• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • Lisabettan

Är hemma efter en semestertripp. Skulle vila eftersom värdena inte var så fantastiska, men tiggde om att kunna åka iväg så nu har jag fått spana in förlossningar/MVC i södra sverige för att kunna ta prover. Träffade en BM som fick mig att bli alldeles stum. Hade glömt papprena och då sa hon käckt "så då är du papperslös precis som zigenarna". Och det var inte den enda helknäppa kommentaren... Men, det otroliga är att värdena har blivit bättre!

Hoppas det går bra för er andra som kämpar på!

• Andrenna

Hej allihopa!

Jag håller helt med om att man kan bli aningen orolig när man hör allt som kan hända. Har varit riktigt orolig främst i början av graviditeten och speciellt när det gäller fosterrörelser. Har ett antal gånger börjat oroa mej att det hänt något. Tyckte dessutom att det tog länge innan jag kände fosterrörelser för första gången. Nu känner jag mej lugnare men visst oroar jag mej emellanåt för lite av varje. Förlossningen skjuter jag bara framför mej och tänker att det får bli som det blir, ut kommer lillgossen i alla fall. Vill inte läsa en massa om förlossningar o dyl utan jag mår bäst när jag är lite ovetande och bara tar det som det kommer:) Men jag får mina orosil inför förlossningen då jag gruvar mej ordentligt.

VAd tråkigt ni som varit inlagda och har haft dåliga värden, hoppas det vänder för er och ta hand om er. Håller med er tidigare talare om att det är helt otroligt hur aktiva de är inom sjukvården när det verkligen gäller. Känns tryggt att veta att de verkligen kollar upp ordentligt om de upptäcker något.  För mej börjar det ju nu närma sig, bara 6 veckor kvar ungefär. Har insett att gossen kan ju faktiskt komma närsomhelst egentligen men jag hoppas han håller sig inne ett tag till. Några veckor till får han allt vänta=) Jag vill hinna få lite semester först innan det är dags. Jag jobbar 2,5 vecka till innan jag går på semester. Ska bli så skönt.

Vi har också ett namn på vår gosse så länge han är i magen. Vi kallar honom "Doss"=) Men det ska han inte heta när han kommer ut såklart.

En dag kvar att jobba innan helg. Då åker jag och min kära iväg på en hotellweekend. Ska bli så härligt att bara få ta det lugnt, äta gott, träffa familj och vänner och framförallt äta god hotellfrukost två morgnar:)

Ha en trevlig helg allihopa och ta hand om er

• Knyttet och K

Hurra! Jag fick min hp-ansökan beviljad! Gud vad skönt det känns.

• Moyo
    Knyttet och K skrev 2010-07-18 08:22:39 följande:
    Hurra! Jag fick min hp-ansökan beviljad! Gud vad skönt det känns.
    Härligt!!! Grattis!
  • Klaveret

Hej alla!
    Vi har varit på turné i en vecka till Stockholm. Herregud så varmt det har varit! Det var en fröjd att sitta i bilen med stödstrumpor på så man fick lite svalka mellan utflykterna. Det var iaf jättetrevligt och jag är glad att bebben ville stanna kvar inne i magen under resan. Hade inte varit kul att hitta BB-plats i storstan! Skönt att vara hemma och läsa om hur ni andra har det. Idag ska jag gå ner i källaren och ta fram lite mer babykläder som F hade när hon var liten. Det är ju bara 38 dagar kvar till BF nu!

Jag har hela tiden känt mig säker på att jag kommer att gå över tiden, men igår trodde jag att jag hade förvärkar så jag började klocka dem för att ha koll. Det gjorde sååå ONT! Som tur var klingade de av ganska snabbt, men det påminde mig om vad som komma skall...

Andrenna: Vad mysigt med en hotellweekend! Vi bodde i svit på 11:e våningen med takterass nu över helgen, det var superskönt! Vi hade dock sällskap av våra två barn...men de somnade ju till slut och då satt vi ute på takterassen och smuttade på vin och såg ut över Stockholm. Ja, det var alkoholfritt för min del såklart. Passa på att rå om varandra!

• Delta1

Hej!

Det blir inte alltid som man planerat. Är det förvarning om hur det är att ha barn :)? Vi skulle ha åkt på lite semester idag. Bilen packad. Skulle bara göra ett stopp på BVC för att göra rutinkoll och mätningar. Det visar sig att våran knodd inte har vänt sig än, vilket den borde ha gjort. Ytterligare en barnmorska kom in och kände för att det verkligen skulle vara säkert. Men jodå -huvudet upp och rumpan ner. Känslig som man är just nu så började tårarna forsa pga att jag blev orolig över vad som väntade nu och att planerna blev ändrade. Nåja semesterplanerna löser väl sig och barnmorskan lugnade mig att det inte var någon fara detta. 

Så i morgon ska jag till förlossningen. Där får man en spruta för att livmodern ska slappna av sen så ska bebisen vändas genom tryck på magen. Låter lite läskigt tycker jag. Kanske är vanligt med att vända bebisar - vet inte. Någon här som gjort det? Ringde i alla fall en kompis som vände sitt första barn. Hon lugnade mig :) Så nu blir det lite spänt att se hur det går.....

