Inlägg från: Klaveret |Visa alla inlägg
  • Klaveret

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

LindaMattias: Min mage lägger sig liksom i knät när jag sätter mig, det är en intressant känsla...Anar att din tvillingmage ger ännu mer tyngd framåt!

Kram till er alla och heja på! Trevligt att få träffa några av er imorrn!

• Klaveret

Tack för en trevlig kväll igår! Det är ju fantastiskt vad mycket nytt man kan lära sig på en kväll! Försäkringar och lån och gratis dagisplats. Ja, det blev en del att rapportera när jag kom hem innan jag hann glömma bort det, hehe.

Andrenna: Ha en trevlig "sista" dag på jobbet och så får vi hoppas att du hinner ha en hyfsat lång skön semester innan bebben ploppar ut!

Loris: Vilken mystisk dam du verkar vara. Jag skulle vilja skriva häxa, men det låter så illa. Att vara häxa tycker jag dock är något positivt. Eget hallonbladste minsann. Det är nog inte alla som skulle komma på den idén och genomföra den. Kul! Har du provat att göra andra "häxbrygder"?

• Klaveret

Li81: Stort grattis till er! Jag ser fram emot förlossningsberättelsen när du orkar!

Delta1: Vi här på tråden har nog alla föreställt oss dina övningar och hållt tummarna för att de ska göra skillnad. Spännande och skönt att veta datum för ankomsten! Nu vet vi att du hinner före mig (om inget oförutsett händer här). Jag tänker på dig och hoppas att du känner dig laddad!

Trist för er som inte får sova bra på nätterna. När det närmar sig så kan man lätt bli lite stressad eftersom man vill vara så utvilad som möjligt om det skulle sätta igång. Jag känner lite likadant just nu, sömnen är mer orolig än tidigare. Det beror på foglossning. Jag måste vända mig flera gånger per natt och det är bökigt och gör ganska ont tyvärr. Hoppas det inte blir värre!

Fika på dagtid kan funka, men det kan innebära att min fyraåriga dotter måste följa med. Det kanske finns fler barn som följer med?

Ha en fin dag i solen hörrni!

• Klaveret
    Andrenna: Hur går det med gravidkalendern!?
  • Klaveret

Hej alla! Idag har det varit mycket sammandragningar och en del smärtor. Kanske små förvärkar? Det känns att det börjar bli dags fast det är ju drygt 2 veckor kvar...kanske...

Kramissara: Hur går det för dig, det är väl snart BF?

Delta1: Spänningen stiger onekligen även för dig! Jag håller tummarna på torsdag! Kraaaaaaaaaaaam!

Om det inte har ploppat ut en bebis nästa vecka så är jag fikasugen! Bara så ni vet. Ha de bäst!

• Klaveret

pencil: Förra gången blev jag arbetslös 2,5 månad före. Den här gången gick jag på semester till midsommar så jag är alltså ledig ungefär 1,5 månad före. Jag tycker 1 månad före är minimum om man får önska. Det är skönt att mentalt förbereda sig. När man slutar jobba tar det tid att gå ner i varv, dessutom kan det bli tidigare än beräknat! Bra att ha lite marginal tycker jag! När det gäller ekonomin så kanske man känner en viss stress, men det är ju upp till var och en hur man löser det. Det viktigaste är att man ger sig själv chansen att förbereda sig och känna sig lugn och trygg före förlossningen.

Vi kanske ses nästa vecka!?

• Klaveret

Oj vad det händer grejer här! Superkul! Skönt att det har gått så bra för alla. Men usch för att kräkas mellan värkarna, det vill jag helst slippa! Tycker att jag kräkts tillräckligt för i år! Knyttet och K, jag gick också på gravidyoga med första barnet och somnade ALLTID under avslappningen hihi. Det är härligt!

Jag tycker att det händer saker i kroppen den här veckan, men förvärkar kan man ju ha lääänge innan det sätter igång så jag tror att det kommer att dröja ett tag till.

Det här med att gå hemma och drälla är jag ganska bra på. Fast drälla är nog inte rätt ord för mig. Jag har hållt igång trots ledighet. Tror att jag varit hemma två dagar av 10 senaste tiden. Det är skönt att vara ledig så man hinner umgås med kompisar och göra saker i "frihet" innan man blir fastlåst vid sitt underbara bihang det närmaste året. Passa på säger jag bara! Om jag hade massor av pengar skulle jag unna mig manikyr och spa och ansiktsbehandling och massage och ja, allt som man kan komma på! Nu får jag nöja mig med att anlita grannen att färga håret och fixa naglarna innan BF. Det funkar ju det också!

Ha det bäst alla!

• Klaveret

Ja, usch och fy för pengar! (men bra å ha)

• Klaveret

Fika: Det har ju varit lite olika bud angående fikat. Det känns lite trist att inte alla kan dagtid, men vi kanske skulle köra en dagtidare nästa vecka för oss stackare som går och försöker slå ihjäl dagtiden? Ni som inte kan skulle ju kunna boka in ett kvällsfika samma vecka? Vet inte hur många vi är som kan respektive tidpunkt, men vi får väl se vad som händer. Jag gör helt enkelt en fikalista, med risk för att jag inte kan vara med själv om jag har tur hehe.

Fikalista för onsdag den 18:e augusti. Vi ses utanför Åhléns kl.11:00.
    Klaveret

• Klaveret

Lisabettan: Är det risk för att det händer något med dig och bebisen om du inte blir igångsatt? Har du möjlighet att själv välja och därför blir det jobbigt? Inge kul att känna oro. Kan du prata med din barnmorska om hur du känner så att du blir lugnare?

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)