Inlägg från: Klaveret |Visa alla inlägg
  • Klaveret

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Tack för trevligt fikasällskap ikväll flickor! Vi hinner säkert med minst ett till fika innan det är dags för några av oss att besöka förlossningen. Imorgon kanske det blir ett besök på Twilfit för att prova lite amningsbehåar. Inte så kul, men snart nödvändigt!

Ha det bäst alla! 

• Klaveret

Hej alla!
    Vi har varit på turné i en vecka till Stockholm. Herregud så varmt det har varit! Det var en fröjd att sitta i bilen med stödstrumpor på så man fick lite svalka mellan utflykterna. Det var iaf jättetrevligt och jag är glad att bebben ville stanna kvar inne i magen under resan. Hade inte varit kul att hitta BB-plats i storstan! Skönt att vara hemma och läsa om hur ni andra har det. Idag ska jag gå ner i källaren och ta fram lite mer babykläder som F hade när hon var liten. Det är ju bara 38 dagar kvar till BF nu!

Jag har hela tiden känt mig säker på att jag kommer att gå över tiden, men igår trodde jag att jag hade förvärkar så jag började klocka dem för att ha koll. Det gjorde sååå ONT! Som tur var klingade de av ganska snabbt, men det påminde mig om vad som komma skall...

Andrenna: Vad mysigt med en hotellweekend! Vi bodde i svit på 11:e våningen med takterass nu över helgen, det var superskönt! Vi hade dock sällskap av våra två barn...men de somnade ju till slut och då satt vi ute på takterassen och smuttade på vin och såg ut över Stockholm. Ja, det var alkoholfritt för min del såklart. Passa på att rå om varandra!

• Klaveret
    Delta1: Intressant ställning att stå i. Kanske inte något man gör på offentliga platser? Hoppas det funkar!

Moyo: Fantastiskt! Stort grattis till er!

Andrenna: Du gör det bra som jobbar fortfarande. Förstår att du känner dig less! Jag ska till barnmorskan på fredag. Det blir spännande att kolla om killen därinne har bestämt sig för att ligga med huvudet neråt ännu. Jag tror inte det. Tycker att han är överallt!

Kram till er alla!
  • Klaveret

Hej alla duktiga som bär på barn!

Det närmar sig för en del och stort GRATTIS till Moyo som är färdig med den väntande biten! Läste nåt om fika och tycker att det är en lysande idé. Tycker att det börjar bli lite tråkigt med vänteriet nu och funderar på saker jag kan hålla mig sysselsatt med. Tyvärr har vi inget barnrum att inreda annars hade jag kunnat pyssla med det. Nä, jag får helt enkelt hålla igång med tvätt av bebiskläder och fika med nära och kära. När kan alla? Jag kan nästan vilken dag och tid som helst.

Ha det fint!

• Klaveret

Pencil: Lillkillen ligger på plats, klar för avgång!

HannaMaria84: Visst är det trist att inte kunna boa ordentligt!?

Loris: Du ger mig inspiration, men usch vad svettig jag blir bara av att tänka på min garderob...Naturligtvis borde jag rensa den ordentligt. Det gjorde jag förra graviditeten. Det var superbra för precis om du säger så vill man ju gärna köpa lite nya kläder när man blir "normal" igen efter förlossningen. De kläder man hade innan man blev gravid kan ju faktiskt ha blivit lite omoderna!

Angående fika så är det väl en bra idé om vi kör nästa vecka så hinner fler boka in det? Min sambo börjar jobba då, men kvällstid funkar ju för det mesta. Ska jag göra en fikalista? Ja, det gör jag, så får vi lite struktur på det hela.

Fikalista för tisdag den 3/8 klockan 19:00 utanför Åhléns.
    Klaveret

• Klaveret

tuds: Hur länge fick ni hyra babyskyddet? Vi tänkte hämta ut ganska snart, men det beror på hur länge man får hyra? Är det ett år eller? Jag smörjer magen med body butter från Body Shop, men jag tror ändå att det är ganska ärftligt. Ligger det i generna så hjälper nog smörjet bara lite. Men det känns ju bra att smörja tycker jag. Skönt mot kliandet också!

Li81: Förstår om du inte kan skriva upp dig, men du kan ju kanske hänga med på nästa fikatillfälle. Då blir det fika med bebisar! Härligt!

Ha en fin dag alla!

• Klaveret

Hej alla, jag har en fråga. Till vilken adress har ni skickat moderskapsintyget? Försäkringskassan i Umeå eller? Vore toppen om någon vet!

Tack på förhand från mig!

• Klaveret

zandraw: Supertack för adressen!

HannaMaria: Vad bra att ha ett litet stift med sig i väskan, det är ju bättre än att släpa runt på en hel burk!

tuds: Tack för informationen! Såg att du är beräknad till den 20:e så jag borde ju hämta ut en stol rätt snart eftersom mitt datum är den 26:e. Det härliga med att föda för första gången är att man inte har en aning om hur det kommer att kännas. Det är jättebra tycker jag. Jag var väldigt avslappnad och trygg förra gången. Den här gången är jag mer orolig...men det kommer säkert att gå lika bra.

• Klaveret

Hej alla! Trevligt att så många kommer på tisdag!

Idag har jag haft en sämre dag när det mesta känns tungt och jobbigt. Sen ringde vikarien för min läkare och sa att mina sköldkörtelvärden inte såg bra ut så jag måste dubbla dosen på medicinen. Därefter berättade hon att hon gick på semester nu och undrade om hon kunde meddela min barnmorska om läget för uppföljning. Nä, det går inte för min barnmorska är på semester...

Så jag får ringa runt själv nästa vecka för den här läkaren hade dessutom kontaktat specmödravården som tyckte att jag skulle komma upp på en koll. Det är helt enkelt jag själv som måste hålla koll och styra upp detta nu. Inte så kul  när man bara känner sig trött och less, men det känns säkert bättre imorgon.

Ha det bäst alla så ses vi till veckan!

• Klaveret
    oxytocin: Jag vet faktiskt inte. På gravida tittar man tydligen bara på ena värdet, men läkaren diskuterade båda. Det jag vet är att det ena värdet var för lågt och det andra var för högt. Behöver du äta medicin hela tiden, eller bara under graviditeterna?

Knyttet och K: När det gäller namn så tänker jag att bebisen får "presentera" sig när den kommer ut. Ibland har man ett namn som man verkligen gillar som inte passar när man väl får träffa sitt barn. Stressa inte i onödan, det löser sig alltid. Det kändes däremot lite jobbigt för oss en tid EFTER förlossningen eftersom det tog lång tid att bestämma. Folk förväntar sig att man ska ha ett namn rätt snart när de har ploppat ut iaf. Misstänker att det har med kristna traditioner att göra. Om det allra värsta skulle hända så bör barnet vara namngett, eller helst döpt.

Honungsmelon: Välkommen till tråden!
Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)