Ser att många börjar fundera på namn och redan har klart. Har några på lager och hoppas verkligen att något av dem känns rätt när knodden kommer. Vi väntar med att bestämma oss helt tills han/hon är här.

Må så gott alla!

• Knyttet och K

Lycka till med vändningsförsöket Delta1!

Jag var också hos bm idag. Allt vara bara bra. Jag hade inte gått upp så mycket i vikt som vid samma tid förra graviditeten och det kändes bra. Och bara något kilo sen förra besöket för fem veckor sedan. Jag vill inte bry mig, men jag tycker det är lite jobbigt det här med vikten. Den här gången har det iaf inte varit lika mycket frågor från familjen kring den. Jag har gått ner allt och lite till utan ansträning tidigare graviditeter och jag försöker acceptera att min kropp helt enkelt verkar behöva lägga på sig en massa när jag är gravid eftersom det den här gången har varit tydligt att om jag inte ska gå upp måste jag äta mindre än jag gör i vanliga fall och det tycker jag inte känns rimligt faktiskt.
    Har ni andra gått upp mycket? Jag har gått upp ca 20 kg de båda förra graviditeterna. Nu ligger jag på + 10 (v 29) så jag hoppas att det inte blir mer än 15 den här gången.
    SF-måttet följde sin kurva perfekt. 29 cm.

• Starla

Knyttet och K: Woho! Grattis till HP! Det är en ynnest få förunnat! Glad
    Jag har 10 dagar kvar till BF och har gått upp 17 kilo. Jag tycker också att det är jobbigt men jag tycker lite som du; är man gravid så är man.
    Det är ju inte speciellt kul att känna sig som Barbamamma men en del är ju vätska också. Jag tycker att man ska må bra i första hand. Jag vägrar känna dåligt samvete.
    Jag bara längtar tills när jag kan gå ut och gå eller sitta utan att behöva ändra ställning i parti och minut. Det ska bli så himla skönt!
    Jag har blivit riktigt rund under fötterna och de enda skor jag kan ha är ett par crocs som jag beställde efter för att åtminstone kunna ha nåt. De är verkligen inte vackra men nöden har ingen lag. Tur att de är sköna som synden. Skrattande
    Blir bara liiiite avis när jag ser att ni alla åker iväg än hit än dit men för tusan, jag skulle nog aldrig kunna ta mig så långt. haha!  

Delta1: Lycka till med vändningen, hoppas att det går bra!
    Li81: Jag får inte alls panik men å andra sidan har jag inga barn som behöver aktiveras. Men det är ju som du säger då; tur att din man är ledig så du får rå om dig själv.
    Jag har helt enkelt accepterat att jag inte kan göra så mkt pga av alla krämpor och då är det ju bara så, är ju ingen superhjälte direkt. Hoppas verkligen att du får börja må bra snart. 
    LindaMattias: Haha ja... vi var och skrev på fadersskapspapperna igår eftersom vi inte är gifta och då skojade vi om vi skulle skriva in det namnet och skicka iväg dem så. Oj, oj, stackars barn! Tungan ute 
    StorKlas och LillKlas känner ju jag också igen!  

Nu ska jag avsluta, det här med miniromaner verkar vara återkommande!  
    Nej! En sista sak bara. Min mamma köpte en spjälsäng till oss från IKEA, häromdagen skulle vi sätta ihop den, döm om min förvåning då inga skruvar fanns med! Förvånad Vilken tur att vi inte skulle sätta ihop den efter BB-vistelsen. Det hade blivit lite jobbigt. Så nu sitter jag här och väntar på skruvar per post. Knasigt!

Ha en jättebra dag!  

• Loris
    Knyttet och K, Grattis till HP

Delta1, Hoppas det gått bra med vändningen idag!

Visst är det jobbigt det där med vikten, jag gick upp 27kg förra graviditeten, Denna ligger jag på +16 än så länge (v34+1) det känns ändå riktigt skönt att det verkar bli mindre än förra gången iallafall.

Jag har haft en massa förvärkar och sammandragningar de senaste 2 dagarna, Även om det fortfarande kan dröja flera veckor så känns det som det bästa tecknet på att man närmar sig slutet och kroppen ställer in sig på att bebisen ska ut!!

Nepp, nu ska jag ta och fundera på en handlingslista, då lillan vaknar bär det av till strömpilen
    Ha en bra dag tjejer!
  • oxytocin

Kikar in och skumläser lite... Det är så mycket annat som lockar nu istället för datorn! Sonen har sovit hos mormor och morfar och är där än så då hinner man surfa lite iaf, annars protesterar han vilt om han är hemma.

Snart i v 29 och har gått upp dryga 6 kg. Det känns!

Kan nån förresten tipsa om var man kan köpa fina kläder för en stor mage? Ska på bröllop i augusti och då kommer jag att ha ännu större mage än nu och den är redan stor. Kikat på bilder från när jag väntade Leo och då var jag inte alls lika stormagad.

Lade till mig på BF-listan också!  

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)