i urinen rätt länge (3 senaste gångerna, så från v. 19), men nu var det +3, och blodtrycket har stigit. Men som sagt, inte havandeskapsförgiftning än. Förmodligen är det väl att jag hade det med 1an som gör dem extra uppmärksamma (min gissning)

• tuds

Vad har ni tänkt klä era småttingar i när de är nyfödda? Det är ju svårt att veta hur varmt/kallt det kommer att vara. Jag har BF 20 augusti och har mest långärmade bodys och byxor, men kom på att det kanske fortfarande är jättevarmt då och klickade precis hem en kortärmad body från Tradera.
    Sen blir det ju vinter så småning om  och då behöver man väl en overall. Vad tror ni man bör välja för storlek? Jag har tänkt kanske 62 eller 68, så att den räcker genom hela vintern. Det gör väl inte så mycket om den är lite stor i början.

Jag har nyligen börjat få en del molande värk/känsla långt ner i magen. Det gör inte direkt ont, men jag känner ju något. Idag har det varit från och till hela dagen. Antar att det är livmodern som växer, det står ju på growingpeople att barnet ska växa något enormt den närmsta tiden. Jag som tycker jag är stor nu!

• Li 81

Lisabettan: VAd skönt att det upptäcktes i tid, du får se till att ta det lugnt och ha andra att passa upp dig.

Tuds: Ja det där med kläder är alltid svårt och i och med att vi fick Emmy i februari  så har man ingen erfarenhet. Men vi har också mest långärmat, men samtidigt så är dom små väldigt frysen av sig så... Men någon kortärmad får man väl investera i. Sen när det kommer till overall så har vi en vinteroverall som vi hade till Emmy, men det är mer när det blir riktig vinter. Sen köpte jag en lite tjockare plyschoverall på lilla miraklet när dom hade sin rea, som får bli en mellanoverall tills det blir tillräckligt kallt. Och sen fram tills dess får det bli kofta eller likande.

Hur ska ni alla göra med babyskydd, ska ni ta från ntf eller köper ni? Vi kommer nog att ta från ntf, undra när man måste hämta dom?

I morgon ska jag på vårdcentralen för ytterligare provtagningar för gallsyran och levervärden. Dom ringde i torsdagskväll från gynjouren och sa att mina värden hade ökat från 17 till 30 och ville att jag skulle börja ta medicin för gallsyrorna - ursofalk. Fyra kapslar per kväll Så jag hoppas att värdena har avstannat eller sjunkit. I helgen fick jag inte sova på två nätter pga klådan som hepatosen medför, men i natt har jag kunnat sova gott. Så det verkar som att medicinen har gett verkan.

Idag har jag faktiskt varit och köpt mig en amningsbh, lite tidigt kanske. Men bysten växer nog inte mer förutom när mjölken rinner till, storleken känns bekant från förra graviditeten Supersköna och fina hade dom på twilfit

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)